Vraag

Mijnwebwinkel beheeromgeving en de website liggen eruit

  • 20 December 2022
  • 256 reacties
  • 8337 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Dikke storing dus, bij jullie ook?


256 reacties

Reputatie 6
Badge +8

@Ebbe was ook even nieuwsgierig of je al iets meer weet over de voorraad tijdens en na de storing... ik denk overigens dat ik het antwoord misschien al weet. We waren goed bij met bepaalde productgroep qua voorraad en heb nu de ene na andere bestelling waarvan de voorraad niet klopt. Nadat je eerst toch zelf weer gaat twijfelen.. ben ik er nu wel uit dat er toch met het aantal klanten/verkopen in de winkel en de storing iets niet goed is gegaan met de voorraad. 

Reputatie 7
Badge +16

@Ebbe weet je toevallig dan ook antwoord op mijn vraag hoe het zit met voorraad beheer als jullie een oudere back-up gebruiken? 

@Humiez @CountryatHome @powerfulproducts.nl 

Daar kan ik alvast antwoord opgeven. We zijn nu de laatste puntjes op de i aan het zetten voor een faq pagina waarin de vragen worden beantwoord die afgelopen storing bij ons binnen zijn gekomen. Deze wordt per mail verzonden. Maar om alvast antwoord te geven op deze vraag:

'’Het platform is teruggezet naar de situatie van 21 december 04.40 uur. De restore is om 06.50 gestart. Binnen die tijdsperiode, 04.40 uur en 06.50 uur kan er dataverlies zijn opgetreden. Het is echter niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit ook bij jou het geval is geweest. Mocht je binnen die tijdsperiode aanpassingen hebben doorgevoerd aan je webshop, dan is ons advies om deze aanpassingen te controleren'’.

Reputatie 6
Badge +8

@Ebbe weet je toevallig dan ook antwoord op mijn vraag hoe het zit met voorraad beheer als jullie een oudere back-up gebruiken? 

@Humiez @CountryatHome @powerfulproducts.nl 

Daar kan ik alvast antwoord opgeven. We zijn nu de laatste puntjes op de i aan het zetten voor een faq pagina waarin de vragen worden beantwoord die afgelopen storing bij ons binnen zijn gekomen. Deze wordt per mail verzonden. Maar om alvast antwoord te geven op deze vraag:

'’Het platform is teruggezet naar de situatie van 21 december 04.40 uur. De restore is om 06.50 gestart. Binnen die tijdsperiode, 04.40 uur en 06.50 uur kan er dataverlies zijn opgetreden. Het is echter niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit ook bij jou het geval is geweest. Mocht je binnen die tijdsperiode aanpassingen hebben doorgevoerd aan je webshop, dan is ons advies om deze aanpassingen te controleren'’.

Nou gelukkig, tussen dat tijdstip is er weinig verkocht 🤗 dan is het in ieder geval uitgesloten dat er met verkoop in de winkel/voorraad iets mis is gegaan.. heel vreemd waarom er nu weer zoveel verschillen zijn met onze laatste telling 😬. Bedankt voor je snelle reactie @Ebbe we gaan gewoon weer opnw beginnen.. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

Er is zojuist een e-mail verzonden over de verstoring. In deze mail vind je een link naar een faq pagina. Op deze pagina hebben we de vragen die binnen zijn gekomen (via mail, social media en de community) gebundeld en beantwoord. Hierbij ook de link naar de faq pagina → https://www.mijnwebwinkel.nl/veelgestelde-vragen-over-de-storing-van-december-2022 

Reputatie 5
Badge +5

Ik kan wel leven met de uitleg. Ik vind de omschrijving van de storing zelf nog altijd wat wag want ik weet nog steeds niet waarom andere servers het niet konden overnemen. Ik begrijp wat datacorruptie is maar niet hoe data-corruptie op de draaiende servers ook data-corruptie op de back-up servers veroorzaakt. Ik kan wel gissen maar dat zal ik niet doen 🙂 Maar ik begrijp ook dat jullie niet alles in detail kunnen/willen uitleggen. Maar hopelijk komt er nog een update als jullie de oorzaak achterhaald hebben!

Ik ben in ieder geval blij met de moeite die jullie er achteraf hebben ingestopt om het uit te leggen. Ik vond het iets te lang duren maar ik ben er wel blij mee en vind het ook belangrijk dat dit gebeurt.

Het feit, dat jullie meer willen communiceren bij een volgende storing en dat jullie onze ‘storingspagina’ willen aanpassen (als dit mogelijk is) dat vind ik wel belangrijke winstpunten maar ik hoop dat ik die pagina de komende jaren helemaal niet ga zien 😉

Reputatie 7
Badge +10

Ik kan wel leven met de uitleg. Ik vind de omschrijving van de storing zelf nog altijd wat wag want ik weet nog steeds niet waarom andere servers het niet konden overnemen. Ik begrijp wat datacorruptie is maar niet hoe data-corruptie op de draaiende servers ook data-corruptie op de back-up servers veroorzaakt. Ik kan wel gissen maar dat zal ik niet doen 🙂 Maar ik begrijp ook dat jullie niet alles in detail kunnen/willen uitleggen. Maar hopelijk komt er nog een update als jullie de oorzaak achterhaald hebben!

Ik ben in ieder geval blij met de moeite die jullie er achteraf hebben ingestopt om het uit te leggen. Ik vond het iets te lang duren maar ik ben er wel blij mee en vind het ook belangrijk dat dit gebeurt.

Het feit, dat jullie meer willen communiceren bij een volgende storing en dat jullie onze ‘storingspagina’ willen aanpassen (als dit mogelijk is) dat vind ik wel belangrijke winstpunten maar ik hoop dat ik die pagina de komende jaren helemaal niet ga zien 😉

Samen staan we sterk💪

Reageer