Vraag

mail komt niet aan

• 5 September 2022
  • 10 reacties
  • 125 Bekeken

Ik merk dat mail die ik vanaf mijn info adres stuur, lang niet altijd aankomt bij klanten. En dat is dubbelop vervelend: a) niet wenselijk om als bedrijf niet op een klant te reageren, b) als men geen antwoord krijgt (en ik heb wel gereageerd maar de mail komt niet aan) is er een grote kans dat ik een eventuele klant mis. 
Is dit probleem herkenbaar of weet iemand of ik er zelf iets aan kan doen?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik merk dat mail die ik vanaf mijn info adres stuur, lang niet altijd aankomt bij klanten. En dat is dubbelop vervelend: a) niet wenselijk om als bedrijf niet op een klant te reageren, b) als men geen antwoord krijgt (en ik heb wel gereageerd maar de mail komt niet aan) is er een grote kans dat ik een eventuele klant mis. 
Is dit probleem herkenbaar of weet iemand of ik er zelf iets aan kan doen?

Kun jij je elf een test mail sturen? en komt hij dan wel aan en of komt hij in de spambox 

Reputatie 4
Badge +6

Ja, ik heb dit dus ook sinds een korte tijd. Een week of 2 denk ik?

Ik heb nu 2 boze klanten die mij constant mailen, maar nooit reactie ontvangen. Een zijn pakket is vertraagd en de ander had een probleem met zijn product. Geen manier om ze te mailen, want ze krijgen mijn mails niet. @Ebbe 

En nee, ze komen niet in de spam folder want dan hadden ze het wel gezien. Ik heb het zelfs op meerdere pagina’s aangegeven dat MWW servers vaak worden aangemerkt als spam, dus dat ze die folder moeten checken.  Ik heb dit soort dingen de afgelopen 3 jaar nog niet gehad en nu opeens met 2 klanten tegelijk. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Ontvangen jullie ook een mail terug met de melding dat de mail niet afgeleverd kan worden (bouncemail)? Als de mail niet afgeleverd kan worden, dan moet je een dergelijke mail ontvangen. Als je die mail hebt, dan mag je die sturen naar info@mijnwebwinkel.nl t.a.v. Ebbe. Vanuit daar kan ik herleiden waarom het mis gaat en hopelijk een goede oplossing bieden. 

Alvast bedankt. 

Reputatie 4
Badge +6

Hi Ebbe,

Helaas krijgt ik geen bounce mails. Ik heb inmiddels een derde persoon die zegt niks ontvangen te hebben terwijl hij wel in verzonden staat. 

kevin

Reputatie 2
Badge +1

Ik ondervind al veel langer problemen met de mail. Je weet nooit of een mail is aangekomen of niet. Ik verstuur tegenwoordig belangrijke mails nu ook ook via Gmail voor de zekerheid. Die lijken wel altijd aan te komen. Ook krijg ik eigenlijk nooit een bounce back.

Reputatie 7
Badge +16

Als je geen bouncemail ontvangt, dan is de mail afgeleverd bij de ontvanger. Zonder die bouncemail kan ik niet achterhalen waardoor de mail niet wordt afgeleverd. 

Reputatie 4
Badge +6

Hallo Ebbe,

Ik krijg ook van een klant te horen dat mijn mailbox zijn mail heeft geweigerd, waarvan hij wel een bouncemail kreeg. Die is helaas verwijderd, maar het is dus niet dat ik het verzin 😅

Kevin

Reputatie 7
Badge +16

Ik geloof je zeker Kevin! Zonder die bouncemail is het alleen giswerk voor mij. Er zijn zoveel redenen waarom een mail niet aankomt. Wellicht kun je laten uitvoeren wat in dit topic wordt besproken. Er is geen 100% garantie, maar het is het proberen waard. 

Ik krijg ook geen bouncemail helaas.

Badge

Bekend probleem, alle mails op mijn info mail komen NIET aan bij mij zelf.

Dus reactie klant komt gewoon niet binnen.

Andersom de mails vanuit het info systeem, dus een nieuwsbrief, order bevestiging enz wel bij de klant maar als men bijvoorbeeld op een verzendbevestiging reageert dan komen die reacties niet in mijn eigen gekoppelde mail binnen.

Reageer