Beantwoord

Google Analytics heeft geen gegevens meer beschikbaar

  • 15 January 2021
  • 71 reacties
  • 1906 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedenavond! Ik heb een probleempje met Google Analytics.

Op de een of andere manier heeft ie geen gegevens meer beschikbaar en ik weet niet hoe dat komt of hoe ik dat moet oplossen. Kan iemand mij hiermee helpen? :grimacing:

Bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,

Maja, Puzzlefun

icon

Beste antwoord door Goedhoesje.nl 16 January 2021, 14:28

Bekijk origineel

71 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ja, het heeft te maken met dat de Cookiebanner niet wordt geladen. Hierdoor werkt Google Analytics niet, maar ook bijvoorbeeld Youtube video’s worden niet geladen. Er wordt op dit moment naar gekeken. 

Voor de volledigheid is de statuspagina geüpdatet → https://status.myonlinestore.com/  

Reputatie 7
Badge +16

Er wordt nu een fix uitgerold:fingers_crossed:

Reputatie 7
Badge +16

De fix is uitgerold. De cookie banner wordt weer getoond, waardoor Google Analytics data weer bijhoudt. Ook worden Youtube video’s weer getoond. Mochten jullie nog iets ervaren wat niet correct is, trek meteen aan de bel! 

We blijven het nog een tijd monitoren. 

Fijn weekend en bedankt voor de melding!

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge

Er wordt nu een fix uitgerold:fingers_crossed:

Dat is snel geregeld zo 😉 👏

Reputatie 1
Badge

🥳 Hij doet ut weer!!

Reputatie 7
Badge +10

Gelukkig hij doet het weer

Reputatie 7
Badge +8

Het werkt weer hier. 

Reputatie 5
Badge +8

Het werkt, fijn dat het alsnog op zondag opgelost kon worden, bedankt!

Badge

Hi,

Ben ik de enige bij wie het nog niet werkt?

Ik kreeg eerder deze avond 1 bezoeker te zien, inmiddels een aantal orders verder maar GA geeft geen gegevens..is er iets dat ik zelf kan doen?

Groeten,

Ellen

Reputatie 2
Badge +2

Google Analytics werkt nu weer goed, alleen bij mij blijft de bezoekersgrafiek op het dashboard de hele dag op 0 staan. Iemand anders die dit ook heeft? Heeft dit nog te maken met Google Analytics?

Reputatie 7
Badge +8

Hallo allemaal.

 

De informatie vanuit Google Analytics wordt eens in de 24 uur ge-update. Dit, om het platform niet teveel te belasten. 

Mocht je actuele informatie wensen, dan raad ik je aan om jouw Google Analytics account te raadplegen.

 

Zie je geen e-commerce gegevens? Dan kan je deze module aanzetten:  https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-activeer-ik-google-analytics-e-commerce  

 

Fijn weekend nog! 

Dat heeft met bivenstaande te maken denk ik.

Reputatie 5
Badge +8

Merk wel weer een flink verschil in het aantal conversies die door Ads wordt geregistreerd, in vergelijking tot Analytics. Ads heeft tot nu toe vandaag 19 paid conversions geregistreerd, terwijl Analytics er 33 heeft geteld. Ik hoop dat het de naweeën zijn van de storing van afgelopen weekend, maar ik vrees dat het probleem van enkele maanden terug weer is opgedoken. Iemand anders die hetzelfde ervaart?

Reputatie 7
Badge +16

@Goedhoesje.nl Dit is wel iets om serieus in de gaten te houden. Is het inmiddels bijgetrokken, of nog steeds een groot verschil?

Reputatie 5
Badge +8

@Goedhoesje.nl Dit is wel iets om serieus in de gaten te houden. Is het inmiddels bijgetrokken, of nog steeds een groot verschil?

Het is later op de avond wat bijgetrokken, 41 gemeten door Analytics tegenover 36 door Ads. Voorheen was soms ook een klein verschil waarneembaar. Vooralsnog ga ik er vanuit dat Ads wat trager is met het weergeven van de conversies, maar ik zal het in de gaten houden.

Reputatie 7
Badge +10

@Goedhoesje.nl Dit is wel iets om serieus in de gaten te houden. Is het inmiddels bijgetrokken, of nog steeds een groot verschil?

Het is later op de avond wat bijgetrokken, 41 gemeten door Analytics tegenover 36 door Ads. Voorheen was soms ook een klein verschil waarneembaar. Vooralsnog ga ik er vanuit dat Ads wat trager is met het weergeven van de conversies, maar ik zal het in de gaten houden.

Met deze order aantallen doe je het trouwens niet slecht. 

Reputatie 7
Badge +16

@Goedhoesje.nl Dit is wel iets om serieus in de gaten te houden. Is het inmiddels bijgetrokken, of nog steeds een groot verschil?

Het is later op de avond wat bijgetrokken, 41 gemeten door Analytics tegenover 36 door Ads. Voorheen was soms ook een klein verschil waarneembaar. Vooralsnog ga ik er vanuit dat Ads wat trager is met het weergeven van de conversies, maar ik zal het in de gaten houden.

Thanks! Fingers crossed

Reputatie 4
Badge +4

Hallo allemaal.

 

De informatie vanuit Google Analytics wordt eens in de 24 uur ge-update. Dit, om het platform niet teveel te belasten. 

Mocht je actuele informatie wensen, dan raad ik je aan om jouw Google Analytics account te raadplegen.

 

Zie je geen e-commerce gegevens? Dan kan je deze module aanzetten:  https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-activeer-ik-google-analytics-e-commerce  

 

Hoe goedbedoeld ook deze reactie Merel, volgens mij gaat jouw uitleg over de Google Analytics gegevens in het dashboard van de beheeromgeving, maar daar gaat het probleem niet over. Er wordt totaal geen data meer bijgehouden door de Google diensten, zowel door Analytics niet als door Google Ads niet. Volgens Analytics heb ik sinds gisterenmiddag 0 bezoekers op mijn site gekregen en 0 conversies gecreëerd, terwijl er wel tientallen orders zijn binnengekomen. Jullie koppeling met Google is sinds gisterenmiddag stuk, heeft niets met de statistieken op het dashboard te maken.

Klopt helemaal en het antwoordt van Merel volstaat ook absoluut niet. Het lijkt wel of ze niet begrepen heeft wat er aan de hand was? 

Reputatie 4
Badge +4

Merk wel weer een flink verschil in het aantal conversies die door Ads wordt geregistreerd, in vergelijking tot Analytics. Ads heeft tot nu toe vandaag 19 paid conversions geregistreerd, terwijl Analytics er 33 heeft geteld. Ik hoop dat het de naweeën zijn van de storing van afgelopen weekend, maar ik vrees dat het probleem van enkele maanden terug weer is opgedoken. Iemand anders die hetzelfde ervaart?

Hai,

De Google Ads campagnes (automatisch shopping) hebben een negatieve impact gehad voor meerdere dagen. 
Dit komt omdat de Google Analytics e-commerce tracking het niet deed gedurende een periode van meerdere dagen. 
Het Google Ads systeem is afhankelijk van transactie input waardoor ze weten welke advertenties/zoekwoorden/producten werken en welke niet.
Wanneer de tracking er een tijd uitvalt heeft dit een negatief effect op de automatische campagnes. 
Het negatieve effect beperkt zich niet alleen tot de dagen waar de tracking het niet deed maar is ook merkbaar in de dagen daarna omdat het systeem dan van "slag" is. 

Hierdoor hebben we omzetschade en daar heb ik een mail over gestuurd naar MWW.

Reputatie 7
Badge +10

Merk wel weer een flink verschil in het aantal conversies die door Ads wordt geregistreerd, in vergelijking tot Analytics. Ads heeft tot nu toe vandaag 19 paid conversions geregistreerd, terwijl Analytics er 33 heeft geteld. Ik hoop dat het de naweeën zijn van de storing van afgelopen weekend, maar ik vrees dat het probleem van enkele maanden terug weer is opgedoken. Iemand anders die hetzelfde ervaart?

Hai,

De Google Ads campagnes (automatisch shopping) hebben een negatieve impact gehad voor meerdere dagen. 
Dit komt omdat de Google Analytics e-commerce tracking het niet deed gedurende een periode van meerdere dagen. 
Het Google Ads systeem is afhankelijk van transactie input waardoor ze weten welke advertenties/zoekwoorden/producten werken en welke niet.
Wanneer de tracking er een tijd uitvalt heeft dit een negatief effect op de automatische campagnes. 
Het negatieve effect beperkt zich niet alleen tot de dagen waar de tracking het niet deed maar is ook merkbaar in de dagen daarna omdat het systeem dan van "slag" is. 

Hierdoor hebben we omzetschade en daar heb ik een mail over gestuurd naar MWW.

Ben benieuwd naar de reactie van MWW

Reputatie 4
Badge +4

Merk wel weer een flink verschil in het aantal conversies die door Ads wordt geregistreerd, in vergelijking tot Analytics. Ads heeft tot nu toe vandaag 19 paid conversions geregistreerd, terwijl Analytics er 33 heeft geteld. Ik hoop dat het de naweeën zijn van de storing van afgelopen weekend, maar ik vrees dat het probleem van enkele maanden terug weer is opgedoken. Iemand anders die hetzelfde ervaart?

Hai,

De Google Ads campagnes (automatisch shopping) hebben een negatieve impact gehad voor meerdere dagen. 
Dit komt omdat de Google Analytics e-commerce tracking het niet deed gedurende een periode van meerdere dagen. 
Het Google Ads systeem is afhankelijk van transactie input waardoor ze weten welke advertenties/zoekwoorden/producten werken en welke niet.
Wanneer de tracking er een tijd uitvalt heeft dit een negatief effect op de automatische campagnes. 
Het negatieve effect beperkt zich niet alleen tot de dagen waar de tracking het niet deed maar is ook merkbaar in de dagen daarna omdat het systeem dan van "slag" is. 

Hierdoor hebben we omzetschade en daar heb ik een mail over gestuurd naar MWW.

Ben benieuwd naar de reactie van MWW

Merk wel weer een flink verschil in het aantal conversies die door Ads wordt geregistreerd, in vergelijking tot Analytics. Ads heeft tot nu toe vandaag 19 paid conversions geregistreerd, terwijl Analytics er 33 heeft geteld. Ik hoop dat het de naweeën zijn van de storing van afgelopen weekend, maar ik vrees dat het probleem van enkele maanden terug weer is opgedoken. Iemand anders die hetzelfde ervaart?

Hai,

De Google Ads campagnes (automatisch shopping) hebben een negatieve impact gehad voor meerdere dagen. 
Dit komt omdat de Google Analytics e-commerce tracking het niet deed gedurende een periode van meerdere dagen. 
Het Google Ads systeem is afhankelijk van transactie input waardoor ze weten welke advertenties/zoekwoorden/producten werken en welke niet.
Wanneer de tracking er een tijd uitvalt heeft dit een negatief effect op de automatische campagnes. 
Het negatieve effect beperkt zich niet alleen tot de dagen waar de tracking het niet deed maar is ook merkbaar in de dagen daarna omdat het systeem dan van "slag" is. 

Hierdoor hebben we omzetschade en daar heb ik een mail over gestuurd naar MWW.

Ben benieuwd naar de reactie van MWW

Ik ook, laat wel eten ;-)

gr Linda 

Reputatie 4
Badge +4

Merk wel weer een flink verschil in het aantal conversies die door Ads wordt geregistreerd, in vergelijking tot Analytics. Ads heeft tot nu toe vandaag 19 paid conversions geregistreerd, terwijl Analytics er 33 heeft geteld. Ik hoop dat het de naweeën zijn van de storing van afgelopen weekend, maar ik vrees dat het probleem van enkele maanden terug weer is opgedoken. Iemand anders die hetzelfde ervaart?

Hai,

De Google Ads campagnes (automatisch shopping) hebben een negatieve impact gehad voor meerdere dagen. 
Dit komt omdat de Google Analytics e-commerce tracking het niet deed gedurende een periode van meerdere dagen. 
Het Google Ads systeem is afhankelijk van transactie input waardoor ze weten welke advertenties/zoekwoorden/producten werken en welke niet.
Wanneer de tracking er een tijd uitvalt heeft dit een negatief effect op de automatische campagnes. 
Het negatieve effect beperkt zich niet alleen tot de dagen waar de tracking het niet deed maar is ook merkbaar in de dagen daarna omdat het systeem dan van "slag" is. 

Hierdoor hebben we omzetschade en daar heb ik een mail over gestuurd naar MWW.

Ben benieuwd naar de reactie van MWW

Merk wel weer een flink verschil in het aantal conversies die door Ads wordt geregistreerd, in vergelijking tot Analytics. Ads heeft tot nu toe vandaag 19 paid conversions geregistreerd, terwijl Analytics er 33 heeft geteld. Ik hoop dat het de naweeën zijn van de storing van afgelopen weekend, maar ik vrees dat het probleem van enkele maanden terug weer is opgedoken. Iemand anders die hetzelfde ervaart?

Hai,

De Google Ads campagnes (automatisch shopping) hebben een negatieve impact gehad voor meerdere dagen. 
Dit komt omdat de Google Analytics e-commerce tracking het niet deed gedurende een periode van meerdere dagen. 
Het Google Ads systeem is afhankelijk van transactie input waardoor ze weten welke advertenties/zoekwoorden/producten werken en welke niet.
Wanneer de tracking er een tijd uitvalt heeft dit een negatief effect op de automatische campagnes. 
Het negatieve effect beperkt zich niet alleen tot de dagen waar de tracking het niet deed maar is ook merkbaar in de dagen daarna omdat het systeem dan van "slag" is. 

Hierdoor hebben we omzetschade en daar heb ik een mail over gestuurd naar MWW.

Ben benieuwd naar de reactie van MWW

Ik ook, laat wel eten ;-)

gr Linda 

WETEN en niet eten hahahaha

Reageer