Bij mij in de webshop is het nog steeds erg rustig met deze week als nieuw dieptepunt.
Ik hoor wel dat het op veel plekken nu al een tijdje rustig is, ook in fysieke winkels.
Hopelijk trekt het wel weer aan.. 🙈
Hoe is het nu bij jullie?
Hoe is het nu bij jullie qua drukte?
Hi Kirsten,
Bij mij ook...
3,4 soms 5 bezoekers per dag op mijn site… Vorig jaar gemiddeld 30 per dag... Vind het best een beetje heel gek allemaal...kan er zo niet uit allemaal!!
heeeel erg rustig - voorheen bij speciale korting acties ongeveer 15 order nu amper 2.
Te Rustig - gelukkig gaat de verkoop aan winkels nog goed.
Bij mij is het ook rustiger, maar er blijven wel wat bestellingen binnenkomen. Overigens is dat bij mij altijd wel richting de lente/zomer, dan zijn mensen iets minder bezig met hun interieur. Zelf ben ik nu ook met zwangerschapsverlof, dus moet ook zeggen dat ik de shop iets minder water geef momenteel. 😅
Heel rustig. En wat je dan aan bestelling hebt zijn zeker niet de grote uitgaven. Allemaal onderdeeltjes enzo eurotje werk
April is altijd de meest rustigste maand van het jaar bij mij en normaal ga ik dan op vakantie maar door Corona is dat de laatste jaren niet gebeurd (en ook dit wacht ik nog want ik heb geen zin in gedoe als ik echt vrij ben)
Als ik het vergelijk met vorig jaar en het jaar ervoor dan is het 5 tot 10% lager dan vorig jaar maar dat vind ik eigenlijk boven verwachting omdat we de afgelopen 2 jaar veel meer maatregelen hadden (waardoor mijn winkel juist beter draaide) en die zijn nu allemaal weg.
Nu moet ik ook bij zeggen dat mijn bestellingen altijd ‘eurotje werk’ is aangezien 80% van mijn spellen/films in de €2-€8 range zit en daar misschien wat makkelijker toch te kopen is.
In deze (rustigere) tijden ben ik eigenlijk altijd extra hard aan het werk met nieuwe voorraad, site verbeteren omdat ik weet dat ik daar in de drukkere momenten weer geen tijd voor heb en het leidt me af zodat ik niet nadenk over dat het rustig is 🙂.
Ik hoor ook van alle kanten dat het rustiger is. Ik kan mij voorstellen dat dat spannend is. Wat hebben jullie tot nu toe gedaan om toch nog klanten naar je shop te halen (en te laten bestellen)?
Ik heb het al een beetje in het vorige berichtje gezet maar ik ben vooral bezig om veel nieuwe voorraad in te voeren (met tweedehands films en games heb ik daar altijd duizenden titels liggen) en op het moment dat dat gaat vervelen ga ik bezig met verbeteren van alles wat ik kan verbeteren.
Over de afgelopen paar jaar heb ik een todo lijst gemaakt van alles wat ik waar dan ook tegen kom en waarvan ik denk dat ik mijn winkel daarmee kan verbeteren. Soms zijn het kleine dingen en soms hele grote. En als ik dan even iets anders wil dan kijk ik in die lijst en pak ik iets op.
Zo heb ik pas een multi merchant account aangekregen (als je meer dan 1 domein hebt kun je dat niet in 1 google merchant centra aan zetten) na meer dan een jaar klooien (met dankt aan booster.store!), ben ik terug gegaan naar Mollie (met een heel goed gevoel) en heb ik in mijn warhammer pagina - sub pagina's aangemaakt en nieuwe content op de pagina's gezet waardoor ik van plek 25 naar plek 6 ben gekomen.
Zo zo heb ik nog 100+ actie punten staan voor als het rustig is. (Ik ben eigenlijk altijd bezig - ook onbewust - soms zit je een serie te kijken en krijg je ineens een goed idee daardoor. En die gaat dan gelijk op de actielijst :-)
En voor degene die bij mollie zitten: misschien is de webwinar van IMU iets..er komt er dinsdag eentje waar IMU gaat uitleggen hoe je de checkout pagina kunt aanpassen zodat je meer omzet en minder klant verlies op die pagina. En ik heb nog nooit aandacht aan mijn checkout pagina besteed...
Ik hoor ook van alle kanten dat het rustiger is. Ik kan mij voorstellen dat dat spannend is. Wat hebben jullie tot nu toe gedaan om toch nog klanten naar je shop te halen (en te laten bestellen)?
Eigenlijk niks. Het is zo druk geweest hier dat ik nu weet dat als klanten mijn producten willen ik goed ben te vinden.
Ik ben nu vooral dingen aan het doen waar ik niet meer aan toe kwam. Deels webshop gerelateerd, maar ook andere dingen. Huis is nu b.v. wat schoner… :-)
Bij mij is het ook rustiger, maar er blijven wel wat bestellingen binnenkomen. Overigens is dat bij mij altijd wel richting de lente/zomer, dan zijn mensen iets minder bezig met hun interieur. Zelf ben ik nu ook met zwangerschapsverlof, dus moet ook zeggen dat ik de shop iets minder water geef momenteel.
Gefeliciteerd Rianne
Ik heb het al een beetje in het vorige berichtje gezet maar ik ben vooral bezig om veel nieuwe voorraad in te voeren (met tweedehands films en games heb ik daar altijd duizenden titels liggen) en op het moment dat dat gaat vervelen ga ik bezig met verbeteren van alles wat ik kan verbeteren.
Over de afgelopen paar jaar heb ik een todo lijst gemaakt van alles wat ik waar dan ook tegen kom en waarvan ik denk dat ik mijn winkel daarmee kan verbeteren. Soms zijn het kleine dingen en soms hele grote. En als ik dan even iets anders wil dan kijk ik in die lijst en pak ik iets op.
Zo heb ik pas een multi merchant account aangekregen (als je meer dan 1 domein hebt kun je dat niet in 1 google merchant centra aan zetten) na meer dan een jaar klooien (met dankt aan booster.store!), ben ik terug gegaan naar Mollie (met een heel goed gevoel) en heb ik in mijn warhammer pagina - sub pagina's aangemaakt en nieuwe content op de pagina's gezet waardoor ik van plek 25 naar plek 6 ben gekomen.
Zo zo heb ik nog 100+ actie punten staan voor als het rustig is. (Ik ben eigenlijk altijd bezig - ook onbewust - soms zit je een serie te kijken en krijg je ineens een goed idee daardoor. En die gaat dan gelijk op de actielijst :-)
En voor degene die bij mollie zitten: misschien is de webwinar van IMU iets..er komt er dinsdag eentje waar IMU gaat uitleggen hoe je de checkout pagina kunt aanpassen zodat je meer omzet en minder klant verlies op die pagina. En ik heb nog nooit aandacht aan mijn checkout pagina besteed...
Bedankt voor de tip! #webinar
Ook bij ons is het in de gewone winkel en in de webshop rustiger. Dat is ook een beetje standaard in het voorjaar. Heb het wel druk genoeg om toch nog tijd tekort te komen 😁
Bij mij is het ook rustiger, maar er blijven wel wat bestellingen binnenkomen. Overigens is dat bij mij altijd wel richting de lente/zomer, dan zijn mensen iets minder bezig met hun interieur. Zelf ben ik nu ook met zwangerschapsverlof, dus moet ook zeggen dat ik de shop iets minder water geef momenteel. 😅
Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet van je zwangerschapsverlof.
Hier is het nu rustig maar dat is bij ons rondom vakantieperiodes altijd. Verder is het heel wisselend.
Wij doen in de rustige periodes normaal of de werkplek verbeteren of flink aan de website werken. Maar helaas momenteel werken aan mijn eigen lichaam. Die wil niet wat ik wil. Maar voordeel is dan wel dat het wat rustiger is en mijn man het werk voor een groot gedeelte alleen kan doen.
Het zijn onzekere tijden, Mensen hebben minder te besteden en wachten af. Ook dat alles nu of in de toekomst duurder gaat worden en helaas we zijn er nog niet. Volgens Madelon heeft Amazon het ook veel rustiger.
Ook bij PostNL merken ze dat er minder wordt besteld. Afgelopen kwartaal hebben zij in totaal 87 miljoen pakketten bezorgd, tegenover 108 miljoen in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dit staat vandaag op nu.nl. Lees het hier → https://www.nu.nl/economie/6199608/postnl-bezorgt-minder-pakketten-vanwege-onzekerheid-bij-consument.html
Het is verschrikkelijk. Meer kan ik er niet van maken. Maar ook de resultaten in Google vallen naar beneden. De kosten wegen niet meer op tegen de baten.
Ook bij PostNL merken ze dat er minder wordt besteld. Afgelopen kwartaal hebben zij in totaal 87 miljoen pakketten bezorgd, tegenover 108 miljoen in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dit staat vandaag op nu.nl. Lees het hier → https://www.nu.nl/economie/6199608/postnl-bezorgt-minder-pakketten-vanwege-onzekerheid-bij-consument.html
Wij vergelijken niet met 2020 en 2021 daar we dat een beetje vertekend vinden. Kijken we naar de jaren daarvoor dan zijn de bestellingen ongeveer hetzelfde. Natuurlijk hadden wij ook graag de groei van de afgelopen 2 jaar doorgezet maar dat kon iedereen van te voren al weten dat dat niet zou gebeuren.
Wat ons dit jaar wel heel erg opvalt is dat we de ene week/maand het heel rustig hebben en dan de week/maand erop weer drukker hebben dan normaal. Net of er dan even een deurtje dicht is en die later weer open wordt gezet.
Deze week lijkt een nieuw dieptepunt. Ik ga de hele week halen wat “normaal” een maandag is.
Ik word er niet vrolijk van…
Maar wat is normaal? Ik begrijp dat de aantallen van tijdens corona/lockdown tijdelijk waren, maar ik hoopte toch wel op het effect van meer naamsbekendheid en klanten die het product hebben ontdekt en daar lekker mee verder aan de slag gaan.
Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen om het aantal klanten weer omhoog te krijgen.
Vooral tijdens de lockdowns wisten mensen mijn winkel prima te vinden, dus de vindbaarheid lijkt me het probleem niet.
Misschien dat het helpt en misschien niet maar de periode tussen de 13e en de 20e is (bij mij) altijd de minst drukke. En op basis van ervaring lijkt het puur te maken te hebben met salaris (dat (bijna) op is). Vanaf de 20ste krijgen mensen hun salaris (dat varieert tussen de 20ste en de 5e van de maand maar begint rond de 20ste) weer krijgen.
De 2 weken na de 20ste is het drukker, de week erna wat minder en de week daarna het meest stil waarna de cyclus zich herhaalt.
Dat in combinatie met de huidige economie, onzekerheid, oorlog, stijgende energie prijzen maakt het voor mij verklaarbaar dat er minder verkocht wordt.
Tenzij je producten verkoopt die je echt nodig hebt zoals eten of zo….
We hebben pieken en dalen en dit is een periode waar we doorheen moeten en waar we het beste van moeten maken. Alles er aan doen om je winkel beter / aantrekkelijker te maken tot we weer in een periode komen waar mensen weer willen/kunnen besteden.
Zo blijf ik er naar kijken.
Dank je
Verbeteren van de winkel kan zeker. Ik heb vast een hoop blinde vlekken.
Mocht je nog tips hebben…
www.deviltwinkel.nl
Het zijn helaas ook zeer gekke tijden. Helaas merken wij ook dat de percentage retours fors zijn toegenomen. Maar we moeten door deze zure appel heen. Blijf continu verbeteren en controleren waar nog kansjes liggen voor de kleine webwinkels.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.