Beantwoord

Meer dan 1 kortingscode tegelijk

• 1 February 2021
  • 12 reacties
  • 148 Bekeken

Badge

Ik zou graag zien dat mijn vaste klanten meerdere kortingscodes bij 1 bestelling kunnen toepassen. Zie ik het goed dat dat  nu  niet kan? Of kan ik daarvoor iets instellen wat ik over het hoofd heb gezien? 

Bedankt!

Carla

icon

Beste antwoord door atelierferyn 1 February 2021, 11:05

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Wij volgen jou helemaal! Ook bij ons is dit heel vervelend dat dat niet lukt. Klanten sparen hun cadeaubonnen op om dan in 1 keer een groter bedrag te kunnen spenderen. Maar nu moeten we die bestelling telkens handmatig opnemen. en dat lijkt mij, voor een webshop, niet de bedoeling.

Badge

Ik maak mijn kortingscodes tijdelijk beschikbaar en alleen voor vaste klanten, dus dat opsparen is bij mij  niet aan de orde. Maar ik begrijp dat dit inderdaad geen optie is? Het zou mooi zijn als  er een vinkje zou komen (meerdere codes mogelijk maken) wat je aan of uit kunt vinken. Zou dat niet kunnen? 

Badge

O wacht, ik dacht dat jij antwoordde namens Mijn Webwinkel, maar zie nu dat jij ook een websinkelier bent. Dank voor je reactie! Ik hoop dat ze het kunnen aanpassen!

Reputatie 3
Badge +3

Ik hoop het ook! We hebben dit jammer genoeg al een paar keer aangekaart, maar tot nu toe kwam enkel de reactie dat te veel kortingscodes aanbieden niet professioneel oogt en dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen een kortingscode en een cadeaubon. 
Ik vind jouw idee van een vinkje wel top! 

Badge

Dit topic werd ondertussen geruime tijd geleden (terecht) gelanceerd.
Vraag: Kan dit terug op tafel gelegd worden om aan te passen?
Wij hebben een actie lopen waar we 1 kortingscode (vast bedrag) per kind aan onze klanten geven.
Een aantal van hen heeft meer kinderen en krijgt dus meerdere bons, die ze met 1 globale aankoop willen afrekenen. Op die manier vermijden of beperken zij bv. verzendingskosten. 
Dat is nu (nog steeds) niet mogelijk? :-/

Reputatie 7
Badge +8

Dit topic werd ondertussen geruime tijd geleden (terecht) gelanceerd.
Vraag: Kan dit terug op tafel gelegd worden om aan te passen?
Wij hebben een actie lopen waar we 1 kortingscode (vast bedrag) per kind aan onze klanten geven.
Een aantal van hen heeft meer kinderen en krijgt dus meerdere bons, die ze met 1 globale aankoop willen afrekenen. Op die manier vermijden of beperken zij bv. verzendingskosten. 
Dat is nu (nog steeds) niet mogelijk? :-/

Op dit moment is dat nog niet mogelijk. De feedback was gedeeld, en een jaar geleden zei @Bart  hierover het volgende via de feedback-website:

“Het toevoegen van meerdere kortingscodes aan een order past op dit moment niet bij de richting die we met het platform op gaan. De complexiteit die dit met zich meebrengt, gecombineerd met de risico’s van misbruik voor de winkeliers wegen niet op tegen de voordelen.
Op onze community kan je met mede-winkeliers sparren over hoe je kortingscodes het beste in kan zetten in je winkel.".

Badge

Dank je wel voor de snelle update. Commercieel volg ik de redenering van Expert Bart absoluut niet, maar ik heb wel begrip voor de extra complexiteit. Een kind (wij verkopen speelgoed) die nu 5 aparte kadobons van zijn familie krijgt, moet die in 5 aparte orders opkopen …. en dat was/is nog steeds niet echt OK. 

Reputatie 7
Badge +8

Dank je wel voor de snelle update. Commercieel volg ik de redenering van Expert Bart absoluut niet, maar ik heb wel begrip voor de extra complexiteit. Een kind (wij verkopen speelgoed) die nu 5 aparte kadobons van zijn familie krijgt, moet die in 5 aparte orders opkopen …. en dat was/is nog steeds niet echt OK. 

Nee, ik begrijp het. Kun je misschien iets voor deze klanten regelen, dat ze contact met jou opnemen en dan een gecombineerde code krijgen? Dus dat jij zelf de bedragen van 5 aparte kadobonnen bij elkaar voegt tot één nieuwe code, zodat het kindje alsnog één order kan plaatsen? Is wat omslachtig, maar wellicht wel een prettige service voor de klant.

Badge +2

Ik zou willen aanhaken in dit topic!

Een dynamische kortingscode zou ook wel fijn zijn! Dat je per artikel(groep) kunt aangeven hoeveel % korting men krijgt. Op het ene kan ik 10% geven, op het andere 5%, dat kan ik nu simpelweg niet verwerken, maar lijkt me een relatief makkelijke aanpassing om te realiseren :) 

Reputatie 7
Badge +8

Een dynamische kortingscode zou ook wel fijn zijn! Dat je per artikel(groep) kunt aangeven hoeveel % korting men krijgt. Op het ene kan ik 10% geven, op het andere 5%, dat kan ik nu simpelweg niet verwerken, maar lijkt me een relatief makkelijke aanpassing om te realiseren :) 

In principe kan dat? Je kunt een kortingscode koppelen aan diverse artikelen waarop de kortingscode toegepast kan worden. Of bedoel je wat anders?

Badge +2

In principe kan dat? Je kunt een kortingscode koppelen aan diverse artikelen waarop de kortingscode toegepast kan worden. Of bedoel je wat anders?

Ik bedoel wat anders inderdaad  ;)

Ik wil dat je met 1 code verschillende percentages korting krijgt, dus op artikel 1 krijg je 5% en op artikel 2 krijg je 10% etc.

Of wellicht een vaste € korting, dat je kunt aangeven dat artikel 1 €5 korting krijgt en artikel 2 €10 etc. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik bedoel wat anders inderdaad  ;)

Ik wil dat je met 1 code verschillende percentages korting krijgt, dus op artikel 1 krijg je 5% en op artikel 2 krijg je 10% etc.

Of wellicht een vaste € korting, dat je kunt aangeven dat artikel 1 €5 korting krijgt en artikel 2 €10 etc. 

Ah, op die manier. :wink:  Ik zou eens kijken of deze suggestie hier al tussen staat, of een aanmaken: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/ Dan kunnen andere gebruikers ook stemmen. 

Reageer