Vraag

Kortingscode

• 19 February 2021
  • 6 reacties
  • 142 Bekeken

Graag zou ik een kortingscode willen maken waarbij mijn klanten 2 producten voor €12,50 krijgen. Ik geef een korting van €3,40 voor die 2 artikelen en dit lukt ook in mijn kortingscode maar wanneer iemand 4 producten besteld, krijgt diegene maar 1x deze korting. 

Mijn kortingscode is voor minimaal 2 producten. Ik heb al een korting voor vaste korting geprobeerd en ook voor een procentuele korting maar beide blijft een korting voor 2 producten en niet voor meerdere. De korting moet dus eigenlijk verdubbelen wanneer iemand 4-6-8-… producten koopt.
Kan iemand hierbij helpen of heeft iemand een andere oplossing?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb me dat ook al eens af zitten vragen maar niet echt een oplossing gevonden.
Een staffelkorting zou fijn zijn maar is helaas niet mogelijk.

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat als iemand 4 x een artikel in zijn winkelmandje plaatst er maar 1 x korting wordt gegeven en niet 4 x. Dat heb ik wel zo ingesteld: vaste korting op een artikel.

Ik word zo langzamerhand een beetje wanhopig van dit soort gebreken nu mijn business groeit…….

Reputatie 6
Badge +8

Staffelkorting staat inderdaad ook hier hoog op de wensenlijst, helaas is dit nog niet mogelijk. Wat je wel kan doen is werken met keuzelijsten. Je kunt bijv. een keuzelijst maken genaamd "staffelprijzen" en hierbij een meerprijs rekenen per 2 stuks, 4 stuks, 6 stuks etc.

Het is wellicht niet de ideale oplossing maar wel een workaround. Je moet natuurlijk wel even rekening houden hoe je dit verantwoord met je voorraad, je zou dan per staffelvariant de voorraad apart kunnen instellen.

Reputatie 1
Badge +1

Staffelkorting werkt niet i.c.m. een kortingscode. Je zou toch zeggen dat wanneer je een kortingscode aanmaat voor een artikel dat het dan ook per artikel wordt gegeven als de klant er meer van in zijn winkelmandje plaatst.

Stel je voor dat je bij de kassa van AH tien repen chocola met elk 50% korting pakt, de kassa je op één reep chocola korting geeft en de rest niet. Voor mij is het gewoon een bug, iets anders kan ik er niet van maken…... 

Reputatie 7
Badge +16

Staffelkorting werkt niet i.c.m. een kortingscode. Je zou toch zeggen dat wanneer je een kortingscode aanmaat voor een artikel dat het dan ook per artikel wordt gegeven als de klant er meer van in zijn winkelmandje plaatst.

Stel je voor dat je bij de kassa van AH tien repen chocola met elk 50% korting pakt, de kassa je op één reep chocola korting geeft en de rest niet. Voor mij is het gewoon een bug, iets anders kan ik er niet van maken…... 

Dan heb je waarschijnlijk voor een 'vaste korting’ gekozen. Dit werkt inderdaad niet per product, maar is een vast bedrag wat je korting geeft. Dit geldt dan voor de gehele order. Als je een procentuele korting aanbiedt, dan werkt het zoals jij verwacht. 

Reputatie 1
Badge +1

Dank! Zo is het werkend te krijgen. Helaas wel met centen achter de komma, maar okay…..

Wel jammer dat het zo inconsequent is. Je kiest voor een vaste korting, en dan op uitsluitend één artikel in de winkel. Dan verwacht je de korting x het aantal van dat artikel.

Reageer