Beantwoord

Mollie activeren alleen via open webwinkel?

• 4 March 2023
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

Hallo,

Ik wil Mollie gaan gebruiken als ideal betaalprovider op mijn website. Mijn website is nog niet online. Nu wil Mollie een controle uitvoeren op mijn website, bepaalde gegevens controleren, alvorens ik de live API krijg. Hoe kan ik Mollie mijn website laten controleren zonder dat mijn winkel al open is? Zodra ik namelijk open ben, ben ik ook te vinden via zoekmachines en zouden klanten in theorie bestellingen kunnen gaan uitvoeren terwijl ik dan nog geen live API van Mollie heb vastgelegd omdat ze de controle nog moeten uitvoeren.. De optie betalen via Ideal is dan dus nog niet beschikbaar voor klanten. Is er een mogelijkhied Mollie toegang te geven tot mijn (test) site zodat ze een controle kunnen uitvoeren en zonder dat ze bij de overige instellingen kunnen?

icon

Beste antwoord door Atelier Miete Confiete 4 March 2023, 09:28

Bekijk origineel

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

4 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Als ik mij goed herinner, kan het als volgt.

• je hebt een winkel op MWW in beheer en die staat op “dicht” = nog niet te zien voor klanten
  • je maakt een Mollie account aan. Geen stress Mollie is een fijne partner om mee te werken
  • je kiest bij metaalmethodes in MWW voor Mollie + je geeft de beide API codes in, 1 echte en 1 om te testen
  • dan kies je eerst de methodes die je wil gebruiken in MWW en vinkt ze aan
  • daarna vink je de zelfde methodes aan in je Mollie account
  • nu moet je in principe een testorder kunnen maken - je doet dit ook in het MWW beheersmenu i.v.m. betaalmethodes (blauwe balk bovenaan) zoal op de afbeelding hieronder

Meer support ook op deze: https://help.mollie.com/hc/nl/articles/214041689-Hoe-kan-ik-de-betaalmethodes-en-webhook-testen-op-mijn-website-

Succes ! Komt goed.
Jeroen

Hoi Jeroen,

Daar gaat het niet om, dat snap ik allemaal! Een testbetaling is reeds uitgevoerd. Mollie wil mijn website controleren, gegevens checken op de site voor ik de Live API van hun krijg. Mollie kan mijn website niet zien zolang ik de shop nog niet op ‘open’ heb staan. Er moet dus een mogelijkheid zijn of komen dat een derde partij (zoals Mollie) je website wel al kan bekijken wanneer de shop nog niet open is. Wanneer ik nu mijn webwinkel ‘open’ zet zodat Mollie bepaalde gegevens kan controleren en ik de Live API link van hun krijg dan ben ik in die tussentijd ook al vindbaar voor potentiele klanten die wanneer ze iets willen bestellen dan tegen het feit aan loopt dat er nog geen ideal betaling mogelijk is zolang Mollie hun controle nog niet heeft afgerond.

Dit zie ik bij Mollie op het profiel en in de mail die ze naar mij verstuurden hierover zeggen ze ook dat ze ttoegang tot mijn website profiel moeten hebben om het te kunnen goedkeuren. Maar dat kan dus alleen wanneer mijn webshop op open staat? Of is er een andere manier waarop derde partijen dan toch mijn website profiel kunnen controleren?

Reputatie 3
Badge +5

Dan zou ik de home pagina open zetten, en de overige pagina’s op verborgen.Misschien lukt het dan wel, ze checken wss of de pagina echt bestaat en geen nepper is.