Vraag

Onbekend artikel

  • 18 August 2021
  • 38 reacties
  • 300 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Soms heb ik een order en dan zie ik wel de afbeeldingen, maar de tekst zegt onbekend artikel.

dit is erg verwarrend, als mijn klant een factuur ontvangt waarbij bijv 6 producten op de factuur staat zonder benaming maar enkel : Onbekend artikel

 

Hoe kan dit ?


38 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Ik heb dit soms ook, maar alleen als orders niet correct worden afgesloten. Af en toe maar. Wat wel knap is is dat het systeem wel gewoon de artikelfotos en varianten correct weergeeft in de beheeromgeving, eigenlijk weet hij dus prima welk artikel het is. 
 

Geen probleem voor mij, maar wellicht helpt het hierbij. 

Reputatie 1
Badge +5

Ik heb dit soms ook, maar alleen als orders niet correct worden afgesloten. Af en toe maar. Wat wel knap is is dat het systeem wel gewoon de artikelfotos en varianten correct weergeeft in de beheeromgeving, eigenlijk weet hij dus prima welk artikel het is. 
 

Geen probleem voor mij, maar wellicht helpt het hierbij. 

 

Hoe weet je dat een order niet goed is afgesloten? voor jou wellicht geen probleem, maar de klant krijgt ook deze factuur, en dat staat raar. Buiten dat, als je controle krijgt van de belastingdienst over een x aantal jaar, en je hebt geen mijnwebwinkel meer, maar wel alle facturen netjes uitgeprint, dan zeggen ze, maar meneer wat heeft u hier verkocht? onbekend artikel?

 

Tot nu toe komt het probleem bij mij vaak voor bij mensen die apple/iphone browsers gebruiken, en dat zijn er best wel wat.

Reputatie 4
Badge +5

Omdat de betaling niet geslaagd was, dus de klant ook geen factuur ontvangen heeft. Deze bleef staan in “Niet Afgerond”. 

Reputatie 1
Badge +5

Omdat de betaling niet geslaagd was, dus de klant ook geen factuur ontvangen heeft. Deze bleef staan in “Niet Afgerond”. 

 

Aan je factuurdatum te zien had dit met een andere bug te maken waarbij de klanten vastliepen in de checkout. Het onbekend artikel heeft hier niet zo veel mee te maken naar mijn weten.

Reputatie 1
Badge +5

Ik heb het probleem nog steeds dagelijks...

Reputatie 4
Badge +5

Maar misschien wel, ik probeer alleen maar te helpen… Als MWW er naar weken zoeken nog niet achter is wat het probleem is kan je alle hulp maar beter gebruiken ipv afwimpelen…

Reputatie 1
Badge +5

Maar misschien wel, ik probeer alleen maar te helpen… Als MWW er naar weken zoeken nog niet achter is wat het probleem is kan je alle hulp maar beter gebruiken ipv afwimpelen…

Ik wimpel het niet af, maar het probleem van afgelopen 1-2 weken is welbekend waardoor orders vastliepen. Dit is gelukkig redelijk snel.. opgelost. Onbekende artikel facturen heb ik al maanden last van, En zo te zien ben ik dus niet de enige

Reputatie 4
Badge +5

Is ook al maanden ervoor gebeurd. Deze factuur is slechts het laatste voorbeeld. 

Reputatie 1
Badge +5

202023253

Reputatie 1
Badge +5

Ik bedoel daarmee dat ik de informatie heb verzameld voor het development team en dat het vervolgens moeten oplossen. Zodra de oplossing er is, laat ik het jou weten. 

hopelijk is dat snel, nu weer een, 7 stuks op een factuur. mensen kopen bij mij vaak 5-30 producten als je dan een factuur hebt die voor de helft bestaat uit onbekend artikel wordt het erg vervelend.

 

3x Unbekannter artikel € 4,95 € 14,85 1x Unbekannter artikel € 3,95 € 3,95 1x Unbekannter artikel € 4,95 € 4,95 1x Unbekannter artikel € 3,95 € 3,95 1x Unbekannter artikel € 4,95 € 4,95 1x Unbekannter artikel € 4,95 € 4,95

Reputatie 1
Badge +5

het probleem zit hem bij mensen die via een iphone bestellen… heb er nu weer een stuk of 5 binnen gekregen tijdens de black friday

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag!

Helaas hebben we niet de precieze reden kunnen achterhalen waardoor dit probleem ontstaat. Wellicht is dit probleem inmiddels verholpen door een fix elders in het platform. We horen het graag als je nieuwe orders binnenkrijgt met onbekende producten.

Reputatie 1
Badge +5

is hier al een oplossing voor? ben ik werkelijk de enige met dit probleem? ik blijf deze orders binnenkrijgen met onbekend artikel. De klanten sturen mij ook wel eens een mail dat ze een rare factuur hebben gekregen, dit zou toch absoluut niet mogen..

Reputatie 7
Badge +8

is hier al een oplossing voor? ben ik werkelijk de enige met dit probleem? ik blijf deze orders binnenkrijgen met onbekend artikel. De klanten sturen mij ook wel eens een mail dat ze een rare factuur hebben gekregen, dit zou toch absoluut niet mogen..

Misschien iets heel geks: maar heb je je artikeltitels in de overige talen ook aangepast naar de desbetreffende vertaling? Omdat je het ervaart bij bijvoorbeeld Frans en Duits. Misschien is het enkel ingevuld bij Nederlands, en neemt ‘ie niets automatisch over naar een andere taal en krijg je daarom ‘Onbekend artikel’ op de factuur?

Reputatie 1
Badge +5

is hier al een oplossing voor? ben ik werkelijk de enige met dit probleem? ik blijf deze orders binnenkrijgen met onbekend artikel. De klanten sturen mij ook wel eens een mail dat ze een rare factuur hebben gekregen, dit zou toch absoluut niet mogen..

Misschien iets heel geks: maar heb je je artikeltitels in de overige talen ook aangepast naar de desbetreffende vertaling? Omdat je het ervaart bij bijvoorbeeld Frans en Duits. Misschien is het enkel ingevuld bij Nederlands, en neemt ‘ie niets automatisch over naar een andere taal en krijg je daarom ‘Onbekend artikel’ op de factuur?

 

Jazeker, als je deze niet vertaalt dan worden deze ook niet in de shop weergeven, en elke keer zijn het andere producten. Het is vooral vervelend omdat ik een webshop heb waarbij mensen niet 1 ding kopen, maar vaak 10-30 verschillende items. Met 30x onbekend artikel op de factuur wordt je echt niet blij van het meerwerk. 

 

Buiten dit om, heb je ook geen paypal bescherming ( die we toch al niet hebben zie mijn andere topic )  normaal worden de namen van het artikel ook naar paypal gezet.

 

En het gebeurt nu steeds vaker dat ik deze facturen krijg... 

Reputatie 1
Badge +5

Goedemiddag!

Helaas hebben we niet de precieze reden kunnen achterhalen waardoor dit probleem ontstaat. Wellicht is dit probleem inmiddels verholpen door een fix elders in het platform. We horen het graag als je nieuwe orders binnenkrijgt met onbekende producten.

 

Probleem is nog steeds niet opgelost hoor, order 202022915

Reputatie 7
Badge +16

Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Heb je het idee dat dit telkens bij dezelfde producten speelt? Heb je misschien een factuur o.i.d. die je met mij kunt delen, zodat ik wat meer kan uitzoeken. 

Ik hoor het graag. 

Reputatie 1
Badge +5

Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Heb je het idee dat dit telkens bij dezelfde producten speelt? Heb je misschien een factuur o.i.d. die je met mij kunt delen, zodat ik wat meer kan uitzoeken. 

Ik hoor het graag. 

 

het is niet bij een aantal producten, de complete factuur staat dan vol met tekst : onbekend artikel, heb de klant zijn gegevens weggehaald, dit is dan besteld op de franse shop, wat ook niet klopt is alles is in het frans, behalve de manier van overmaken : vooraf overmaken, een fransman zal dat ook niet begrijpen.

weet niet zo goed hoe ik veilig de gegevens kan delen zonder dat mijn klant zijn gegevens worden ingezien hier.

 

 

Reputatie 1
Badge +5

heb nu nog een factuur gevonden met hetzelfde probleem van gister, de bovenstaande was om 18:00 geplaatst en de andere heeft 4 items op de factuur met onbekend artikel, om 23:20

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de info! Ik ga erin duiken. Je hoort van me. 

Reputatie 1
Badge +5
en weer hebben we er een stuk of 3 binnen, ik blijf ze maar posten, want je begrijpt wel dit is amper zaken doen...

 

Reputatie 7
Badge +16

@Wrappie1 Ik heb een bug aangemaakt. Ik houd 'm in de gaten en geef je een update zodra er meer bekend is. 

Reputatie 4
Badge +7

Goedemiddag, Bedankt voor de aanvulling! We hebben dit toegevoegd aan het ticket voor het development team.

 

Reputatie 7
Badge +16

De daadwerkelijke oorzaak is niet bekend. We hebben wel de foute orderregels gevonden en deze voor het grootste deel kunnen herstellen, zoals bijvoorbeeld ordernummer 202019516. Een enkele orderregels is niet hersteld, dit omdat de producten niet meer aanwezig waren in de database, er kon dus ook niks hersteld worden. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan laat ik het weten.

Groet,
Ebbe

Reputatie 5
Badge +6

@Wrappie1 Ik ga het opnieuw melden aan het product team. Je hoort van mij als er iets nieuws uit het onderzoek komt.

Reageer