Vraag

Laadsnelheid

• 28 mei 2020
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

Hoi, ik wil graag weten of ik de laadsnelheid van mijn webwinkel kan aanpassen?

Bij een check wordt er aangeven dat deze te traag is.

Vriendelijke groet,

Danielle

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @daansdesign,

De laadsnelheid wordt beïnvloed door verschillende factoren. Op sommige factoren heb je invloed, anderen niet. De grootste invloed die je kunt uitoefenen is het optimaliseren van afbeeldingen. Op een webshop staan vaak veel afbeeldingen. Hoe '’groter'’ dit bestand is hoe langer het duurt om de afbeeldingen te laden en dus je hele shop. Je zou kunnen kijken of je de afbeeldingen kleiner kunt maken in bestandsformaat. Al zou ik eerder zelf de proef op de som nemen en checken of je shop daadwerkelijk langzaam is. Ik vind van niet namelijk. 

Mocht je je afbeeldingen willen optimaliseren dan is https://imagify.io/ een goed platform. Hier optimaliseer je de afbeeldingen zonder kwaliteitsverlies. Je zal de afbeelding dan wel opnieuw in je winkel moeten plaatsen mocht je hier voor willen gaan.

Succes en mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. 

Reputatie 6
Badge +8

Beste Ebbe,

Als ik kijk na onze shop 

Maar het is mij niet duidelijk waarom er tussen mobiel en desktop dit enorme verschil zit. 

Groetjes Robert,

Reputatie 6
Badge +8

Beste Ebbe,

Als ik kijk na onze shop 

Maar het is mij niet duidelijk waarom er tussen mobiel en desktop dit enorme verschil zit. 

Groetjes Robert,

Dit is bij mij ook het geval. Maar volgens mij is hier al eens eerder een topic over gestart meen ik me te herinneren?

Reputatie 7
Badge +16

Er zal altijd een verschil zitten tussen laadsnelheid op een mobiel en desktop. Een desktop is nou eenmaal sneller. Daarnaast wordt er voor het meten van de laadsnelheid op een mobiel een 3g netwerk gebruikt. De meeste zullen via een 4g of wifi je shop bezoeken en zullen dus niet 7 seconden wachten totdat er iets verschijnt. Meer hierover vind je hier → https://wp-rocket.me/blog/pagespeed-insights-lighthouse-how-to-read-the-new-report/ 

Reputatie 2
Badge +2

@Ebbe wat me wel is opgevallen is dat de meting voor mobiele versie voor 1 oktober op 5 seconden zat en na 1 oktober, dus na de nieuwe coockie melding hij op 7 seconden zit. Het zou toch met die nieuwe cookiemelding juist sneller zijn op mobiel, doordat er direct ingeladen wordt?

Reputatie 7
Badge +16

Dat klopt. Wij meten het inladen van de cookiebanner niet via Pagespeed of een andere soortgelijke tool. Deze tools zijn (verouderde) momentopnames en vele factoren spelen een rol in de score. Wij gebruiken devtools (inspect element), via network kun je precies checken hoelang bepaalde elementen er over doen om in te laden. 

Of het in jouw shop komt door de cookiemelding weet ik niet. Ik weet wel dat via een normale 4g of wifi verbinding, jouw shop er nooit 7 seconden er over doet om in te laden:muscle:

Reageer