Vraag

Google tag aanmaken voor Messenger

• 18 mei 2021
  • 8 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Goedenavond,

Bij Facebook is het nieuw dat je Messenger als chatfunctie kan toevoegen aan je webwinkel. Heeft iemand dit al gedaan via Google Tagmanager en kun je mij dan vertellen hoe het moet of waar ik een tutorial kan vinden?

Bedankt,

Annette de Jonge www.2loveit.nl

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Annette,

Voor zover bij mij bekend is het juist niet mogelijk om Facebook Chat via Google Tag Manager te implementeren. Mocht jij andere info hebben, dan hoor ik dat graag en zoek ik het graag voor je uit. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +8

@Ebbe  het schijnt wel te kunnen. Even google kom ik op deze youtube film

(259) How to add Facebook Messenger to website using GTM | Google Tag Manager - YouTube

Reputatie 7
Badge +16

Goede info, dat ziet er niet heel ingewikkeld uit. 

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor de link. Zo heb ik het inderdaad van de week, en zojuist weer geprobeerd. Alleen krijg ik het niet voor elkaar. Als ik in Google Tag Manager op preview klik krijg ik te zien dat het een ongeldige HTML, css of JavaScript gevonden is. Enig idee wat er dan fout kan zitten?

Bij Facebook heb ik gewoon mijn url ingegeven en daarop wordt de code gegenereerd die je dan kan plakken in je tag.

Bedankt! Annette

Reputatie 2
Badge

Hi Annette,

Voor zover bij mij bekend is het juist niet mogelijk om Facebook Chat via Google Tag Manager te implementeren. Mocht jij andere info hebben, dan hoor ik dat graag en zoek ik het graag voor je uit. 

Groet,
Ebbe

Volgens Facebook zelf zou het op iedere website mogelijk zijn.

Hierbij een link: https://www.facebook.com/business/help/1661027437357021

Reputatie 2
Badge

Pfff… ben ik weer. Ik heb deze site gevonden die precies schrijft welke fout ik krijg en wat ik eraan kan doen. Alleen heb ik geen idee waar ik mijn code precies moet aanpassen.

https://nl.pervasive-network.org/id-924223-how-to-add-the-facebook-UZVFHN-article

Kun jij me hierbij helpen @Ebbe 

Gr. Annette

Reputatie 7
Badge +16

@2LoveIt Zou je mij in een DM de tag kunnen doorsturen? Dan ga ik op onderzoek uit.

Thanks! 

Reputatie 2
Badge

Top, code is aan je verzonden. ;-)

Reageer