Is het voor iedereen merkbaar dat er meer online gekocht wordt?

Hallo iedereen,

mijn naam is Kurt en ik heb een kleine webshop waar ik gezelschap- en miniatuurspellen aanbied. 
Zoals de titel van deze topic al zegt is het voor mij echt merkbaar dat er veel meer bezoeken op mijn webshop en online transacties gebeuren. 

Is dat voor iedereen zo?

mvg, 

Kurt

15 reacties

Badge +1

@Liza4kids-Outlet.nl 

Hoi Liza, ik verkoop eigenlijk al sinds 2006 via MIjnwebwinkel in het buitenland met Mollie als betaalprovider.
Bij Mollie kan je kiezen uit voldoende buitenlandse betaalproviders. Het gaat best gemakkelijk en sinds dat MWW ook talen heeft is het echt eenvoudig. Maar bij MWW is natuurlijk alleen het “raamwerk” vertaald zoals alle knoppen en teksten in het afreken proces etc. Al jouw eigen teksten als produkt teksten,  algemene voorwaarden, privacy statement etc. moet nog wel vertaald worden in de talen die jij wilt. Verder moet je natuurlij zorgen voor een goede pakketdienst. Ik kan je Myparcel aanraden. Goed, goedkoop en te koppelen met MWW. Je kan ook kijken naar Sendcloud, ook te koppelen met MWW. Als je veel doet is TNT Express nog een optie. Maar al deze vervoerders zijn niet op alle landen en pakketmaten en gewichten bij alles de goedkoopste. Kijk en vergelijk. Mooi is dat MWW tegenwoordig “ziet” als een klant van buiten de EU komt of een bedrijf is binnen de EU: de BTW wordt er automatisch afgehaald. BTW is altijd een dingetje. Per land gelden er een soort van vrijstellingen, maar de drempelbedragen zijn redelijk hoog. Dit is op te zoeken. Al met al vind ik het verkopen in het buitenland redelijk eenvoudig, vandaar dat wij bezig zijn met specifieke webshops binnen onze niche voor meerdere landen. Succes Liza.

Reputatie 1
Badge

@Jurgen 

komt er nou vee bij kijken om ook in het buitenland te verkopen? Ik heb er zelf ook aan zitten denken om uit te breiden met verkopen naar het buitenland… maar ik zie nogal wat beren op de weg. Valt dit mee, of heeft het wel degelijk wat voeten in de aarde? Wij zijn een outlet in merk kinderkleding.

Alvast bedankt :thumbsup:

Badge +1

Bij onze webshops loopt alles lekker door met klanten uit de hele wereld. Het lijkt er op dat veel natuurfotografen toch de natuur in trekken.  Alleen hebben we niet alle produkten op voorraad door opschorten productie tijdens de corona crisis in China. Eerste container vaart wel, maar dat duurt nog 25 dagen….

Vooral grote B2B orders kan ik niet uitleveren en die klanten betalen op rekening.

Ik probeer voor de B2C klanten alternatieven op wachten op levering met een leuk cadeau.

Al met al zijn het spannende tijden, maar het biedt ook kansen.

Verder zijn we een aantal nieuwe webshops aan het opzetten zodat we straks na de crisis er nog beter voor staan.

Succes iedereen, we zijn ondernemers in goede en moeilijke tijden, maar kansen moet je zelf zien en/of creëren.

Reputatie 6
Badge +8

Post.nl heeft na mijn mening ook de beste en de mooiste Track&trace 

Groetjes Robert,

Badge

Bij ons is de verkoop een stuk gestegen. Ik probeer in te spelen op de vraag van nu en heb cadeaupakketjes gemaakt die door de brievenbus kunnen. Ook ben ik mijn atelier aan het doorstruinen en alle ‘vergeten’ artikelen weer op de webshop gezet. En ze worden dan opeens verkocht. Grappig! 

Ik ben ook aan het stoeien met Google shopping. Ik had de kosten per klik te hoog staan tijdelijk. Dat ging niet helemaal goed...Nu het budget per dag hoger en de kosten per klik lager. Volgens mij werkt dat een stuk beter. Elke bestelling maakt me weer blij in deze vervelende, saaie tijd….

Gr Sonja-AnnaColours

Badge

Nee het is bij mij ongeveer hetzelfde als altijd.
Ik denk dat het wat achteruit zal gaan de komende maanden.
Ik durf niet langer mijn bestellingen zelf weg te brengen, omdat het pakketpunt waar ik normaal gesproken heen ga, vrij druk is.
Dat betekent ophalen, een stuk langer leveringstijd, extra kosten en dat is een stuk minder klantvriendelijk.
Wat niet helpt, is dat DHL nu 2 pakketjes kwijt is geraakt.

Het aantal bezoekers is ongeveer gelijk en het aantal verkopen ook.

Ik heb een kennis die van alles en nog wat verkoopt via dropshippen.
Ze verkocht heel veel spullen zoals o.a. tuinartikelen, recreatie en campingspul, zwembadfilters, fietonderdelen.
Ze merkt een forse omzetdaling zei ze.

Ik denk dat gezelschapsspelletjes best populair zouden zijn op het moment.

Wij zijn weg bij DHL omdat zij zeker pakketjes kwijtraken. Nu bij MyParcel van PostNL. Erg tevreden! Snelle bezorging en nog nooit iets kwijtgeraakt. Ook niet in de drukke decembermaanden. 

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Kurt,

We hebben onze webshop nu weer nieuw leven in geblazen en zien wel dat we verkoop hebben. Ik wil graag meer traffic genereren naar onze webshop met google Shopping en advertising. Ik heb dit nu ingesteld maar doe je het goed is dan de vraag? De online cursussen zijn vaak best omslachtig en gaan maar tot het hoe in te stellen maar het stukje controle en het volgen van de google aanbevelingen lijkt mij niet voldoende. De aanbevelingen zeggen alleen maar zet meer geld in. Ja dat snap ik wel dat ze dat zeggen :)

Heb jij hier kennis van of kan je daar wat over zeggen?

Groeten Dennis
Hip-pie.nl

Reputatie 6
Badge +8

Het is bij ons per dag weer anders. Maar het loopt redelijk door, we mogen niet klagen. 

Badge

Hoi Kurt, 

Nee helaas kan ik dat niet zeggen, ik denk ook dat het komt dat je gezelschapsspellen verkoopt.
Hoewel ik herinneringenboeken verkoop welke mensen in kunnen vullen met hun eigen herinneringen, maken mensen blijkbaar thuis geen herinneringen maar zitten ze spelletjes te spelen… (hoewel dat ook een superherinnering kan zijn haha) 

Fijn dat je shop zo lekker loopt ondanks deze rare tijd!!

Reputatie 2
Badge +2

Wij hebben twee webwinkels en 1 fysieke en de omzet is momenteel niet te pijlen, op het ene moment doe je het beter dan anders terwijl het andere moment alles stil valt….. Het lijkt wel om de klanten dit momenteel met elkaar afstemmen. Dit is zowel online als offline het geval. Hopelijk is alles weer snel normaal…., aan de andere kant is dit ook het moment dat ondernemerschap op de proef gesteld wordt en hopelijk de consument de volhouders weer gaat waarderen :wink:

Wij hebben drie webwinkels waarbij we totaal verschillende artikelen verkopen.
Bij één van onze webwinkels (maakt zo'n 60% van onze omzet uit) is de omzet vrijwel tot nul gereduceerd.
Bij de andere twee webwinkels is het ook rustiger.
Ik heb de indruk dat veel mensen de hand op de knip houden en enkel kopen wat nodig is.

Reputatie 1

Bij mij is het minder komt ook omdat ze binnen blijven dan is er minder vraag naar een wandelstok. Komt bij dat mijn leverancier dicht is . Daardoor niet alle modellen niet kunnen leveren alleen nog op voorraad zijn.

Reputatie 1
Badge

Nee het is bij mij ongeveer hetzelfde als altijd.
Ik denk dat het wat achteruit zal gaan de komende maanden.
Ik durf niet langer mijn bestellingen zelf weg te brengen, omdat het pakketpunt waar ik normaal gesproken heen ga, vrij druk is.
Dat betekent ophalen, een stuk langer leveringstijd, extra kosten en dat is een stuk minder klantvriendelijk.
Wat niet helpt, is dat DHL nu 2 pakketjes kwijt is geraakt.

Het aantal bezoekers is ongeveer gelijk en het aantal verkopen ook.

Ik heb een kennis die van alles en nog wat verkoopt via dropshippen.
Ze verkocht heel veel spullen zoals o.a. tuinartikelen, recreatie en campingspul, zwembadfilters, fietonderdelen.
Ze merkt een forse omzetdaling zei ze.

Ik denk dat gezelschapsspelletjes best populair zouden zijn op het moment.

Hallo Kurt, 

Wij merken ook een aanzienlijke toename in aantal bezoekers en verkopen. 

Succes!

Badge

Hoi Kurt, 

Nee merk helaas niet echt verschil. Ondanks dat ik een webshop met super leuke knutsel artikelen voor kinderen. Normaal gesproken is mijn verkoop online meer nadat ik op crea beurzen of op de braderie heb gestaan ergens. Dat is nu weg gevallen. 

Dus ik hoop dat het nog gaat aantrekken de aankomende periode. 

mvg
Natasja 

Reageer