Vraag

Google Analytics houdt geen doelen meer bij?

• 10 January 2022
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Sinds enkele dagen merk ik dat er geen enkel doel meer gemeten wordt in Google Analytics. De trechters staan ingesteld zoals hier wordt uitgelegd in stap 4: Google Analytics instellen voor je webshop | Mijnwebwinkel blog

Voorheen werden er juist teveel doelen geteld, sommige bestellingen werden dubbel geteld. Nu wordt er echter niets meer geregistreerd. Is er iets veranderd in de url's waar de doelen behaald worden? Dan zouden we deze kunnen aanpassen in Analytics.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Goedhoesje.nl Ik kan inderdaad bevestigen dat de metingen niet goed worden doorgestuurd. Wat de oorzaak hiervan is, is nog niet duidelijk. Ik houd je op de hoogte. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +8

@Ebbe als aanvulling hierop, lijkt het meten van conversies via Microsoft Ads (Bing) sinds 1 week ook niet meer te werken. Deze had ik ingesteld in Google Tag Manager en werkte perfect. Hij haalt gegevens van o.a. de checkout/finish pagina op, mogelijk is er dus iets gewijzigd in de url-structuur waardoor zowel Analytics geen doelen kan meten als Microsoft Ads geen conversies meer?

Reputatie 6
Badge +8

Onderstaand een (tijdelijke) oplossing met dank aan @Ebbe :

Wat je nu kunt proberen is om de huidige expressie aan te passen:

Huidig:
^.*(\/checkout\/finish\/).*

Nieuw:
^.*(\/checkout\/finish).*

De url-structuur is kennelijk aangepast waarop de klanten uitkomen na plaatsen van een bestelling. Voorheen was dit checkout/finish/*unieke order id* maar nu is het checkout/finish*unieke order id*. Dus een "/" minder.

Reageer