Vraag

Is het mogelijk te adverteren via Microsoft Advertising?

• 13 October 2021
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Is het iemand gelukt succesvol te adverteren via Microsoft Advertising (Bing zoekmachine)? In het bijzonder de Microsoft Shopping advertenties? Ik heb een account aangemaakt en hoopte dat alles eenvoudig te importeren was via Google Shopping, echter lukt dit niet. Ik loop tegen het probleem aan dat ik geen Merchant Center Store kan aanmaken in Microsoft Advertising, ik kan daar simpelweg geen “destination url” selecteren omdat Microsoft volgens mij de domein validatie niet kan uitvoeren. Tevens loop ik tegen het probleem aan dat ik geen tracking voor conversies kan aanmaken. Ik moet dan een code toevoegen aan de site, maar dit gaat uiteraard niet in de gesloten omgeving van Mijnwebwinkel. Is er een omweg om toch te kunnen adverteren op Microsoft en conversietracking toe te kunnen passen?

In een andere topic adviseert Ebbe om Channable te gebruiken maar mijns inziens doet Channable enkel een productfeed genereren. Dat is bij mij het probleem niet, er is een productfeed actief (en ik heb reeds een Channable account) maar ik kan binnen Microsoft Advertising mijn website niet zodoende configureren dat ik succesvol kan adverteren (shopping + mogelijkheid tot conversietracking).

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Ik liep iets te hard van stapel. het lijkt nu gelukt te zijn. Volg de onderstaande stappen:

1. Maak een Microsoft Advertising account aan en vul alle gegevens in.
  2. Ga naar Bing Webmaster Tools (https://www.bing.com/webmasters/) en log daar in met je zojuist aangemaakte Microsoft Advertising account. Koppel vervolgens je Google Search Console account aan Bing Webmaster Tools. Deze optie krijg je als je voor de eerste keer inlogt bij Bing Webmaster Tools. Je webwinkel wordt dan automatisch door Microsoft geverifieerd aan de hand van Google Search Console.
  3. Ga vervolgens terug naar je Microsoft Advertising account en kies bovenin voor “Merchant Center”. Maak hier een nieuwe store aan via “create store” en kies daar voor de verificatie optie “Bing Webmaster Tools”. Als het goed is kan je nu je domeinnaam kiezen bij de volgende optie.
  4. Importeer je productfeed via Google Merchant Center. Je kan kiezen voor deze optie wanneer je een nieuwe feed creëert binnen de Merchant Center van Microsoft.
  5. Ga terug naar Microsoft Advertising en kies bovenin voor “import” en vervolgens voor “import from Google Ads”. Nu kan je jouw Microsoft account linken aan je Google Ads account en je campagnes, doelgroepen etc. worden automatisch geïmporteerd vanuit Google Ads.
  6. Vergeet niet om je budget etc. aan te passen. Het kan even duren voordat de producten ingeladen worden vanuit de productfeed.

Stap 6 is nog doende bij mij (inladen van de producten), maar het lijkt gelukt. Ik ben benieuwd of de conversies ook goed worden bijgehouden zodat ik kan zien wat Microsoft Advertising oplevert.

Reputatie 7
Badge +16

Lekker bezig @Goedhoesje.nl Ik ben benieuwd naar je bevindingen

Reputatie 6
Badge +8

Ik kreeg gisterenavond een mail van Microsoft dat ze mijn account handmatig moeten verifiëren en dat dit proces tot 5 werkdagen kan duren. Kennelijk is dit normaal, dus ik wacht het af en zal mijn bevindingen vermelden zodra adverteren daadwerkelijk gelukt is.

Reageer