Beantwoord

Hoe maken jullie een verzendlabel?

Hoi!

Ik start net met mijn webshop en vroeg me af wat de beste manier is om een verzendlabel aan te maken? Ik begin klein dus verwacht nog geen dagelijkse verzendingen, wil het om deze reden ook zo budgetvriendelijk mogelijk aanpakken. Ik kan als particulier een verzendlabel aanmaken via PostNl,  maar dit wordt dan op gewoon papier geprint en met plakband op de doos geplakt? Is er een mogelijkheid om zelf een label te printen op een etiket bijvoorbeeld? Of hoe pak ik dit het beste aan?

Heel erg bedankt!

Groetjes Kimberley

icon

Beste antwoord door Michel vG 16 April 2021, 18:52

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi,

Post.nl.is belachelijk duur. DHL.heeft brievenbuspakketjes voor 3,95 en je kan gewoon een label uitprinten 😉.

Saskia

Bedankt voor je reactie Saskia! Helaas kunnen wij niet met brievenbuspakketjes werken en gaat het om grotere pakketen. Als ik de rekening maak is DHL in ons geval een pak duurder dan PostNl. Maar als je schrijft dat je een label gewoon kan uitprinten, is dit dan op gewoon papier en tape je die vast op de dozen? Of print je op etiketten?

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +8

Er zijn a4 stickervellen met 4 a6 stickers. Als je koppelt met myparcel bv. Kun je bij het dashboard van myparcel aangeven in welk van de 4 vakjes de print komt. Toen wij de koppeling met myparcel gemaakt hebben kregen we een doos met 100 stickervellen van myparcel opgestuurd, ik weet niet af ze dat altijd doen maar een doos van 100 vel is 400 stickers dus daar doe je wel even mee.

@Michel vG, bedankt voor de tip! Dat ga ik zeker eens bekijken, klinkt inderdaad wel als een interessante oplossing! Thx!

Reputatie 6
Badge +7

Er zijn a4 stickervellen met 4 a6 stickers. Als je koppelt met myparcel bv. Kun je bij het dashboard van myparcel aangeven in welk van de 4 vakjes de print komt. Toen wij de koppeling met myparcel gemaakt hebben kregen we een doos met 100 stickervellen van myparcel opgestuurd, ik weet niet af ze dat altijd doen maar een doos van 100 vel is 400 stickers dus daar doe je wel even mee.

Als die doos op is kun je weer een nieuwe bestellen. Je betaalt dan alleen de verzendkosten voor het opsturen naar jou.

@KimberleySierens Ik zou inderdaad gewoon via MyParcel doen. Zodra je bestellingen toenemen kun je korting opbouwen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik verzend ook via MyParcel. Ik kreeg inderdaad ook een doos verzendlabels van hen toegestuurd toen ik klant werd. Hoe meer pakketten je verstuurd, hoe goedkoper het ook per pakket wordt op ten duur. Staffelkorting zie je op hun website staan. 

Je kunt rechtstreeks vanuit het MWW-systeem een label printen. En vanuit het systeem van MyParcel kun je labels tegelijk op een velletje zetten en afdrukken. Werkt prima! Je geeft je klant ook nog eens automatisch een Track & Trace mee, dus wat mij betreft een aanrader. :thumbsup_tone1:

Reputatie 5
Badge +6

Ik ben ook gebruiker van MyParcel en druk vanuit MijnWebWinkel (ik zal ook eens kijken wat er in het MyParcel portaal voor mogelijkheden zijn). Meer info

Reputatie 7
Badge +8

Bij myparcel kun je makkelijk meerdere labels tegelijk printen en als je 1 label print deze op je a4tje kiezen waar hij die print als je met stickervellen werkt. Dit is natuurlijk niet belangrijk als je met een dymo print maar wij gebruiken nog ouderwets stickervellen 😁

Reputatie 7
Badge +9

Bij myparcel kun je makkelijk meerdere labels tegelijk printen en als je 1 label print deze op je a4tje kiezen waar hij die print als je met stickervellen werkt. Dit is natuurlijk niet belangrijk als je met een dymo print maar wij gebruiken nog ouderwets stickervellen 😁

Ik werk ook lekker ouderwets met stickervellen in een A4-printer hoor. :laughing:

Badge

Via Myparcel kun je inderdaad koppelen met Mijnwebwinkel. Als je je daar online aanmeld krijg je ook een doos met gratis stickervellen en een taperol. Zo kun je al even starten. Daarnaast zijn de stickervellen niet enorm duur in aanschaf.

Reputatie 5
Badge +6

Ik werk ook met Myparcel en stickervellen. Werkt helemaal prima. En ik kijk verder dan de kosten. Zowel Myparcel als PostNL vind ik fijn om mee te werken. Myparcel kan je ook makkelijk bellen als je een vraag hebt. En PostNL vind ik veel handiger, duidelijker en vriendelijker als ontvanger in vergelijking met andere bezorgers, en dus voor mijn klanten. 

Hi,

Boxstuff heeft kort geleden een blog geschreven over hoe jij gemakkelijk en efficient een verzendlabel aan kan maken die aan jouw eisen voldoet. 

https://boxstuff.nl/hoe-maak-je-een-verzendlabel-aan/

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Reageer