Goedemiddag!
Is het mogelijk om bij een bepaald product geen verzendkosten te rekenen wanneer er bijvoorbeeld drie van gekocht worden? Of is dit alleen mogelijk met een kortingscode?
Alvast bedankt!
Goedemiddag!
Is het mogelijk om bij een bepaald product geen verzendkosten te rekenen wanneer er bijvoorbeeld drie van gekocht worden? Of is dit alleen mogelijk met een kortingscode?
Alvast bedankt!
Een echt goede oplossing is hier niet voor. De verzendkosten worden berekend op basis van het gewicht. Je stelt in dat voor producten boven of onder x gewicht de verzendkosten gratis is. Wat misschien een alternatief is om in te stellen dat er boven een x bestelbedrag geen verzendkosten worden berekend. Dit is eenvoudig in te stellen in de tarieventabel.
Groet,
Ebbe
Hi
Is hier inmiddels een goede oplossing voor? Ik heb een artikel dat vaak wordt vergeten mee te bestellen door de klant. Het kan gewoon in een envelop nagezonden worden.
Ik begin steeds meer simpele functies te missen in de webwinkel……..
Is hier inmiddels een goede oplossing voor? Ik heb een artikel dat vaak wordt vergeten mee te bestellen door de klant. Het kan gewoon in een envelop nagezonden worden.
Ik begin steeds meer simpele functies te missen in de webwinkel……..
Dit kun je ook oplossen door met gewichten te werken in je tarieventabel.
Zou je mij svp op weg willen helpen? Ik verzend met MyParcel en heb die middels een API code aan de winkel gekoppeld. Bij Myparcel staan de tarieven vast.
Ik geef bij dit bewuste artikel in Mijnwebwinkel aan dat het 0,0000 Kg weegt. Toch krijg ik nog steeds de verzendkosten in de winkelwagen……..
Zou je mij svp op weg willen helpen? Ik verzend met MyParcel en heb die middels een API code aan de winkel gekoppeld. Bij Myparcel staan de tarieven vast.
Ik geef bij dit bewuste artikel in Mijnwebwinkel aan dat het 0,0000 Kg weegt. Toch krijg ik nog steeds de verzendkosten in de winkelwagen……..
Ik kan je hier zeker bij helpen. Tarieven bij MyParcel staan inderdaad vast, maar naast je standaard zending kun je in de MyParcel omgeving ook kiezen voor een zending voor een brievenbuspakketje of een digitale postzegel. Ik heb hierbij even een reactie van mij gekopieerd uit een ander topic :
Je moet per product het gewicht instellen. Dus stel; 5 verschillende producten passen samen in één envelop tot 50 gram. Dan geef je al die producten een waarde van 10 gram mee. Wanneer mensen er 6 bestellen gaan ze automatisch naar de envelop met 100 gram.
Bij de producten die in een brievenbuspakje verzonden moeten worden, moet je dus gaan ‘smokkelen'. Deze moet je bijvoorbeeld zwaarder instellen dan dat ze werkelijk zijn, zodat ze in een andere schaal gaan vallen.
In je MWW-omgeving onder Verzendopties vind je de tarieventabel waar je dit in kunt vullen.
Lees hier ook wat
Ik hoor graag of je er zo uit komt.
Helaas, dat werkt niet voor mij. Ik wil dat er GEEN portokosten worden gerekend voor één specifiek artikel.
Kan ik concluderen dat het GRATIS verzenden van één artikel niet mogelijk is?
Kan ik concluderen dat het GRATIS verzenden van één artikel niet mogelijk is?
Dat kan alleen als je met fictieve gewichten werkt, bijv. het artikel wat wel gratis verzonden mag worden een gewicht van 1 gram geeft, en alle andere artikelen in je webshop minimaal een gewicht van 10 gram. Als je dan instelt dat onder de 10 gram geen verzendkosten wordt berekend, wordt er voor dat ene artikel van 1 gram dus geen verzendkosten doorgevoerd (tenzij in dit voorbeeld er meer dan 10 van dit artikel besteld worden). Zo kan je “spelen” met de gewichten en de tarieventabel.
Het is me inmiddels gelukt! Ik heb alle artikelen een gewicht gegeven om dat ene artikel gratis te kunnen verzenden. Jammer dat het zo omslachtig moet, maar okay. Bedankt voor de hulp!
Nu nog hopen dat het goed gaat met de verzendlabels. M.a.w: dat er niet een pakketzegel wordt aangemaakt want MyParcel rekent vanaf 1 gram…...
Het is me inmiddels gelukt! Ik heb alle artikelen een gewicht gegeven om dat ene artikel gratis te kunnen verzenden. Jammer dat het zo omslachtig moet, maar okay. Bedankt voor de hulp!
Nu nog hopen dat het goed gaat met de verzendlabels. M.a.w: dat er niet een pakketzegel wordt aangemaakt want MyParcel rekent vanaf 1 gram…...
Je kiest dan in je MWW-omgeving bij de order voor ‘Aangepaste zending’, in plaats van je standaardzending. Automatisch zal het niet goed gaan, dit zal je zelf moeten doen.
Dank nogmaals voor je hulp. Het blijft omslachtig zo…...
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.