Vraag

Mailberichten van Google i.v.m. Google Analytics 4

• 2 June 2023
  • 7 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5

Hey

Ben ik nu de enige of ondervinden jullie ook dat er om de haverklap een bericht van Google in de mailbox zit i.v.m. GA4. Als ik dan doorklik, geeft hij aan dat ik mijn instellingen moet “afronden” maar volgens mij zit alles wat ik wens al ingesteld 😒

Als ik dan op de knop “instellingen GA afronden” druk, wordt ik als het ware “verplicht” om Google Ads instellingen in te geven. Maar dat wil (momenteel) helemaal niet instellen waardoor ik slechts 3/7 als gemarkeerd scoor.

Wie weet raad? @Ebbe misschien.
Fijn weekend alvast !

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Na een middag aanmodderen, staan alle 7 vinkjes nu wel in orde, voor zover ik zie.
Bovenaan staat nu wel nog steeds een suggestie:

Sommige instellingen van uw oorspronkelijke Universal Analytics-property (UA) kunnen automatisch worden toegevoegd aan deze Google Analytics 4-property. Als u deze instellingen niet automatisch wilt toevoegen, gaat u naar de Installatieassistent in de gekoppelde UA-property om u af te melden.”

Zou alles nu o.k. zijn of moet ik nog één en ander gaan bijregelen - ik wens Google Analytics alleen te gebruiken voor analytische doelen. Wie weet het?

Reputatie 5
Badge +6

Ik kom eigenlijk nooit in gmail, maar inderdaad wat een mails!
Ik heb er wel eens eerder naar gekeken, en ik moet zeggen dat ik er weinig verstand van heb. Maar ook dat ik bij google niet overal toestemming voor wil geven! Ik ben altijd een beetje achterdochtig…

Reputatie 7
Badge +16

@Atelier Miete Confiete Google doet dit voor gebruikers die niet zelf een GA4 profiel hebben aangemaakt. Jij hebt al een profiel aangemaakt met de events die worden gemeten. Dat laatste hebben wij voor je geregeld. Het advies is om je af te melden zoals beschreven in de melding. 

Reputatie 3
Badge +5

@Atelier Miete Confiete Google doet dit voor gebruikers die niet zelf een GA4 profiel hebben aangemaakt. Jij hebt al een profiel aangemaakt met de events die worden gemeten. Dat laatste hebben wij voor je geregeld. Het advies is om je af te melden zoals beschreven in de melding. 

@Ebbe
Dus simpelweg de oude versie UA afmelden (en/of schrappen) en dit dan ook in MWW uitvinken? Heb ik dat goed?

Reputatie 3
Badge +5

@Ebbe 

Hoi - Ik vermoed dat de laatste stap de volgende zijn - zie afbeelding.
Of bedoel jij iets anders met “afmelden”?

1. wel / niet de verbinding met de gekoppelde property verbreken ?
  2. vinkje automatische GA4 property maken wel / niet aanvinken ?

Reputatie 7
Badge +16

@Atelier Miete Confiete 

1. Dat gaat, als ik het goed begrijp, over jouw ga4 property. Dus daar de verbinding niet van verbreken. 
  2. Dat vinkje kun je uit laten. Je hebt namelijk zelf al een property aangemaakt💪
Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij staat het inderdaad allemaal goed, maar proberen ze je extra diensten te verkopen. Althans zo begreep ik het vanuit mijn GA4-property. 😅 Heb inderdaad hetzelfde.