Vraag

koppeling voor google revieuw in minwebwinkel

• 15 February 2021
  • 11 reacties
  • 255 Bekeken

Hallo,

Ik ben Lisa eigenares van webshop lisajcosmetics branche cosmetica, body care, Spa producten en  skin care. Ik heb gelezen dat de gastenboek gaat verdwijnen, zou het dan niet mogelijk zijn om google review aan de webshop te kunnen koppelen.

Dit zou een ideale mogelijkheid zijn voor elke zelfstandige die toch al een google account heeft en zijn webwinkel aan google is gekoppeld.

Lisa

11 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Na aanleiding van de nieuwsbrief kom ik toch weer bij deze vraag uit. Is het mogelijk om google reviews te koppelen aan je website en deze reviews dus in te laden op je site?

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben niet bekend met een integratie. Wij hebben hier geen widget voor gebouwd en volgens mij biedt Google zelf dit ook niet aan, zelfs niet via de tag manager. 

Reputatie 5
Badge +7

Dat is jammer. Zou voor de ranking in Google wel goed zijn daar we dan daar meer reviews krijgen.

Reputatie 7
Badge +8

Dat zou wel een mooie optie zijn. Ik weet sat je de link naar google review naar klanten kunt mailen. Als dit via een widget zou kunnen zou dit voor iedereen die niet meteen wilt betalen voor een review systeem fijn zijn.

Reputatie 5
Badge +7

Michel, ik krijg de link naar google review niet gevonden. Ik kan wel bij de reviews komen maar dan kun je niet zelf een review schrijven.
Mag ik weten hoe jij de link naar je klanten stuurt? 

Reputatie 7
Badge +8

Als je ingelogd bent bij google mijn bedrijf staat er een link.

https://g.page/demaanvis/review?gm

Dit profiel kun je dus delen. Ik heb dit nog niet gedaan omdat ik dit ook nog pas net ontdekt heb. Maar ik zat te denken om gewoon in de webshop zelf een reviewplaatje te maken die linkt naar deze pagina en eventueel standaard in de mail. Mooier is natuurlijk als mww hier een speciale optie van zou kunnen maken zoals ze voor andere opties een widget hebben. Ik wil klanten ook niet teveel pushen om reviews te geven. Daar wordt ik zelf ook nooit blij van als webshops dat doen.

Badge

Goedemorgen,

Ik heb hem in mijn footer staan. Maar ik merk dat er niet veel op geklikt wordt.

En wil ook mijn klanten niet 'lastig vallen' om het mee te sturen in de mail.

Is er nog een andere optie?

Reputatie 7
Badge +8

Je zou een afbeelding naast of op je pagina kunnen zetten die klikbaar is.

Reputatie 3
Badge +4

Oud topic, maar ik vraag me af hoe het er bij jullie uitziet (verwerkt in footer/homepage), zodat ik een idee kan opdoen.

Badge

Kijk even bij ons www.mm-i-xx.nl

Reputatie 3
Badge +4

Dank voor je voorbeeld. Ik heb het inmiddels geplaatst in de footer :)

Reageer