Vraag

KOR regeling en btw

• 10 December 2020
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

Ik ga per 1 januari de nieuwe KOR regeling toepassen dus ik mag geen btw meer berekenen op de factuur.

Ik wil de BTW uitschakelen maar de prijzen gelijk houden aan de verkoopprijzen die nu inclusief btw zijn. 

Is dit mogelijk?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Via btw & prijsweergave schakel je alle btw referenties in je shop + facturen uit. Je hoeft alleen het vinkje bij belasting berekenen uit te schakelen. Als je het vinkje later weer aanzet, dan wordt de btw wel weer berekend :thumbsup: .

Groet,
Ebbe

Zeven maanden geleden en nu al om zeep geholpen. Wat kunnen we nog meer verwachten?

Reputatie 5
Badge +6

Hi,

Via btw & prijsweergave schakel je alle btw referenties in je shop + facturen uit. Je hoeft alleen het vinkje bij belasting berekenen uit te schakelen. Als je het vinkje later weer aanzet, dan wordt de btw wel weer berekend :thumbsup: .

Groet,
Ebbe

@Ebbe ik ben iemand aan het helpen om de webshop in te stellen die in de KOR regeling zit. Ik kan alleen nergens dat knopje belasting berekenen uitschakelen vinden. Is dat verplaatst?

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Groet,
Ebbe

@Ebbeik ben iemand aan het helpen om de webshop in te stellen die in de KOR regeling zit. Ik kan alleen nergens dat knopje belasting berekenen uitschakelen vinden. Is dat verplaatst?

Dat is inderdaad anders nu. Je moet nog steeds gaan naar btw en prijsweergave. Vervolgens kun je bij btw in vestigingsregio op het potloodje klikken. Daar kun je aanvinken dat je ‘vrijgesteld bent van btw’. 

Reputatie 5
Badge +6

Super dankjewel! Het is gelukt.

Reageer