Hi Ebbe,
Ik richt me even tot jou via dit forum omdat ik het idee heb dat jij dingen zelf kan oppakken of in ieder geval ergens prio aan kan geven.
Als ik mijn omzet in Mollie vergelijk met de omzet volgens google analytics, mis ik in google analytics al maanden gemiddeld 46% van mijn omzet. Dit is voor mij een groot probleem omdat ik op deze manier mijn facebook en google ads campagnes niet goed op resultaat kan meten.
Volgens onze google consultant ligt het probleem aan het volgende:
De UA meting en e-commerce meting moeten hoger geplaatst worden op de bedankpagina. De bedankpagina laadt namelijk vrij sloom en de UA meting en E-commerce code staan vrij laag op deze trage pagina. Hierdoor mist hij de pageview en e-commercemeting hit, waardoor de transactiedata mist van alle bezoekers met slomer internet op hun mobiel.
Ik kreeg de terugkoppeling van mijnwebwinkel dat deze informatie in de <head> van de pagina staat en veel hoger niet mogelijk is.
Daarom dus nog een keer de vraag, zou het mogelijk zijn om de transactiedata en Google Analytics af te vuren eerder, het liefst voordat alle .jpg afbeeldingen worden ingeladen? Deze kosten teveel laadtijd op mobiel, waardoor de transactiedata mist. Met Google Tag Manager kan ik niet hier omheen werken, omdat deze nog later in de <head> pas wordt geladen.
Ik hoop echt dat jullie dit op korte termijn willen oppakken want dit speelt bij iedereen.
Betaalde campagnes kan je op deze manier niet goed sturen omdat de ROAS op deze manier helemaal niet klopt. Alvast bedankt,Groeten Barbara