Hier een berichtje van Marjan! Al vanaf 2011 eigenaar van BrievenbusDroom; een shop met originele geboortekaartjes van hout, vilt, karton, kraft en papier. Door mij ontworpen én gemaakt. Ik worstel al een tijdje met een probleem en vroeg me af of jullie, als doorgewinterde MijnWebwinkel gebruikers, creatieve oplossingen hebben om dit probleem te tackelen.
Op dit moment staan alle geboortekaartjes 2x op de site. Eén keer als ‘gewoon’ kaartje (met de prijs van het definitieve kaartje) en één keer als proefkaartje (met de prijs van een proefkaartje). Dit levert verwarring op en er haken ook klanten op af. Ik zou dit graag willen combineren zodat de klantreis een stuk duidelijker, makkelijker en eenvoudiger wordt. Proefkaartjes worden standaard verstuurd. Dus nog zonder persoonlijke aanpassingen. Bij mijn geboortekaartjes staan veel keuzelijsten. Bij de eerste keuzelijst zou ik graag willen dat als je kiest voor één (gratis) proefkaartje de rest van de keuzelijsten komt te vervallen. Vooralsnog lukt dat niet. Zijn er andere slimme opties om dit op te vangen? Wie heeft de gouden tip voor mij?
Alvast heel hartelijk dank voor jullie reacties!
Keuzelijsten

Ik denk dat ik inmiddels een deugdelijke oplossing heb gevonden waarbij ‘aan de voorkant’ in ieder geval maar één keer het kaartje te zien is. Ik verberg de hoofdpagina’s waarin de geboortekaartjes en proefkaartjes staan (waardoor de artikelen nog wel blijven bestaan maar niet zichtbaar zijn). Ik maak een nieuwe hoofdpagina aan waar alle geboortekaartjes staan zonder prijs (en dus onbestelbaar) met bovenin twee aanklikbare afbeeldingen naar het bestellen van een proefkaartje of het bestellen van het definitieve kaartje. Hierbij een link naar een testartikel: https://www.brievenbusdroom.nl/a-75494175/geboortekaartje-hout/geboortekaartje-hout-regenboog-met-vilten-wolkjes-jongen-4-25/
Ik heb hier twee vragen over:
1. Wat vinden jullie van deze oplossing? Is het duidelijk zo?
2. Blijven de bestaande proefkaartjes en geboortekaartjes even goed vindbaar met betrekking tot de SEO als ik de hoofdpagina’s verberg?
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.