Vraag

Mail met bijlage

• 2 June 2020
  • 6 reacties
  • 103 Bekeken

Hallo, 

Is het mogelijk om wanneer je een e-book verkoopt op je webwinkel, in je bevestigingsmail meteen de link van de pdf of te downloaden bestand door te geven?

Zodat de klant meteen het document ontvangt na de aankoop? 

Bedankt! 

Maaike 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Maaike, Nee dat is niet mogelijk. Je zult de bijlage altijd achteraf nog moeten mailen.

Groet,
Ebbe

Reputatie 1
Badge +2

Hi @Maaike, Nee dat is niet mogelijk. Je zult de bijlage altijd achteraf nog moeten mailen.

Groet,
Ebbe

Hoi Ebbe,

Geldt dit antwoord voor alle soorten bijlagen bij de bevestigingsmail? Het zou namelijk wel handig zijn als je een bijlage kunt toevoegen ivm de juridische verplichtingen die je hebt. Immers, je moet de klant (op zijn laatst bij levering) de informatie geven op basis van art. 6:230m lid 1 BW. Dat is kort gezegd hetgeen normaal in de algemene voorwaarden staat, inclusief de bepalingen ten aanzien van het herroepingsrecht. De algemeen voorwaarden zijn al door de klant geaccordeerd in de check out, maar de genoemde info moet de klant ter beschikking worden gesteld op een “duurzame gegevensdrager” (bijvoorbeeld een usb-stick, maar ook papier en e-mail!). Je kunt natuurlijk gewoon een papiertje in je verpakking stoppen waar je deze informatie nog eens op vermeldt, maar ik zou het best handig vinden om dit in een bijlage bij de mail te kunnen doen…..

Reputatie 7
Badge +16

@Chantal Goede en terechte vraag! In de orderbevestiging kun je linken naar specifieke pagina's. Dus ook je algemene voorwaarden, retourbeleid etc. Deze worden dan altijd gestuurd naar de klant, wat ook de bedoeling is. Als je downloads verkoopt, dan wordt de downloadlink welke de klant heeft gekocht, niet automatisch in de bevestiging geplaatst. 

Om je algemene voorwaarden etc. te linken in de orderbevestiging ga je naar bestelproces/wijzig orderbevestiging. Daar vind je het bekende link invoegen icoon. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

Over “link invoegen” heb ik ook een vraag @Ebbe.
Ik verstuur mijn pakketten via dropshipping. Krijg van het logistiek centrum een PostNL track & trace code door die ik graag, als link, wil vermelden in de “verzonden” order status naar de klant. Deze optie is er nog niet wel? De link is niet aanklikbaar helaas.
ik los het nu op door erbij te zeggen dat “indien de link niet aanklikbaar is, ze deze moeten kopiëren naar de adressenblak….. niet echt professioneel :frowning2:

Reputatie 6
Badge +8

Ik verstuur mijn pakketten via dropshipping. Krijg van het logistiek centrum een PostNL track & trace code door die ik graag, als link, wil vermelden in de “verzonden” order status naar de klant. Deze optie is er nog niet wel? De link is niet aanklikbaar helaas.
ik los het nu op door erbij te zeggen dat “indien de link niet aanklikbaar is, ze deze moeten kopiëren naar de adressenblak….. niet echt professioneel :frowning2:

Wij plakken hem er ook in en deze is bij ons wel aanklikbaar voor de klant

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb even gekeken en inderdaad kun je onder een woord/zin geen link invoegen. De enige manier is om dan de hele url te plakken. @powerfulproducts.nl Zo doe jij het denk ik, klopt dat?

Reageer