Vraag

Google Core Web vitals - slechte score MWW

• 22 March 2021
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

Badge

Hoi,

Binnen een paar maanden gaat Google de Core Web Vitals als rankingfactor gebruiken en dit baart me nogal zorgen. Het site vitaliteitsrapport in Search Console biedt de trieste aanblik van 0 goede urls en ik test regelmatig in Lighthouse. Mijn webshop scoort uitermate slecht en voornamelijk op zaken die ik zelf niet aan kan passen.

Je ziet hier bijvoorbeeld ook de CLS die niet goed is:

Ik heb een testje gedaan bij andere MWW webshops en zie overal een vergelijkbaar resultaat terug. Ik vroeg me af of dit (hoog) op jullie backlog staat?

Bedankt voor de reactie!

Groeten Ellen

www.zebrapaardje.nl

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goed dat je het aangeeft, ik was er nog niet bekend mee. Lees ook net dat Google dit vanaf mei 2021 gaat gebruiken, dus snelheid is ook geboden.

De uitgebreide credentials die jij krijgt zie ik nog niet waar ik die kan uitvoeren (doe jij dat via Devtools of via Search Console?), maar ik krijg de volgende ‘snelle’ score via Pagespeed Insights, links is desktop en rechts is mobiel:

Badge

Hi,

Ja ik kijk op de pagina zelf, is een beetje ingewikkeld om uit te leggen, maar uiteindelijk zegt deze score ook genoeg. Er wordt “live” op de site gemeten (is ook afhankelijk van je internetsnelheid, cookiewall etc. Ik test dus altijd in de incognitomodus) en een andere metric meet het totaal van de gebruikerservaringen. Uiteindelijk ontlopen deze scores elkaar niet zoveel en is ook 24 ruim onvoldoende. Zelfs als Google deze resultaten niet meeneemt in de rankings, is het nog steeds van belang dat dit op orde is, omdat je website blijkbaar niet gebruiksvriendelijk genoeg is (langzaam laden etc).

Reputatie 6
Badge +7

Mijn sites hebben waardes tussen 19 en 31%…

Hoop dat hier snel naar gekeken gaat worden want hier word ik ook niet echt vrolijk van als google dit als ranking factor gaat gebruiken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi allemaal,

We zijn inderdaad de verbeteringen voor de performance aan het onderzoeken. De ‘core web vitals’ worden hier zeker in meegenomen. 

Voor de mensen die meer willen weten over de core web vitals, Yoast heeft een uitgebreid artikel hierover geschreven (in het Engels) → https://yoast.com/core-web-vitals/

Reputatie 7
Badge +11

Dat dit snel opgelost zou kunnen worden zalwel erg fijn zijn. 

Reageer