Vraag

Onbetaalde bestellingen soms toch "in behandeling" ?

• 11 December 2021
  • 30 reacties
  • 640 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Sinds enkele weken merk ik dat er af en toe een onbetaalde iDEAL bestelling toch in het overzicht "bestelling in behandeling" terechtkomt. De klant krijgt dan ook daadwerkelijk een orderbevestiging en ikzelf ook, maar geen betaalbevestiging van Mollie. Het bolletje blijft geel bij de betaalstatus en in het overzicht van Mollie zie ik dat de iDEAL betaling geannuleerd is, maar toch komt de bestelling op de een of andere manier door het systeem van Mijnwebwinkel heen "in behandeling" te staan. Zo heb ik een klant al een bestelling verstuurd die niet betaald was, omdat mijn inpakker hier niet op aansloeg en ik het zelf gemist had. Meer mensen hier last van en wordt hier een oplossing voor gezocht?

30 reacties

Reputatie 1
Badge +5

Ik annuleer er ongeveer 3 per dag, omdat de betaling niet is afgemaakt, klant geeft wel is aan dat ze een foutmelding hebben gekregen tijdens de checkout. Blijf erbij dat ik dan ook nog steeds niet snap dat factuurnummers niet achteraf gemaakt worden. Dat betaalde bestellingen blijven hangen heb ik zelden

Reputatie 5
Badge +5

Heb een update hiervan ook:

Ik had zojuist een bestelling die gewoon doorkwam terwijl de klant achteraf betalen van klarna had gekozen als  optie (ik gebruik mollie met die optie).

De klant kreeg de melding : we kunnen de betaling niet goedkeuren maar daarna werd de bestelling toch ‘succesvol’ doorgezet met een grijs bolletje bij de betaling.

De klant stuurde mij een mailtje (en ik heb hem even gebeld) en hij legde uit dat hij vaker last heeft van dat klarna een bestelling niet goedkeurt puur en alleen omdat er nog een andere betaling open staat (hoe klein dan ook). 

Misschien dat dit MWW helpt om te ontdekken waarom de bestelling überhaupt doorkomt...

Badge

Hier hetzelfde probleem. Klant doet gisteravond 6 pogingen tot betalen, die allen mislukken (dat lag overigens aan het feit dat de klant met een Duits rekeningnummer via Bancontact wilde betalen, niet aan MWW). Krijg ik vandaag - 20 uur later - opeens een orderbevestiging van die order. De klant heeft die vermoedelijk ook gehad. Maar in het systeem staat zowel bij Mollie als MWW dat de order mislukt/geannuleerd/afgebroken is, er is in ieder geval niet betaald.

Reactie van de klantenservice is dat deze mail er vermoedelijk is uitgegaan omdat er zoveel pogingen zijn gedaan en het systeem “op hol” geslagen is. Dat zou ik kunnen begrijpen als de onterechte orderbevestiging gisteravond zou zijn verzonden tijdens het pogen af te rekenen. Het is gek dat een “overspannen systeem” dan pas 20 uur later zo'n mail verstuurd.  

Ik hoop dat dit de volle aandacht heeft van de ontwikkelaars, want het is een zeer kwalijke systeemfout waar - zo lees ik - veel meer ondernemers last van hebben. 

Reputatie 1
Badge +2

Er lopen hier al meer topics over.

Wij hebben vandaag op verzoek van MWW wat info aangeleverd in de hoop dat het wordt opgelost.

Reputatie 1
Badge +2

Ik heb er sinds een goeie week ook last van, ik ben zeer alert of ik ook de betaal bevestigingsmail ontvang en ik check wat vaker de Mollie pagina, maar het is ook heel irritant omdat de order gelijk automatisch de administratie in gaat, dat moet je ook in de gaten houden.

Blijkbaar loopt dit probleem al een jaar, net zoals het probleem met de buitenlandse adressen die een foutmelding gaven waardoor de klant niet kon afrekenen. Dit soort problemen lijken niet hoog op de to-do te staan of er is niet genoeg kennis in huis om het adequaat aan te pakken.

Reageer