nieuw zet volledig geautomatiseerd je advertenties op met UPTMZ

Reputatie 7
Badge +10

Zijn er al mensen die ervaring hebben met UPTMZ ? of zijn nu aan het overwegen om hier mee aan de slag te gaan.

14 reacties

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op deze vraag! Hoor graag jullie ervaringen.

Ik heb geen ervaring in Google Ads en ben wel aan het overwegen om hiervoor Uptmz in te zetten, dus volg je post graag even.

Reputatie 7
Badge +16

@jannekev, @Bianca - Webshop4Beauty Uptmz bied je nu een gratis speeddate (adviesgesprek) aan. Via deze link kun je een afspraak maken → https://calendly.com/teamuptmz/speeddate?month=2020-12

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +1

Hoi allemaal,

Intussen al iemand die hier mee werkt?

Wat zijn jullie ervaringen?

Wij adverteren momenteel nog niet via Google, maar willen hier op korte termijn mee starten. Uptmz leek ons handig gezien onze geringe kennis van adverteren via Google.

Wesley 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal,

Intussen al iemand die hier mee werkt?

Wat zijn jullie ervaringen?

Wij adverteren momenteel nog niet via Google, maar willen hier op korte termijn mee starten. Uptmz leek ons handig gezien onze geringe kennis van adverteren via Google.

Wesley 

Ja, ik werk met Uptmz n.a.v. de speeddate/adviesgesprek van een jaar geleden. Ik vind het zelf heel handig - je kunt telkens je budget aanpassen, en het systeem checkt automatisch naar passende zoekwoorden (op ten duur leert het systeem je kennen door een soort algoritme). Je hebt binnen Uptmz ook een contactpersoon, dus je kunt wel sparren met iemand indien nodig. 

Ik ben er wel tevreden over! Zolang het mij zo min mogelijk moeite en kennis kost, vind ik het prima. :sweat_smile:

Reputatie 2
Badge

Ik heb het een tijdje met UPTMZ geprobeerd. de eerste 2 weken  zag het er goed uit, daarna zakte het in, ik dacht dan moet ik misschien het bedrag verhogen… gedaan  kostte meer dan het opleverde. Een tijdje uitgezet toen weer opnieuw geprobeerd. weer de eerste 2 weken wat resultaat en daarna kakte alles weer in… nieuwe zoekwoorden geprobeerd, gaf niet het gewenste resultaat. Uiteindelijk ben ik na maanden proberen en overleg met UPTMZ er mee gestopt omdat het meer kostte dan het opleverde. 

Reputatie 5
Badge +8

Tot enkele maanden terug adverteerde ik enkel op Google via Google Shopping. Recentelijk UPTMZ geprobeerd. Eerste weken stond de klikprijs veel te hoog waardoor het niets opleverde. Na goed overleg met een contactpersoon de klikprijs wat omlaag gezet waardoor mijn budget niet binnen enkele uren erdoorheen ging. Dit resulteerde in een nette CPA (cost per acquisition, ofwel kosten per conversie) en een redelijke ROAS (Return On Ads Spent, ofwel rendement). In vergelijking tot Google Shopping levert het minder op, maar het is een extra advertentiekanaal dus ik ga er vanuit dat ik deze klanten had gemist als ik niet via Google Search had geadverteerd. Ik vind de tool van UPTMZ handig, de dynamische tekstadvertenties zien er goed uit en je hoeft niet zelf continue nieuwe zoekwoorden toe te voegen. Dat houdt de tool zelf bij en adverteert hier ook automatisch op.

Als advies zou ik willen meegeven dat je zelf ook meekijkt naar de resultaten en hierin enigszins stuurt. Tevens kan je inloggen in Google Ads en bekijken hoe de advertenties eruitzien. Bij mij stond er een enkele spelfout/typfout in de advertentie, deze heb ik zelf aangepast. Het is dus een makkelijke tool om met zo min mogelijk tijd en moeite te adverteren op zoekwoorden, maar enigszins basiskennis en zelf een vinger aan de pols houden is naar mijn mening niet verkeerd.

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt voor al jullie reacties. 

Misschien is het dan toch wel waard om het eens uit te proberen, we willen vooral het verkeer naar onze webshop verhogen ook buiten social media om, wat we nu vooral gebruiken.

ik heb in ieder geval een demo ingepland met Uptmz om eens te kijken hoe het werkt en of het voor ons wat kan zijn.

Reputatie 5
Badge +8

Eerste maand betaal je aan UPTMZ geen kosten, enkel de advertentiekosten die je aan Google kwijt bent. Tenminste, dat was de actie toen ik 2 maanden geleden had aangemeld. Je kan dus 1 maand zonder extra kosten uitproberen. Succes!

Reputatie 7
Badge +10

Persoonlijk zal ik zeggen. Zet alles open in Booster en zet alles op 1,2 of 3 cent in google shopping. En ga dan meten en kijken wat het doet. als je geen of weinig concurrentie hebt staat je soms met 1 cent boven aan. En heb je wel wat meer concurrentie dan sta je niet bovenaan maar je staat er wel tussen vaak voor 2 of 3 cent. 

Reputatie 2
Badge +1

Persoonlijk zal ik zeggen. Zet alles open in Booster en zet alles op 1,2 of 3 cent in google shopping. En ga dan meten en kijken wat het doet. als je geen of weinig concurrentie hebt staat je soms met 1 cent boven aan. En heb je wel wat meer concurrentie dan sta je niet bovenaan maar je staat er wel tussen vaak voor 2 of 3 cent. 

Bedankt voor de tip!

We willen dit eigenlijk gelijktijdig gaan opstarten met Google Shopping.

Dan kunnen we na een aantal maanden ook de  balans opmaken wat nu wel werkt en wat niet.

We hebben sinds het begin al alles via Booster  ingeladen bij Google, er zit alleen nog geen campagne aan gekoppeld tot heden.

Reputatie 5
Badge +8

UPTMZ doet geen Google Shopping voor zover ik het weet maar alleen search advertenties (tekstuele advertenties). Zijn dus 2 verschillende campagnes. Google Shopping kan je inderdaad het beste zelf opzetten, hetzij met behulp van Booster (gratis) of via Channable (betaald maar wel met meer opties om je feed aan te passen).

Badge +1

Kan ik bezwaar maken voor niet goed geld terug bij uptmz? Ben al 600,- kwijt in een maand voor niks 

Reputatie 7
Badge +9

Kan ik bezwaar maken voor niet goed geld terug bij uptmz? Ben al 600,- kwijt in een maand voor niks 

Ik ga er vanuit van niet, omdat het een marketingtool is. Als je een advertentie in de krant zou plaatsen en je houdt er geen klant aan over, dan krijg je van de desbetreffende krant ook je advertentiegeld niet terug. 

Of bedoel je wat anders?

Reageer