Vraag

Groen vinkje krijgen bij Google?

• 22 August 2021
  • 7 reacties
  • 1795 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Sommige virusscanners (met een browser-extensie) tonen in de organische zoekresultaten van Google een groen vinkje bij de URL's, waarmee te zien is of betreffende site veilig is of niet. Het valt mij op dat bij de resultaten van mijn webshop een grijs vraagteken wordt vertoont. Als ik met de muis eroverheen ga, staat vermeld dat de website nog niet geanalyseerd is. Is er een mogelijkheid om dit proces te versnellen, of doen de virusscanners dit random / op basis van aantal bezoekers? De concurrenten in de zoekresultaten hebben namelijk nagenoeg allemaal een groen vinkje, ik kan mij voorstellen dat sommige klanten met een browser-extensie van een beveiligingsprogramma hier wellicht van afschrikken. Ik gebruik overigens F-Secure van Ziggo, het ziet er dan zo uit:

7 reacties

Reputatie 5
Badge +8

heb je het bedrijf al aangemeld op google?

gebruik de zoekfunctie - zoek op bedrijf aanmelden op google en volg de eenvoudige stappen.

Als je bedrijf is aangemeld gaat het sneller.

Reputatie 6
Badge +8

Ja uiteraard, echter zijn de groene vinkjes een functie van de beveiligingssoftware (in dit geval F-Secure), niet van Google zelf. Indien je beveiligingssoftware draait met browserextensie, toont deze bij de zoekresultaten of een website veilig is of niet. Ik weet alleen niet hoe je het groene vinkje krijgt bij deze software, of er een manier is om dit proces te starten / versnellen.

Reputatie 3
Badge +2

Ik zit met hetzelfde probleem, ook gebruik F secure van Ziggo, wat te doen?

Reputatie 5
Badge +8

Hallo kralenstulpje, 

Dezelfde vraag als bij de voorganger, heb je het bedrijf al aangemeld via google? dat lost meestal alle problemen op.

Reputatie 4
Badge +5

Ik weet dat je bij F-Secure een URL kunt laten controleren. Bij andere virusscanners als Norton zal dat ook vast kunnen. Via https://www.f-secure.com/en/support/submit-a-sample kun je een een URL indienden om te laten (her)controleren. Vanzelfsprekend moet je website eerst in een database bekend zijn, alvorens je een dergelijk vinkje krijgt.

Vanuit Mijnwebwinkel hebben wij helaas geen invloed op het wel of niet verkrijgen van dat groene vinkje. Voor meer informatie verwijs ik je dan ook graag naar de softwareleverancier van F-Secure (of andere virusscanner).

Reputatie 3
Badge +2

Hallo kralenstulpje, 

Dezelfde vraag als bij de voorganger, heb je het bedrijf al aangemeld via google? dat lost meestal alle problemen op.

Mijn bedrijf is al 13 jaar aangemeld bij Google ;-)

Reputatie 7
Badge +10

Ik weet dat je bij F-Secure een URL kunt laten controleren. Bij andere virusscanners als Norton zal dat ook vast kunnen. Via https://www.f-secure.com/en/support/submit-a-sample kun je een een URL indienden om te laten (her)controleren. Vanzelfsprekend moet je website eerst in een database bekend zijn, alvorens je een dergelijk vinkje krijgt.

Vanuit Mijnwebwinkel hebben wij helaas geen invloed op het wel of niet verkrijgen van dat groene vinkje. Voor meer informatie verwijs ik je dan ook graag naar de softwareleverancier van F-Secure (of andere virusscanner).

@Goedhoesje.nl @kralenstulpje kunnen jullie aangeven of na het aanmelden(@mike) van je url het probleem verholpen is 

Reageer