Vraag

Mensen die nog steeds niet uit kunnen checken

• 21 January 2022
  • 15 reacties
  • 359 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Ik heb nog steeds mensen die niet kunnen betalen, zoals deze klant die al 3 orders probeert te plaatsen, en waarbij het maar niet lukt.  klant probeert ook verschillende browsers… klant blijft vastzitten op de mijnwebwinkel pagina.

15 reacties

Reputatie 1
Badge +5

Hier exact hetzelfde probleem, bij diverse klanten afgelopen dagen deze melding gekregen.

Sinds 8 januari speelt dit op.

Al deze “klacht”uitstaan bij klantenservice, maar zowel op 9 januari als op mail van 08-02 geen enkele reactie.

Reputatie 5
Badge +6

Goedemorgen,

Op dit moment hebben we nog geen volledig reproductiepad van dit probleem. Voor nu heb ik helaas nog even geen definitieve oplossing. Wel verzamelen we al de meldingen hierover en hoop ik dat we binnenkort een duidelijker beeld hebben van de omstandigheden waaronder dit probleem ontstaat.

Let op: Het is ook mogelijk dat dit probleem ontstaat doordat de klanten in eerste instantie de verkeerde betaalmethode kiezen. Als zij vervolgens terugkeren naar de checkout in de webwinkel met de knop ‘vorige’ In de browser in plaats van de betaling te annuleren in het betaalscherm van de betaalprovider, dan kan de checkout ook vastlopen en kunnen ze niet meer voor of achteruit. Het is altijd belangrijk om eerst even te controleren bij de klant of dit het geval is, voordat we verder kunnen onderzoeken waar het aan zou kunnen liggen.

Beste Arjan,

In mijn geval zijn er klanten die een verkeerde betaalwijze hebben gekozen of iets willen wijzigen waardoor dit probleem ontstaat. Ze zitten muurvast dan. Het lukt door de cookies te verwijderen het probleem te verhelpen en dan kunnen ze alsnog weer gewoon de site bezoeken en bestellen.

Bij mij is het probleem voor het eerst ontstaan door wijziging van van Pro naar Premium.

Wat mij wel enorm stoort is dat ik geen enkele reactie krijg op mails en dat met het Premium account en dus hier moet lezen hoe en wat. Ik verwacht meer van een support afdeling, alleen al een reactie die jij nu plaatst was gepast en gewenst geweest ipv negeren

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

Er is vandaag een fix uitgerold die ervoor moet zorgen dat klanten niet meer vastlopen in de checkout. De vraag aan jullie is nog wel om contact met ons op te nemen mocht je iets merken/horen van klanten die toch vastlopen. 

Reputatie 3
Badge +3

@Ebbe@Arjan 

Klanten (met account) lopen opnieuw vast - zelfs bij de keuze betalen bij ophalen.
Soms komt hij dan binnen als ‘bestelling niet afgerond’ maar soms ook helemaal niet. Ook niet na refreshen in de browser.

Check eens onze orders: 11878 - 11879 - 11880. Die hebben er allemaal last van gehad.

Hier ook verschillende klanten die niet kunnen afrekenen, ook i.c.m. met afhalen.
Lijkt dus te spelen sinds gisteren (vrijdag) - verklaart de lage omzet.

Daarnaast lijken de verzendkosten overhoop te liggen.
Tarieven per gewichtsklasse zijn verschoven?

Hoe kan dit in een productieomgeving gebeuren?!

Wanneer is dit verholpen? Is er een tijdspad?

Ook hier problemen met Ideal betalingen. Zelf even getest en hij blijft “hangen” op de betaling en in de webshop krijg ik een niet verwerkte Ideal betaling. Klanten kunnen enkel kiezen voor betalen bij afhalen. Probleem is opeens ontstaan. Tot gisteren geen problemen. Vandaag bij alle bestellingen een fout

Reputatie 2
Badge +1

Momenteel werkt het niet. Klanten kunnen geen order plaatsten. Klant blijft als ze drukken op bevestigen, terug komen op de bevestigingspagina. 

Order komt in de niet afgeronde orders :( 

Reputatie 2
Badge

Hier helaas ook. Klanten kunnen niet afrekenen en daarnaast speelt het BTW probleem voor verzendkosten. Als ‘kleine’ ondernemer word ik daar midden in een weekend toch een beetje verdrietig van. Ook van het feit dat er geen contact mogelijkheid is in het weekend in dit soort situaties trouwens. 

Reputatie 2
Badge

Bij mij lijkt het BTW probleem opgelost. Ook even gecontroleerd bij andere MWW gebruikers. Daar klopt het zo te zien ook. Nu hopen dat er ook weer orders geplaatst kunnen worden. 

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen,

Op dit moment hebben we nog geen volledig reproductiepad van dit probleem. Voor nu heb ik helaas nog even geen definitieve oplossing. Wel verzamelen we al de meldingen hierover en hoop ik dat we binnenkort een duidelijker beeld hebben van de omstandigheden waaronder dit probleem ontstaat.

Let op: Het is ook mogelijk dat dit probleem ontstaat doordat de klanten in eerste instantie de verkeerde betaalmethode kiezen. Als zij vervolgens terugkeren naar de checkout in de webwinkel met de knop ‘vorige’ In de browser in plaats van de betaling te annuleren in het betaalscherm van de betaalprovider, dan kan de checkout ook vastlopen en kunnen ze niet meer voor of achteruit. Het is altijd belangrijk om eerst even te controleren bij de klant of dit het geval is, voordat we verder kunnen onderzoeken waar het aan zou kunnen liggen.

Ja ineens kiezen zoveel klanten verkeerd en is het hun schuld? Dat gelooft toch niemand….

Reputatie 3
Badge +2

Goedemorgen,

Ja ineens kiezen zoveel klanten verkeerd en is het hun schuld? Dat gelooft toch niemand….

Dat is ook niet zo, het kan wel “eens” gebeuren. Maar niet het gehele weekend. Wij hebben op dit moment 6 bestellingen in het systeem staan met niet afgerond qua betaling. Met al deze klanten contact gehad om ze op maandag (vandaag) een betaallink te sturen. Dit zijn de klanten die zichtbaar zijn. Helaas missen wij bijzonder veel omzet en bestellingen.. en hebben via onze socials  etc te horen gekregen dat klanten hun bestelling niet konden afronden. Drama!!! Dit is wel mijn brood. 😞

Badge

Bij mij speelt het probleem dat de klant kiest voor afhalen en er geen verzendkosten worden berekend (overal, zowel op factuur als in MijnWebwinkel orderomgeving staat het bedrag zonder de verzendkosten, €15), maar als de klant wil betalen zitten de verzendkosten er opeens wel bij in en moet de klant €19,95 betalen. Het betalen zelf lukt overigens wel (Klarna), alleen betaalt de klant dus teveel. 

Ik heb het zelf ook geprobeerd en krijg hetzelfde. Het is zelfs zo dat als ik vervolgens nog een artikel toevoeg, het totaalbedrag (het bedrag op de factuur) verandert, maar bij de betaling blijft de €19,95 staan. De klant betaalt in dat geval dus veel te weinig!

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

In dit topic  heb ik een laatste update geplaatst omtrent het issue met het niet kunnen afronden van de order. 

Reageer