Op welke feestdagen speel jij in?

• 21 October 2020
  • 9 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2858 reacties

De drukke maanden beginnen weer. PostNl maakt zich op voor een ‘Tsunami’ aan pakketje rondom de feestdagen en consumenten zijn al aan het bedenken wat zij voor cadeaus willen hebben.

De maanden oktober t/m december staan bomvol met feestdagen. Waar we het voorheen druk hadden met ‘Sinterklaas’ en ‘Kerst’, is daar sinds een paar jaar ook ‘Black Friday’ bij gekomen. Super mooie dagen natuurlijk om je ‘season finale’ een flinke boost te geven. Maar tegelijkertijd geeft het ook een flinke druk en moet je misschien keuzes maken. 

Ik ben benieuwd op welke feestdagen jullie inspelen? Laat het hieronder achter in de poll. Heb ik een feestdag gemist? Laat het dan weten in een reactie. 

Wil je tips & tricks ontvangen over hoe je inspeelt op de feestdagen? Download dan hier de gids

Op welke feestdagen speel jij in?

9 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Voornamelijk op Sinterklaas, aangezien m'n doelgroep 3 t/m 12-jarigen zijn. 

Reputatie 7
Badge +16

Dat is een logische keus dan, Georgette! Op welke manier speel jij in? Gaat het dan met name om je productaanbod, of pas je jouw huisstijl hier ook op aan?

Reputatie 7
Badge +9

Voornamelijk op kerst. Ik ga dan ‘aftellen’ met leuke acties. Ik speel verder niet in op de gekte rondom Black Friday / Cyber Monday. Vorig jaar wel een keer Black Friday geprobeerd, maar werd niet echt gretig gebruik van gemaakt. :wink: Dus daar pas ik dit jaar voor.

Rond oud en nieuw gooi ik overigens vaak de kerstaccessoires die er nog zijn wel in een sale. En ik gebruik feestdagen wel als onderwerp van een nieuwsbrief bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +10

Wij hebben niet echt een actie. Maar tegen oudjaarsavond verkopen wij altijd wel heel veel terrasverwarming 

Groetjes Robert,                                                     ( https://www.powerfulproducts.nl/ )

Reputatie 2
Badge +3

We proberen op alle dagen in te spelen indien mogelijk.

Nu de mid season deals  omdat grote webshops ook al met kortingen lopen te strooien, moeten wij ook wel mee. Net op social media voor de sinterklaas/ feestdagen iets gepost. Dat de klanten op tijd de bestellingen moeten plaatsen ivm de verwachte drukte straks in december.

Reputatie 7
Badge +16

Ervaren jullie - als webshop owner - veel last van de drukte bij verzendpartijen? En dan bedoel ik dat consumenten bij jullie komen klagen over slechte levering? Of begrijpt de consument en nemen ze jullie niks kwalijk?

Reputatie 7
Badge +9

Ervaren jullie - als webshop owner - veel last van de drukte bij verzendpartijen? En dan bedoel ik dat consumenten bij jullie komen klagen over slechte levering? Of begrijpt de consument en nemen ze jullie niks kwalijk?

Ik heb er eerlijk gezegd nog geen vervelend berichtje over gehad. Mensen snappen het wel, en ik communiceer het ook altijd. Ook nu in de ‘coronatijd’, heb ik in de orderbevestiging staan dat het bij PostNL wat langer zou kunnen duren omdat er veel besteld wordt, zowel in Nederland als België.

Reputatie 2
Badge +3

Tot nu toe krijg ik als positieve reactie dat de bestelling juist snel geleverd is. Wij verzenden met DHL en zijn zelf in de winkel een DHL service point.

Maar dat kan in december wel anders worden, vorig jaar duurde sommige pakketten een week.

Reputatie 7
Badge +16

Oh dat is top! Hopen dat dat zo blijft de komende maanden:fingers_crossed:

Reageer