Vraag

Onbetaalde bestellingen soms toch "in behandeling" ?

• 11 December 2021
  • 30 reacties
  • 708 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Sinds enkele weken merk ik dat er af en toe een onbetaalde iDEAL bestelling toch in het overzicht "bestelling in behandeling" terechtkomt. De klant krijgt dan ook daadwerkelijk een orderbevestiging en ikzelf ook, maar geen betaalbevestiging van Mollie. Het bolletje blijft geel bij de betaalstatus en in het overzicht van Mollie zie ik dat de iDEAL betaling geannuleerd is, maar toch komt de bestelling op de een of andere manier door het systeem van Mijnwebwinkel heen "in behandeling" te staan. Zo heb ik een klant al een bestelling verstuurd die niet betaald was, omdat mijn inpakker hier niet op aansloeg en ik het zelf gemist had. Meer mensen hier last van en wordt hier een oplossing voor gezocht?

30 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Laat ik nu net vanavond ook zo’n bestelling binnen krijgen.. er spelen nogal wat bugs de laatste tijd. 

Reputatie 2
Badge +2

Bij mij was het van de week ook raak, nog nooit eerder meegemaakt in 10 jaar tijd. Ik kreeg een nieuwe bestelling binnen maar geen betaalbevestiging. In mijn Mollie account zag ik dat de klant de betaling had geannuleerd.

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag!

Deze bug is inderdaad bekend bij ons. We werken aan een oplossing en zullen hier een bericht plaatsen als de oplossing is gevonden. Voor nu is het belangrijk om even goed op te letten op de betaalstatus voordat de order wordt verzonden.

Wanneer ik dit lees, ben ik blij dat ik niet met Mollie in zee ben gegaan, maar dat ik het beheer van mijn administratie in eigen handen heb. Met een simpele overboeking naar mijn account. Zodra het bedrag gestort is, ga ik over tot de afhandeling van de verzending. Ben nog niet online, maar ik kwam al problemen tegen met Mollie die me deden denken en dit besluiten. 

Reputatie 6
Badge +9

Dit probleem ligt niet zo zeer bij Mollie @Antoinette Wij werken al best lang met Mollie, nooit problemen. Het gaat nu fout bij MWW, een order waarbij de betaling niet is afgerond - de kleur geel heeft - en deze order de status ‘niet afgerond’ voorbij schiet :blush:

Dank voor je reactie @CountryatHome! Ik begreep dat allemaal al wel, maar ik vind het nogal wat. Het is niet iets simpels. En als ik dit als eenmansbedrijfje plus alle overige zaken moet bijhouden terwijl Mollie geld verdient aan haar systeem, dan vind ik dat een minpunt. Er waren al minpunten voor mijn bedrijfje opengaat, volgende week, en ik heb geleerd in mijn 73 jaren lange leven dat iets wat niet werkt of klopt dit ook nooit gaat doen, er is altijd weer wat anders: de top van het bedrijf zou dit soort ongemakken, en die ik tegenkwam, al hebben moeten ingecalculeerd voor zij startten. Je moet aan alles denken, en een bedrijf is zo sterk als haar zwakste schakel. Dat kunnen meedenkers zijn, ontwikkelaars, en er moet dus een team zijn dat oog heeft voor kwaliteiten EN tekortkomingen van eventueel nieuwe werknemers. 

Voor mij rammelt Mollie. Ook Klarna. Dus heb ik alles in eigen handen, voorkom ik stress, want daar zal er al genoeg van zijn., wanneer je begint, en spaar ik geld uit voor mijzelf. Ik verspil niks, ben dus ook duurzaam in mijn economie. Ik verkoop een duurzaam product. Niet voor de show dus, maar omdat ik achter duurzaam denken sta. 

Reputatie 2
Badge +2

Gisteren ook weer een order binnen gekregen waarvan ik een bevestiging heb binnen gekregen ( en de klant ook ) en waarvan de betaling niet is voltooid. Het gaat om order 36674.

Reputatie 5
Badge +7

Ik denk dat er weer een bug is.

We hebben vandaag 2 orders waarvan de betaling geannuleerd is via Mollie Ideal, maar die toch bij bestelling in behandeling komen te staan. Met tot gevolg dat de artikelen ook van de voorraad af zijn.. Het betreft order 21715 en 21716

Reputatie 5
Badge +6

@Humiez,

Helaas gebeurt dit af en toe nog steeds. We hebben nog steeds in onderzoek hoe dit kan gebeuren.

Reputatie 5
Badge +8

Ik dacht recentelijk gelezen te hebben dat dit probleem opgelost was, maar dit blijkt niet het geval. Krijg zojuist weer een niet betaalde order die "in behandeling" is gekomen: 202212330

Badge

Laatst ook een order die bij niet afgerond bleef staan maar bij Sisow wel gewoon betaald was … dus ook niet goed doorgelopen … ik de klant mailen of ik hem ergens bij kon helpen mailt de klant terug dat gewoon was afgeschreven …

Reputatie 7
Badge +16

Ik dacht recentelijk gelezen te hebben dat dit probleem opgelost was, maar dit blijkt niet het geval. Krijg zojuist weer een niet betaalde order die "in behandeling" is gekomen: 202212330

We hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Ofwel, deze situatie komt nog voor. We gaan deze situatie morgen weer bespreken. Je hoort van me. 

Reputatie 7
Badge +16

Laatst ook een order die bij niet afgerond bleef staan maar bij Sisow wel gewoon betaald was … dus ook niet goed doorgelopen … ik de klant mailen of ik hem ergens bij kon helpen mailt de klant terug dat gewoon was afgeschreven …

Dat is een andere situatie en kan heel sporadisch voorkomen. De status bij de betaalprovider is altijd leidend. 

Reputatie 3
Badge +3

Hoi, Vandaag ook hier weer een onbetaalde bestelling in onze ‘af te handelen lijst’.

Hopelijk komt  er snel duidelijkheid.

Groeten, Karlijn

Hier ook vandaag een order met als status in behandeling met een niet afgeronde Ideal betaling. (Geel bolletje)

lepatine.nl

Reputatie 7
Badge +10

Is het zelfde verhaal als vooraf overmaken. Dat bolletje is ook groen. Beetje jammer dat mww dat ook wederom zo lang laat liggen. technisch lijkt me het niet z'n ingreep. Vroeger was hij grijs ipv groen

Reputatie 4
Badge +7

Beste allemaal,

Het is verholpen en de orders zouden nu onder de juiste status binnen moeten komen. Mocht je vanaf nu toch anders ervaren, willen jullie dit dan doorgeven per mail aan het Customer Care team o.v.v. de winkelnaam en het ordernummer? Bedankt alvast en fijne dag toegewenst!

Reputatie 2
Badge +2

Vandaag weer een order ontvangen terwijl de betaling mislukt is. Ik krijg een orderbevestiging binnen en de order staat bij in behandeling zonder dat er een betaling heeft plaatsgevonden.

Reputatie 5
Badge +7

Wij hebben vandaag ook een bestelling binnen gekregen, waarvan de betaling geannuleerd is maar toch bij bestelling in behandeling terecht is gekomen. Het betreft order 22083
Ook mail gestuurd naar customer care

Reputatie 2
Badge +2

Wij gisteravond ook weer opnieuw.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het doorgeven. De bug is heropend en gemeld bij het productteam. Zodra er een update is laat ik het hier weten. 

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb dat hier ook best vaak…
Gister had ik een nieuwe variant. Een betaalde order met groen bolletje bleef in “Niet afgerond” staan. 
Mollie had de betaling goedgekeurd en bij klant was het afgeschreven. De klant kreeg een rare foutmelding na de betaling. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb dat hier ook best vaak…
Gister had ik een nieuwe variant. Een betaalde order met groen bolletje bleef in “Niet afgerond” staan. 
Mollie had de betaling goedgekeurd en bij klant was het afgeschreven. De klant kreeg een rare foutmelding na de betaling. 

Ik ook! Ik houd Mollie aan maar ik heb dit alleen vandaag al 3 keer gehad (1 keer het bolletje maar 3 keer klant die een foutmelding na betalen kreeg en mij belde...)

Reputatie 5
Badge +8

Ontzettend irritant, bestellingen die wel netjes betaald zijn blijven hangen bij "niet afgerond" en bestellingen die niet betaald zijn (lees: betaling geannuleerd) gaan wel "in behandeling". Dit gebeurt nu met enige regelmaat, soms wel 4 / 5x per dag. Niet werkbaar zo.

Reputatie 4
Badge +4

Ja hoor, bij ons gebeurd dit ook met grote regelmaat. Ook vandaag wel 3 keer. Hoe kan dit toch? En zit er een bug in het systeem?

Reageer