Vraag

hoe doe je dat ? staat / gewichten bij my parcel zendingen

• 6 March 2023
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8
  • Super user
  • 265 reacties

Zijn er nog meer mensen die veel zendingen buiten de eu hebben?

Hoe gaan jullie om met het aanmaken van het verzendlabel bij Myparcel?

Ik moet nu alles handmatig aanmaken, op zich niet zo'n probleem, maar myparcel vraagt om de staat - die wordt meestal door de klant niet ingevuld en moet ik vaak zelf opzoeken. Erg omslachtig - veel werk - vaak zijn er plaatsnamen die in 2 verschillende staten liggen, navraag etc etc

Daarnaast moet je gewicht opgeven. Als ik nu een zending aanmaak zoek ik in alle artikelen eerst het gewicht en tel die dan bij elkaar op - ook echt niets meer van deze tijd!

Hoe doen jullie dat? Dit is echt een groot probleem - er is al een suggestie om de gewichten op de paklijst te krijgen, maar omdat er zo weinig mensen zijn die zoveel buitenland zendingen hebben komt het volgens mij nooit aan de beurt - erg jammer dat er alleen gekeken wordt naar aantal mensen die iets willen en niet naar de omzet die een webwinkel maakt. 

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

3 reacties

Reputatie 2
Badge +3

bij mij is 80% buitenland en de rest NL

Ik werk nu met sendcloud en myparcel, alle pakketten tot 2 of 5kg, afhankelijk van het land gaan met myparcel, alles erboven met sendcloud dpd, en nederland gaat via sendcloud postnl..

klant betaalt een tarief, ik zoek de goedkoopste aanbieder uit en houdt er vaak nog wat aan over als je alles bij elkaar optelt. Bijv het tarief naar spanje vraag ik 16.-in de btw, maar het tarief bij myparcel is voor mij 10.50 ex btw tot 2kg< (komt niet vaak voor). 5kg = 12,50 ,  en bij sendcloud tot 21kg 14.50ex btw en daarbij lever ik dan weer 1.5 euro in, dus alles boven de 5kg gaat met sendcloud en eronder myparcel..

bij myparcel maak ik het label in de shop, dan edit ik hem in myparcel door alleen maar de verzekering toe te voegen.. en gewichtstoeslag krijg je vanzelf wel zodra het pakket ergens gewogen wordt.

Reputatie 5
Badge +8

Ik werk nu met sendcloud en myparcel, alle pakketten tot 2 of 5kg, afhankelijk van het land gaan met myparcel, alles erboven met sendcloud dpd, en nederland gaat via sendcloud postnl..

klant betaalt een tarief, ik zoek de goedkoopste aanbieder uit en houdt er vaak nog wat aan over als je alles bij elkaar optelt. Bijv het tarief naar spanje vraag ik 16.-in de btw, maar het tarief bij myparcel is voor mij 10.50 ex btw tot 2kg< (komt niet vaak voor). 5kg = 12,50 ,  en bij sendcloud tot 21kg 14.50ex btw en daarbij lever ik dan weer 1.5 euro in, dus alles boven de 5kg gaat met sendcloud en eronder myparcel..

bij myparcel maak ik het label in de shop, dan edit ik hem in myparcel door alleen maar de verzekering toe te voegen.. en gewichtstoeslag krijg je vanzelf wel zodra het pakket ergens gewogen wordt.

Hoe bepaal jij het gewicht - doe je eerst alles pakken en dan wegen?

Of calculeer je vanuit je data bij artikel instellingen?

Daar zit mijn grootste probleem - ben nu alles handmatig uit de artikel data aan het halen voor buitenlandse zendingen.

Reputatie 2
Badge +3

Hoe bepaal jij het gewicht - doe je eerst alles pakken en dan wegen?

Of calculeer je vanuit je data bij artikel instellingen?

Daar zit mijn grootste probleem - ben nu alles handmatig uit de artikel data aan het halen voor buitenlandse zendingen.

Ik heb niets met gewichten ingesteld in de shop, als ik de order zie dan weet ik ong wel het gewicht. En ik heb ook behoorlijk wat producten. is gewoon een tussenweg vinden in de prijs die je berekent aan de klant. De ene betaalt iets meer aan verzendkosten en bij de ander leg je iets toe.

Zo heb ik ook geen brievenbuspakket tarief meer.. meestal worden daar orders in verstuurd met een lage waarde, maar brievenbuspakketje 4,25 ex btw is 5,14 in de btw + een brievenbus doos 0.25-0.30.- + ideal kosten 0.25 cent. dat stapelt allemaal op. ik verstuur het pakketje dan nog wel met briefpost/brievenbuspakket maar ik hanteer gewoon 6,95 verzendkosten voor kleine orders.