Onderhoud 8/9 juni

Reputatie 4
Badge +6

Ik lees net op de homepage van de backend dat MWW onderhoud gaat plegen in de nacht van 8-9 juni tussen 23:00 en 5:00. Binnen dit tijdsbestek kan je shop en backend niet bereikbaar zijn. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak.  Wij krijgen vaak laat in de avond en zelfs s’nachts orders binnen. Als mensen zo dadelijk je webshop bezoeken en ze kunnen er niet bij ben je ze voorgoed kwijt. Zo werkt het nou eenmaal.

Als je een goede webhost bent zorg je dat je 99,99% up tijd hebt. en dat ga je dus nu niet redden. Jammer genoeg is het niet te meten wat je dus nu misloopt.

Groeten Dennis

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Dennis - hip-pie.nl,

Goed dat je het aankaart. Het is noodzakelijk om een onderhoudsmoment te houden op het platform. Hier is geen enkel moment geschikt voor. Wij hebben dus gekeken naar de tijdsperiode waarop gemiddeld gezien ons platform het minst aantal bezoekers heeft. Dat is in de nacht van maandag op dinsdag gebleken. Binnen dit tijdsbestek werkt het team van ontwikkelaars aan het onderhoud. 

De mogelijkheid is er dat je shop en beheeromgeving tijdelijk niet bereikbaar is. Dit houdt niet in dat je offline bent van 23.00 tot 05.00 uur. Er wordt in verschillende fasen gewerkt. Hierdoor kan er - mocht er iets mis gaan - de wijziging meteen terug worden gedraaid. Dit zorgt er wel voor dat de mogelijkheid bestaat dat je shop om bijvoorbeeld 04.00 uur niet bereikbaar is, maar daarvoor wel bereikbaar is geweest. Dit is de reden waarom we een zo ruim mogelijk tijdsindicatie geven. 

Mocht je hierover nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Ebbe.

Verder heb ik geen vragen, maar vind het raar dat een webshop platform offline “kan” gaan. Je zou op zijn minst een ghost server moeten hebben die het oppakt.

Groeten Dennis

Reputatie 7
Badge +10

Het is even vervelend maar ik hoop nu dat de lang verwachte mooie updates nu dan ook door gang gaan krijgen de komende weken.

Reputatie 4
Badge +6

Het is even vervelend maar ik hoop nu dat de lang verwachte mooie updates nu dan ook door gang gaan krijgen de komende weken.

Weet jij welke updates dan?

Reputatie 7
Badge +10

Ik weet wel waar ze achter de schermen mee bezig zijn. Dat heb ik gezien op de klant dagen. En geloof me dat zijn echt hele mooie dingen. Anders was ik allang over gestapt op een ander systeem. Die dag heeft mij overtuigd om te blijven. Alleen helaas duurt het allemaal wel erg lang. Dus ik hoop wat we toen gezien hebben nu ook eindelijk in fasen zullen uitgerold worden.

Reputatie 4
Badge +6

Ik weet wel waar ze achter de schermen mee bezig zijn. Dat heb ik gezien op de klant dagen. En geloof me dat zijn echt hele mooie dingen. Anders was ik allang over gestapt op een ander systeem. Die dag heeft mij overtuigd om te blijven. Alleen helaas duurt het allemaal wel erg lang. Dus ik hoop wat we toen gezien hebben nu ook eindelijk in fasen zullen uitgerold worden.

Ok.. 

Heel erg benieuwd! Weet je zo nog wat je toen gezien hebt? Want er komen momenteel steeds meer zaken waar ik mij aan erger… Update van het kassa systeem nu met de rapportages bijvoorbeeld. Het is geen verbetering. En heel erg onduidelijk… Je moet nu zelf ook alles bij elkaar gaan tellen om het totaal bedrag te weten van de omzet van die dag..

Maar goed… ga hier niet uitweiden over dat onderwerp. Ieder heeft zijn eigen frustraties ;)

Reputatie 7
Badge +10

Ok.. 

Heel erg benieuwd! Weet je zo nog wat je toen gezien hebt? Want er komen momenteel steeds meer zaken waar ik mij aan erger… Update van het kassa systeem nu met de rapportages bijvoorbeeld. Het is geen verbetering. En heel erg onduidelijk… Je moet nu zelf ook alles bij elkaar gaan tellen om het totaal bedrag te weten van de omzet van die dag..

Maar goed… ga hier niet uitweiden over dat onderwerp. Ieder heeft zijn eigen frustraties ;)

Het blijft heel lastig. Het probleem zit hem gewoon in mww is jaren lang en zo zijn wij ook begonnen voor de begin webwinkels. Maar zodra je meer wil en kan en moet en je echt geld gaat verdienen is het pakket gewoon te beperkt. Maar wij hebben ook goed gekeken en ook bij de hele dure pakketten is ook altijd wel iets. Je kunt dan niet veel of niks zelf en dit is gewoon erg basic maar behapbaar. Ze waren toen bezig met betere url structuur. andere menustructuur, reviews bij de producten, instagram feed, iets met als een product was uitverkocht dat jij je aan kon melden voor een mail. Dat je per product zelf meer tabbladen aan kon maken. Wij hebben zelf de kassa app niet dus daar weet ik niks van. Ik weet voor de rest alles wel een beetje omzeilen maar ik loop met design en techniek wel tegen beperkingen aan. Maar ja voor € 25,- p/m hoor je mij niet klagen. Wil je een stap of 2 hoger zit je zo ruim over de € 150,- plus je moet een nieuwe site bouwen voor een fors bedrag.  

Reputatie 4
Badge +6

Heel herkenbaar inderdaad… het is overal wel wat.

We gaan het woensdagochtend wel zien. Hopelijk geven ze ons ook een mail met wat er allemaal veranderd is.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb er alle vertrouwen in alleen mij duurt het te lang. Maar wachten duurt altijd lang. Wij zitten ook wel een beetje aan onze max wat we uit mww kunnen halen. Maar de verkopen lopen nog netjes dus we wachten gewoon rustig af. Vannacht is the moment 8/9

Reputatie 4
Badge +6

OH Ja…

Dan ga ik nu maar stoppen voordat ik dingen straks kwijt ben..
Ik zag dat jullie stofzuigers verkopen..

Ik zoek er nog..
Draadloos, droog en dweil functie, hebben jullie die?

Reputatie 7
Badge +10

OH Ja…

Dan ga ik nu maar stoppen voordat ik dingen straks kwijt ben..
Ik zag dat jullie stofzuigers verkopen..

Ik zoek er nog..
Draadloos, droog en dweil functie, hebben jullie die?

Nee helaas hebben wij die niet. Ik was ook al mijn google ads aan het uitzetten 

Reputatie 4
Badge +6

Dat is een goeie..

en dan morgen weer aanzetten.

Jammer maar helaas, zoek ik verder

Fijne avond nog...

Reputatie 7
Badge +16

Hi Dennis en Robert,

We zijn gisteren zo'n 35 minuten offline geweest. Van 00.00 tot 00.35 uur zijn jullie shops niet bereikbaar geweest. 

Door dit onderhoud worden er niet meteen nieuwe functies gelanceerd. Het onderhoud vond plaats op de database. Deze is voorzien van de nieuwste software. Dit zorgt voor een verbeterde beveiliging en performance. Verder is er software geïmplementeerd waardoor wij betere monitoring kunnen instellen. Ofwel, sneller kunnen schakelen mocht er iets mis gaan. 

Voor jullie dus niet echt iets zichtbaars en merkbaar. Dit neemt niet weg dat er geen functies aankomen. Ik ga lobbyen of ik alvast wat kan laten zien met waar we bezig mee zijn. 

Trek aan de bel als er nog vragen zijn.

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +10

Ook een noodzakelijke update voor de stabiliteit. We wachten gewoon rustig af maar we zijn wel wat ongeduldig. 

Reputatie 4
Badge +6

Hi Dennis en Robert,

We zijn gisteren zo'n 35 minuten offline geweest. Van 00.00 tot 00.35 uur zijn jullie shops niet bereikbaar geweest. 

Door dit onderhoud worden er niet meteen nieuwe functies gelanceerd. Het onderhoud vond plaats op de database. Deze is voorzien van de nieuwste software. Dit zorgt voor een verbeterde beveiliging en performance. Verder is er software geïmplementeerd waardoor wij betere monitoring kunnen instellen. Ofwel, sneller kunnen schakelen mocht er iets mis gaan. 

Voor jullie dus niet echt iets zichtbaars en merkbaar. Dit neemt niet weg dat er geen functies aankomen. Ik ga lobbyen of ik alvast wat kan laten zien met waar we bezig mee zijn. 

Trek aan de bel als er nog vragen zijn.

Groet,
Ebbe

Dank je wel voor de feedback @Ebbe 

Reageer