Vraag

Hoe vind ik een paypal transactie terug ?

Reputatie 1
Badge +5

Kan iemand mij vertellen hoe ik een paypal transactie terug kan vinden, behalve elke keer op datum zoeken en een lijst door te scrollen ? voorheen kon ik een referentie kopiëren in mijnwebwinkel en die zoeken in paypal zodat ik hier direct op uitkwam, deze is nu al een jaar weg denk ik.. maar irriteer me eraan dat ik elke keer de transactie bijna niet kan vinden bij een probleem en tevens controle administratie

zoeken op email werkt niet, want de klant gebruikt 9/10 een ander email adres voor paypal 

10 reacties

Reputatie 5
Badge +7

je kunt op paypal een lijst uitdraaien met ordernummer - en dan op ordernummer zoeken.

Reputatie 1
Badge +5

je kunt op paypal een lijst uitdraaien met ordernummer - en dan op ordernummer zoeken.

als ik op ordernummer zoek, dan vind hij bij mij nooit iets, heeft bij mij nooit gewerkt, is hier een speciale handeling voor nodig ?

Reputatie 1
Badge +5

ik krijg namelijk nooit een resultaat als ik zoek op ordernr 

Reputatie 5
Badge +7

Ik log in bij paypal

Ga naar activiteit - alle rapporten

kies de optie geschiedenis downloaden

kies de optie activiteit downloaden

Transactietype - alle transacties

Selecteer datumbereik - bv afgelopen maand

kies als indeling CSV - rapport maken

je krijgt een email als het rapport klaar is (meestal binnen 1 minuut)

open de email - klik op rapport hier downloaden

herhaal (eventueel alle stappen - geschiednis - activiteit - alle transacties

En het nieuwe rapport staat daar voor je klaar.

download het rapport op je computer

open excel

zoek het gedownloade rapport en open het in excel

kies de optie gescheiden

vink alle opties aan (tab - puntkomma - komma - spatie - overige)

klik op volgende - voltooien

en alle gegevens staan goed in je excel overzicht - de meest rechtse kolom is de order kolom

met ctr F kun je op ordernummer zoeken, maar je kunt ze ook van laag naar hoog sorteren.

Als je geen excel kent is het wellicht de eerste keer wat moeilijker, maar met deze omschrijving moet het lukken (ander stuur me maar een persoonlijk bericht dan praat ik je er wel doorheen).

Ik moet overigens zeggen dat ik paypal regen via mollie - je moet dan wel 2 x fees afdragen, maar  je weet dan wel zeker dat het geld altijd binnenkomt (en dan zul je merken dat je niet meer hoeft te controleren).

S6

Reputatie 1
Badge +5

Ik log in bij paypal

Ga naar activiteit - alle rapporten

kies de optie geschiedenis downloaden

kies de optie activiteit downloaden

Transactietype - alle transacties

Selecteer datumbereik - bv afgelopen maand

kies als indeling CSV - rapport maken

je krijgt een email als het rapport klaar is (meestal binnen 1 minuut)

open de email - klik op rapport hier downloaden

herhaal (eventueel alle stappen - geschiednis - activiteit - alle transacties

En het nieuwe rapport staat daar voor je klaar.

download het rapport op je computer

open excel

zoek het gedownloade rapport en open het in excel

kies de optie gescheiden

vink alle opties aan (tab - puntkomma - komma - spatie - overige)

klik op volgende - voltooien

en alle gegevens staan goed in je excel overzicht - de meest rechtse kolom is de order kolom

met ctr F kun je op ordernummer zoeken, maar je kunt ze ook van laag naar hoog sorteren.

Als je geen excel kent is het wellicht de eerste keer wat moeilijker, maar met deze omschrijving moet het lukken (ander stuur me maar een persoonlijk bericht dan praat ik je er wel doorheen).

Ik moet overigens zeggen dat ik paypal regen via mollie - je moet dan wel 2 x fees afdragen, maar  je weet dan wel zeker dat het geld altijd binnenkomt (en dan zul je merken dat je niet meer hoeft te controleren).

S6

Pff wouw.. dat is echt veel werk hoor, als ik iemand geld moet retourneren was het voorheen altijd gewoon de paypal ID kopiëren van de order, bij paypal zoeken intypen en je vond de transactie..  tot een jaar geleden hebben ze dit veranderd, en nu kan dat niet meer.

Maar dat is wel zoals het zou moeten werken, zoals jij het doet is geen doen.. dan kan ik nog beter zoeken op datum bereik en het bedrag zoeken. Maar goed.. het gaat erom, het was ooit goed en zeer makkelijk, en nu niet meer.

Reputatie 1
Badge

Ik log ook gewoon in bij Pay Pal, wanneer ik ingelogd ben staar er gelijk een lijst van meldingen betreffende recente activiteiten ,  PayPal-activiteiten waar de ontvangen betalingen staan of de te ontvangen betalingen.  Je drukt op de transactie die je wilt controleren en alle gegevens verschijnen, je kunt dan afdrukken, terugbetalen etc.

Succes

Reputatie 1
Badge +5

Ik log ook gewoon in bij Pay Pal, wanneer ik ingelogd ben staar er gelijk een lijst van meldingen betreffende recente activiteiten ,  PayPal-activiteiten waar de ontvangen betalingen staan of de te ontvangen betalingen.  Je drukt op de transactie die je wilt controleren en alle gegevens verschijnen, je kunt dan afdrukken, terugbetalen etc.

Succes

Dat is leuk voor kleine webwinkels.. maar als iemand een retour aanmeld na 13 dagen, en deze komt pas 4 weken nadat je een order verzonden hebt terug, dan snap je dat na 4 weken voor een webwinkel met redelijk wat bestellingen dat het niet bij recente activiteiten meer staat. daar dient de zoekfunctie dus voor die niet werkt, omdat het niet juist wordt overgezet.

Reputatie 5
Badge +7

Succes

Dat kan natuurlijk ook - zoals ik het doe is meer voor als je veel orders tegelijk wilt controleren - hoewel het omslachtig (of zo duidelijk mogelijk) omschreven staat is het echt maar een minuutje werk hoor, dus valt wel mee.

Reputatie 1
Badge

@Wrappie1 wat fijn dat jij weet dat ik een kleine webwinkel ben.  Ik probeer jouw vraag te beantwoorden maar veel succes

Reputatie 1
Badge +5

@Wrappie1 wat fijn dat jij weet dat ik een kleine webwinkel ben.  Ik probeer jouw vraag te beantwoorden maar veel succes

Ik vind het een vreemde reactie, en niet bedoeld als aanval op uw webwinkel, ik benoem kleine webwinkels in het algemeen.. maar u mag zich best aangesproken voelen als het wel zo is..

Reageer