Beantwoord

Instagram / facebook

• 8 February 2022
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hallo allemaal

Ik ben nog van de oude garde heb geen social media Inmiddels op instagram een winkel aangemaakt. Pfff

Nu blijkt dat ik ook nog Facebook moet hebben maar de vraag rijst moet ik dan ook voor de verkopen gaan betalen? Dit omdat ik lees over een budget instellen.

Groet Jan

rvs-schuur.nl

icon

Beste antwoord door Nanaas 8 February 2022, 16:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Instagram is onderdeel van Facebook. Je dient dus een Facebookpagina te koppelen aan je Instagram-pagina. Je maakt geen winkel aan op Instagram, maar een account waar je foto's van je producten op kunt gaan plaatsen. Instagram is bedoeld om foto's en video's te delen. Als bedrijf kun je een Instagram-account gebruiken om klanten te bereiken, die door de foto's en video's getriggerd worden om jouw product te kopen. Op Facebook dien je ‘Facebook shopping’ te gaan gebruiken, dan kun je bijvoorbeeld ook op Instagram je producten ‘taggen' wanneer je Facebook en Instagram aan elkaar gekoppeld hebt. Wanneer je een product getagd hebt op Instagram, kan iemand hierop klikken en gelijk doorklikken naar je webshop waar je het product verkoopt. Dat geldt ook voor Facebook. Je hoeft het dus maar op één plek in te stellen, en je kunt op beide sociale media hier dan gebruik van maken. Je hoeft hier niet voor te betalen. Je dient enkel een budget in te stellen als je ook daadwerkelijk wilt gaan adverteren op Facebook en Instagram. Dan krijg je betaalde advertenties die jouw doelgroep te zien krijgt. 

Let wel: je hoeft dus niet gebruik te gaan maken van Facebook/Instagram Shopping. Je kunt er ook voor kiezen om eerst eens foto's en video's te delen, en je volgers te laten groeien. Ook zonder de Shopping-functie is Instagram waardevol om je doelgroep te bereiken. 

Reputatie 2
Badge +2

Hallo Rianne .

Ik ben je dankbaar voor dit duidelijke antwoord.

Hier kan ik tenminste mee uit de voeten heb er nu echt zin in om het verder uit te zoeken.

Nu weet ik tenminste weer ik naar toe moet werken.

Groet Jan v/d veen

rvs-schuur.nl

Reputatie 2
Badge +2

Hallo Rianne

Het leek mij zo eenvoudig maar kom er nog niet echt uit. Volgens jou hoeft ik dus geen gebruik te gaan maken van Facebook/Instagram Shopping. Nu kies ik er dan maar eerst maar eens voor om foto's en video's te delen, en zo volgers te laten groeien zoals jij mij adviseert. Zo kan ik ook zonder de Shopping-functie  op Instagram waardevol zijn om de doelgroep te bereiken. Google Tag Manager heb ik gekoppeld aan de webwinkel dit is goed. Maar hoe nu verder?

Moet ik facebook open hebben staan en daar ook nog wat instellen om instagram te kunnen koppelen?

En hoe koppel ik instagram aan mijn webwinkel? 

Groet Jan

Reputatie 7
Badge +9

@De rvs schuur Je hoeft inderdaad niet per se gebruik te maken van Facebook/Instagram Shopping. Tenzij je wil dat mensen direct vanaf Instagram kunnen doorklikken naar je webshop om een bepaald artikel te kopen. Dat kan meerwaarde hebben. Dan koppel je je Instagram-pagina aan Facebook, en vervolgens aan je webwinkel. Dit kun je doen via Booster: https://booster.store/

Op Instagram kun je zeker waardevol zijn door je doelgroep te bereiken door foto's te delen. Het ‘koppelen’ aan je webwinkel zonder gebruik te maken van Facebook/Instagram Shopping heeft enkel invloed op het automatisch tonen van je Instagram-foto's op je webwinkel. Het is dus niet echt koppelen, maar meer een plug-in die ervoor zorgt dat jouw foto's ook op je webwinkel te zien zijn en wellicht voor herkenbaarheid bij de bezoeker kunnen zorgen. Hier lees je hoe: https://www.mijnwebwinkel.nl/support-resources/vraag-antwoord/hoe-voeg-ik-een-instagram-feed-toe-aan-mijn-webshop

Reputatie 2
Badge +2

Hallo Rianne

Allereerst bedankt voor je tip. Ik begrijp dat ik nu nog een account moet aanmaken op SnapWidget om een Instagram feed te kunnen plaatsen stap voor stap komen we er wel uit. Ik ga weer verder om het werkend te maken met instagram. Nogmaals bedankt voor de tip.

Groet Jan v/d Veen

de rvs-schuur

Reageer