Beantwoord

instagram feed - verkoop link?

• 13 October 2021
  • 10 reacties
  • 149 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

ik heb een vraag over de instagram feed. Deze is populair maar biedt niet de gelegenheid om een directe verkooplink in plaasten in een post naar een product in MWW. Dit kan bv in faceook wel.

Aangezien webbezoekers verwend zijn denk ik  dat maar een heel klein deel de moeite neemt om op de site het product uit insta op te zoeken

Hoe gaan jullie hiermee om of is er wel een (makkelijke) mogelijkheid?

icon

Beste antwoord door Nanaas 14 October 2021, 16:27

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Bedoel je een directe verkooplink op jouw webshop binnen de Instagram feed? Dus dat iemand die al op jouw webshop zit iets aanklikt in je feed die getoond wordt en dan direct naar het product gaat? Dat kan namelijk niet, omdat die feed is gekoppeld aan Snapwidget/Instagram.

Want wanneer je andersom bedoeld, dat kan natuurlijk wel. Je kunt op Instagram ook verkooplinks plaatsen op je post, die dan weer linkt naar Facebook en vervolgens naar je webshop. Dat is namelijk gekoppeld aan Facebook Shopping (en Instagram is onderdeel van Facebook). Je kunt dat eenvoudig via Booster regelen (koppeling Mijnwebwinkel): https://www.mijnwebwinkel.nl/partner/booster

Je krijgt dan op je Instagram post een icoon van een tasje, en je klant kan dan klikken op de post en de producten zien. Het werkt hetzelfde als een persoon taggen op Instagram, maar je kiest dan voor ‘Producten taggen'. 

Ik hoop dat je dat bedoeld, @elleng05:blush:

Reputatie 1
Badge +2

Bedoel je een directe verkooplink op jouw webshop binnen de Instagram feed? Dus dat iemand die al op jouw webshop zit iets aanklikt in je feed die getoond wordt en dan direct naar het product gaat? Dat kan namelijk niet, omdat die feed is gekoppeld aan Snapwidget/Instagram.

Want wanneer je andersom bedoeld, dat kan natuurlijk wel. Je kunt op Instagram ook verkooplinks plaatsen op je post, die dan weer linkt naar Facebook en vervolgens naar je webshop. Dat is namelijk gekoppeld aan Facebook Shopping (en Instagram is onderdeel van Facebook). Je kunt dat eenvoudig via Booster regelen (koppeling Mijnwebwinkel): https://www.mijnwebwinkel.nl/partner/booster

Je krijgt dan op je Instagram post een icoon van een tasje, en je klant kan dan klikken op de post en de producten zien. Het werkt hetzelfde als een persoon taggen op Instagram, maar je kiest dan voor ‘Producten taggen'. 

Ik hoop dat je dat bedoeld, @elleng05:blush:

Hallo Rianne, het ging  mij om idd optie 2 . een verkooplink plaatsen op je post. Dat kan ik nu inregelen via Booster.   (thanks voor de tip) .Als ik kijk op jouw insta zie ik geen icoon van een tasje. Heb jij dat niet bij je zelf ingeregeld . zo ja, waarom niet?

groet Ellen

Reputatie 7
Badge +9

Ik hoop dat je dat bedoeld, @elleng05:blush:

Hallo Rianne, het ging  mij om idd optie 2 . een verkooplink plaatsen op je post. Dat kan ik nu inregelen via Booster.   (thanks voor de tip) .Als ik kijk op jouw insta zie ik geen icoon van een tasje. Heb jij dat niet bij je zelf ingeregeld . zo ja, waarom niet?

groet Ellen

Jawel, die heb ik wel maar die zie je enkel in je feed als je één foto plaatst. Ik plaats vaker een carrousel van foto's, en dan zie je dat afbeeldinkje (dat dubbele vierkantje, maar er zijn wel producten in getagd - die zie je als je een afbeelding opent en er op klikt). Hier heb ik een voorbeeld waarbij ik één foto heb geplaatst en je dus wel dat tasje ziet (in rood omcirkeld):

Reputatie 1
Badge +2

@Nanaas , mag ik jou bellen?het kwartje valt nl. nog niet :rolling_eyes: . als je een tasicoontje hebt staan in een insta post dan moet er toch ergens een shoppinglink zijn die doorlinkt naar facebook shopping en dan uitkomt op MWW. Die zie ik dus niet...

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas , mag ik jou bellen?het kwartje valt nl. nog niet :rolling_eyes: . als je een tasicoontje hebt staan in een insta post dan moet er toch ergens een shoppinglink zijn die doorlinkt naar facebook shopping en dan uitkomt op MWW. Die zie ik dus niet...

@elleng05 Ik probeer het hieronder toe te lichten middels foto's, met mijn eigen account als voorbeeld.

1. In het overzicht van posts herken je de foto's met getagde artikelen aan het tasicoontje (of ze zijn 'verstopt’ in carrousel-afbeeldingen, maar het carrousel-icoon overruled het tasicoontje, maar onderstaande stappen zijn vervolgens gelijk). 

2. Wanneer je op die desbetreffende post klikt (of je komt een post tegen in je overzicht/feed) dan zie je linksonder op de foto een donker rondje met een wit tasicoontje erin. Daar klik je vervolgens op om de artikelen te bekijken. 

3. Als je daar op klikt opent een venster met ‘Op deze foto’ en vervolgens zie je de artikelen die op de foto te zien zijn (die dus zijn getagd), plus daaronder nog ‘Meer van deze winkel'. Je kunt een van de producten aanklikken en er volgt een nieuw venster (punt 4).

4. Het venster dat opent heeft een knop met ‘Bekijken op website'. Wanneer je daar op klikt ga je naar het desbetreffende product op je eigen website. Je hebt deze link zelf ingevoerd bij Facebook Shopping bij het desbetreffende product of het is automatisch gelinkt door Booster. 

Vervolgens kan de klant dus rechtstreeks via Instagram op je webshop terecht komen en het product aanschaffen. Het is niet zo dat er een linkje in de beschrijving o.i.d. komt te staan, het zit echt ‘in’ de foto verwerkt.

Hopelijk een heldere uitleg! Anders laat het me gerust weten, dan kunnen we wel eens bellen. :blush:

Reputatie 1
Badge +2

@Nanaas , hallo Rianne, dank voor de screenshots.  het rare is dat ik op jouw insta niet het tasicoontje zie staan bij het item van de kaars.  Zie onderstaande screenshots. Ligt dit aan mijn instellingen? groetjes

Reputatie 7
Badge +9

@elleng05 Ja, dat komt omdat je op desktop op Instagram kijkt. :wink:  Dit is alleen geoptimaliseerd voor de app op je smartphone.

Reputatie 1
Badge +2

@elleng05 Ja, dat komt omdat je op desktop op Instagram kijkt. :wink:  Dit is alleen geoptimaliseerd voor de app op je smartphone.

dat meen je niet!:joy: . het mysterie is opgelost ….

Reputatie 1
Badge +2

@Nanaas , nog een vraag in het verlengde hiervan. Als je nieuwe producten toevoegt in MWW dan moet deze via Booster updaten in Google shopping of doet MWW dit zelf automatisch?

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas , nog een vraag in het verlengde hiervan. Als je nieuwe producten toevoegt in MWW dan moet deze via Booster updaten in Google shopping of doet MWW dit zelf automatisch?

Je moet dan inloggen bij Booster en ze daar aan een categorie toevoegen (ze staan dan al wel in de lijst omdat je je shop met een API-key aan Booster gekoppeld hebt), en dan wordt dat automatisch toegevoegd/geüpdatet. Mocht je tussentijds een prijs aanpassen van een bestaand product, wordt dat ook overgenomen door Booster/Google Shopping, daar hoef je zelf dan niets meer voor te doen.

Reageer