Beantwoord

Kortingscode per klant eenmalig te gebruiken

• 26 May 2020
  • 6 reacties
  • 575 Bekeken

Goedemorgen,

Voor de opening van onze webshop hebben we een kortingscode aangemaakt, waarmee we iedere klant eenmalig 10% korting willen geven. Bij de instellingen van de kortingscode staat de optie “Eenmalig”, maar zoals ik het lees maak je hiermee de specifieke code in totaal eenmalig geldig i.p.v. voor iedere klant eenmalig.

Is er wel een mogelijkheid om een kortingscode zo aan te maken dat deze eenmalig geldig is per klant/account? Of is dit anders op een andere manier te managen?

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Ebbe 26 May 2020, 21:48

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Suzanne, goede vraag! Je leest het inderdaad goed. Eenmalig is dat zodra de code is gebruikt deze wordt gedeactiveerd. Voor zover mij bekend is de enige manier unieke kortingscodes voor de klant aan te maken.

Wil je de alle klanten tijdelijk een kortingscode gebruiken, dan kun je 1 algemene code aanmaken en aangeven van wanneer tot wanneer deze geldig is. De kans is dan wel aanwezig dat je 1 klant vaker gebruik maakt van de code.

Succes met de opening! Laat je weten wanneer je open gaat? Dan kunnen we het checken.

Groet,
Ebbe

Reputatie 5
Badge +6

Stel je wil een korting aanmaken van 5 euro als verjaardagskorting … het zou mooi zijn als je dit als eenmalig of 30 dagen na geboortedatum zou kunnen ingeven … te gebruiken per klant door het aanmaken van 1x de korting … kan dit of moet je per klant een kortingscode aanmaken ? …  n dagen na geboortedatum van klant zou een mooie extra optie zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Stel je wil een korting aanmaken van 5 euro als verjaardagskorting … het zou mooi zijn als je dit als eenmalig of 30 dagen na geboortedatum zou kunnen ingeven … te gebruiken per klant door het aanmaken van 1x de korting … kan dit of moet je per klant een kortingscode aanmaken ? …  n dagen na geboortedatum van klant zou een mooie extra optie zijn.

Dit zou je dan per klant moeten doen. Je kunt een kortingscode aanmaken die eenmalige te gebruiken is, maar dat geldt voor die specifieke kortingscode. Als je die code naar 50 klanten stuurt, en 1 iemand gebruikt de code, dan wordt de code gedeactiveerd. Voor iedereen. 

Bij het aanmaken van een kortingscode kun je een periode aangeven voor wanneer deze geldig is. Je moet dan een vanaf datum en een tot datum invullen. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 5
Badge +6

Zou een mooie uitbreiding zijn om 1x een kortingscode aan te maken welke voor elke klant gedurende een periode 1x gebruikt mag worden … verjaardagscode … ik zal een new idea aanmaken.

Reputatie 1
Badge

Zou een mooie optie zijn. Mijn klanten krijgen nu ook 5% korting als ze inschrijven voor de nieuwsbrief. Maar nu kunnen ze meer dan 1 keer gebruikmaken van deze korting, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Zou ideaal zijn als de korting 1 per klant gebruikt kan worden.

Reputatie 7
Badge +10

Zou een mooie optie zijn. Mijn klanten krijgen nu ook 5% korting als ze inschrijven voor de nieuwsbrief. Maar nu kunnen ze meer dan 1 keer gebruikmaken van deze korting, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Zou ideaal zijn als de korting 1 per klant gebruikt kan worden.

Shopbooster is dan eventueel wel een leuke oplossing

Reageer