Beantwoord

Nieuw keuringspunt vanuit Webwinkelkeur; certificaat groen ssl slotje..

• 28 September 2023
  • 9 reacties
  • 106 Bekeken

MijnWebwinkelkeur geeft aan dat het tijd is voor controle. Een nieuwe keuringspunt in het kader van GDPR/AVG  is een groen ssl slotje, een geldig ssl certificaat. Deze moet je volgens Webwinkelkeur aanvragen om het groene slotje te krijgen. Iemand dit al aangevraagd?  Kan dit niet via MijnWebwinkel geregeld worden? 

icon

Beste antwoord door Richard 29 September 2023, 10:23

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Via MWW zijn volgens mij in principe de verbindingen SSL beveiligd.
https://www.mijnwebwinkel.nl/support-resources/vraag-antwoord/kan-ik-gebruik-maken-van-een-beveiligde-ssl-verbinding

Mvg, Jeroen

Ja dat klopt maar het slotje van mijnwebwinkel ssl is niet groen. Je hebt een apart certificaat nodig volgens de nieuwe richtlijnen voor herkeuring bij Webwinkelkeur. 

Reputatie 3
Badge +5

Dat is dan nieuw - wij zijn op 1 september herkeurd en kregen daar geen “strafpunt” voor. Wel moesten we 1 zin wijzigen in de herroepingsvoorwaarden. Dan zou ik MWW eens contacteren via hun supportpagina.

Is inderdaad voor zover ik zie nieuw. Wacht even af of mijnWebwinkel misschien reageert? Zijn toch weer extra jaarlijkse kosten die er boven op komen :(

Reputatie 6
Badge +5

Bijzonder. Ik ga het eens uitzoeken maar bijna geen enkele site die ik bezoek heeft een groen slotje….Zij zelf ook niet...

Reputatie 6
Badge +5

Ik zie in dat berichtje niet staan dat het groen moet zijn. Als ik op internet zoek, kom ik dat ook niet tegen. Een gesloten slot betekent veilig….Op Microsoft heb je überhaupt geen kleuren...en google zelf heeft geen groen slotje….

Reputatie 6
Badge +5

Omdat ik het nergens kon vinden heb ik even contact met webwinkelkeur opgenomen….
Dit was hun antwoord:

Goed dat je hier naar informeert, ik help je graag.

Wij checken bij een herkeuring op SSL, het slotje hoeft niet groen te zijn.

We hebben het in het keuringspunt staan dat het verplicht is een geldig SSL-certificaat te hebben, nergens staat dat dit een groen slotje moet zijn.

Super! Dank voor de verduidelijking Richard!👍🏻

Reputatie 6
Badge +5

Graag gedaan @Cindy74 😃

Reageer