Wanneer iemand online of in de winkel een kadobon koopt dan komt dit natuurlijk bij de omzet.
Wanneer dan iemand in de winkel of online iets koopt en afrekent met die kadobon dan wordt dit weeral beschouwd als omzet vermits je niet apart kan ingeven dat het order met een kadobon betaald is geweest.
Om dit altijd manueel te gaan bijhouden is quasi onmogelijk.
Ik las dat jullie ook bezig zijn met een spaarpunten systeem.
Hopelijk kunnen we dan zelf kiezen waarop we wel al dan niet punten geven.
Want weerom probleem met een kadobon : punten bij aankoop er van maar dan ook punten bij aankoop van artikels die betaald worden met die kadobon = ...dubbele punten…
Hoe lossen jullie dit nu op?
Mvg
Chantal
Kadobon als betaalmiddel
Over verkoop van cadeaubonnen was je voor 2019 geen btw verschuldigd. Dan moest je goed bijhouden hoeveel bonnen je verkocht en ook hoeveel er terug kwamen. De btw betaalde je pas bij inlevering van de cadeaubonnen.
Nu ben je btw verschuldigd bij de verkoop, maar bij inlevering gaat de waarde er vanaf en komt deze niet (weer) bij je omzet.
ik ben Belgische….. en zoals ik al schreef is het manueel bijhouden echt geen optie
Als er een extra betaaloptie zou kunnen aangemaakt worden dan staat dat ook zo op het dagtotaal en dan is het wel in orde (dus gesplitst op kaartbetaling - contant - waardebon)
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.