Ik ga per 1 januari de nieuwe KOR regeling toepassen dus ik mag geen btw meer berekenen op de factuur.
Ik wil de BTW uitschakelen maar de prijzen gelijk houden aan de verkoopprijzen die nu inclusief btw zijn.
Is dit mogelijk?
Ik ga per 1 januari de nieuwe KOR regeling toepassen dus ik mag geen btw meer berekenen op de factuur.
Ik wil de BTW uitschakelen maar de prijzen gelijk houden aan de verkoopprijzen die nu inclusief btw zijn.
Is dit mogelijk?
Hi,
Via btw & prijsweergave schakel je alle btw referenties in je shop + facturen uit. Je hoeft alleen het vinkje bij belasting berekenen uit te schakelen. Als je het vinkje later weer aanzet, dan wordt de btw wel weer berekend .
Groet,
Ebbe
Zeven maanden geleden en nu al om zeep geholpen. Wat kunnen we nog meer verwachten?
Hi,
Via btw & prijsweergave schakel je alle btw referenties in je shop + facturen uit. Je hoeft alleen het vinkje bij belasting berekenen uit te schakelen. Als je het vinkje later weer aanzet, dan wordt de btw wel weer berekend .
Groet,
Ebbe
Hi,
Groet,
Ebbe
Dat is inderdaad anders nu. Je moet nog steeds gaan naar btw en prijsweergave. Vervolgens kun je bij btw in vestigingsregio op het potloodje klikken. Daar kun je aanvinken dat je ‘vrijgesteld bent van btw’.
Heb het volgens bovenstaande aangevinkt maar nu lees ik op de website van de belastingdienst dit:
U vermeldt geen btw op uw facturen. U hoeft zelfs helemaal geen facturen te versturen voor de btw. U moet wel uw inkoopfacturen bewaren.
(Als u zelf facturen wilt versturen, of als uw klanten daarom vragen, kunt u dat wel doen. U vermeldt dan op de factuur dat een vrijstelling van toepassing is.)
En nu gaat het om die laatste zin: “U vermeldt dan op de factuur dat een vrijstelling van toepassing is.”
Hoe en waar kan ik dit aangeven op mijn facturen???
Of is er soms nog een regel die wijzelf kunnen toevoegen aan de facturen??
Je kan dit zelf toevoegen in de “voettekst” van de factuur.
www.mijnwebwinkel.nl/beheer/layout/image/invoiceLayout?tab=1
Je kan dit zelf toevoegen in de “voettekst” van de factuur.
www.mijnwebwinkel.nl/beheer/layout/image/invoiceLayout?tab=1
misschien ben ik blond maar ik kan het echt niet terug vinden in het nieuwe menu. Ik ben echt de weg kwijt in het nieuwe menu. onder welke kop kan ik dit terug vinden?
https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/layout/image/invoiceLayout?tab=1
https://www.mijnwebwinkel.nl/beheer/layout/image/invoiceLayout?tab=1
ik denk dat je een andere versie heb als waar ik mee draai. (ink heb de Grow) Dit is waar ik kom als ik op de link klik.
De pagina bestaat denk ik niet bij mij.
Geen idee wat wel/niet kan in Grow pakket helaas.
Probeer anders eens via: instellingen > vormgeving > factuurindeling > indeling
Geen idee wat wel/niet kan in Grow pakket helaas.
Probeer anders eens via: instellingen > vormgeving > factuurindeling > indeling
Dank je wel voor je geduld en uitleg, maar nu zie ik wel waarom ik hem niet meer terug kan vinden.
Dat is dus een van de minpunten van het overstappen van gratis naar Grow, dat ze bepaalde functies verwijderen. Ik wist dat ik hem ooit gezien had, maar dacht dat ik hem door de verandering van het nieuwe menu dus echt ergens anders moest zoeken. Maar dat is dus niet zo.
Dit is mijn vormgevingsinstellingen die ik aanpassen kan.
Bedankt in ieder geval voor je hulp ( kan nu rustig gaan slapen)
Groet Annelies / PD nierzorg
Voeg zoveel mogelijk details toe waarmee het voor anderen eenvoudiger wordt om te reageren
Ik hoop nog steeds op een reactie van medewerkers van mijnwebwinkel voor evt een vrij veld voor de aanpassing voor deze toevoeging van de BTW vrijstelling / KOR regeling. !!
Zit ook in de Kor. dit was de reden voor mij om over te gaan van grow naar pro. In pro kan je dus wel een extra zin toevoegen in grow niet.
Maar ontzettend flauw is dit, iemand die in grow zit heeft maar maximaal 25 artikelen,de meeste webwinkels die dit pakket nemen willen wat bijverdienen, maar zijn geen full time ondernemer, dus blijven meestal beneden de 20k omzet en vragen de Kor aan. Maar dan moet je die zin wettelijk toevoegen aan je factuur, waarvoor je moet overstappen van Grow naar Pro.
De doelgroep voor Grow, ondernemers met maximaal 25 producten, die uitgesloten zijn van de Kor, omdat ze meer dan 20k omzet per jaar hebben.
Goedemorgen,
Als je een Nederlands btw-nummer vermeldt op de factuur en geen btw in rekening brengt op de factuur dan is het eigenlijk al duidelijk dat je bent vrijgesteld van btw. Het is bovendien niet verplicht om een factuur te versturen als je meedoet aan de KOR.
Mocht je toch graag af en toe facturen willen verstrekken aan je klanten én wil je hier ook de tekst ‘Vrijgesteld van BTW’ op vermelden, dan kan dit vanaf het PRO-abonnement.
Goedemorgen,
Als je een Nederlands btw-nummer vermeldt op de factuur en geen btw in rekening brengt op de factuur dan is het eigenlijk al duidelijk dat je bent vrijgesteld van btw. Het is bovendien niet verplicht om een factuur te versturen als je meedoet aan de KOR.
Mocht je toch graag af en toe facturen willen verstrekken aan je klanten én wil je hier ook de tekst ‘Vrijgesteld van BTW’ op vermelden, dan kan dit vanaf het PRO-abonnement.
Dat klopt niet helemaal. Je moet dan wel op de factuur vermelden dat je vrijgesteld bent van BTW. Je hoeft inderdaad geen factuur te sturen maar sommige klanten willen die wel hebben en dan moet het er wel op staan.
Zie: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/wetten-en-regels/kleineondernemersregeling-gebruiken/
Je hoeft geen factuur uit te reiken, maar het mag wel. Is het factuurbedrag minder dan 100 euro? Dan mag het een vereenvoudigde factuur zijn. Boven een factuurbedrag van 100 euro gelden de normale factuureisen. In beide gevallen vermeld je geen btw-percentage of btw-bedrag. In plaats daarvan komt de zin 'factuur vrijgesteld van OB o.g.v. artikel 25 Wet OB'.
Zie: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/wetten-en-regels/kleineondernemersregeling-gebruiken/
We zijn er samen met de belastingdienst even ingedoken en we kwamen tot de volgende conclusies:
In de huidige situatie voldoen wij en jullie dus ook aan de regelgeving.
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.