Beantwoord

Google Analytics heeft geen gegevens meer beschikbaar

• 15 January 2021
  • 71 reacties
  • 1947 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedenavond! Ik heb een probleempje met Google Analytics.

Op de een of andere manier heeft ie geen gegevens meer beschikbaar en ik weet niet hoe dat komt of hoe ik dat moet oplossen. Kan iemand mij hiermee helpen? :grimacing:

Bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,

Maja, Puzzlefun

icon

Beste antwoord door Goedhoesje.nl 16 January 2021, 14:28

Bekijk origineel

71 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Is het niet dat het probleem bij Google zit? Daar lijkt het mij meer op

Ik denk het niet want ik heb ook een webshop die niet bij MWW loopt en daar zie ik wel statistieken van bij Google Analytics.

Reputatie 7
Badge +11

Is het niet dat het probleem bij Google zit? Daar lijkt het mij meer op

Ik denk het niet want ik heb ook een webshop die niet bij MWW loopt en daar zie ik wel statistieken van bij Google Analytics.

Klopt, heb ook een andere site waar is wel informatie binnen krijg. Het is trouwens sinds vrijdagmiddag 12 uur mis

Reputatie 7
Badge +8

Voor ons is het niet een groot probleem omdat we de webshop naast onze normale winkel draaien en deze nu nog maar een klein deel van onze omzet opleverd. Maar ik vind dat voor de webwinkeliers die volledig afhankelijk zijn van de webshop en koppelingen met analytics voor adwords e.d. er zeker iemand in het weekend bereikbaar moet zijn voor dit soort problemen. Dit is wel een gemiste kans voor mww.

Reputatie 4
Badge +7

Hallo allemaal.

De informatie vanuit Google Analytics wordt eens in de 24 uur ge-update. Dit, om het platform niet teveel te belasten. 

Mocht je actuele informatie wensen, dan raad ik je aan om jouw Google Analytics account te raadplegen.

Zie je geen e-commerce gegevens? Dan kan je deze module aanzetten:  https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-activeer-ik-google-analytics-e-commerce  

Fijn weekend nog! 

Badge

T ligt bij mijn webwinkel denk ik. 
heb 2 dames gevraagd. Die beide ergens anders zitten. Die hebben nergens last van...

Reputatie 2
Badge +2

Ah, ik lees dit nu. Was gister toevallig bezig met Google Analytics, dus dacht dat het aan mij lag.

Hoop dat het snel opgelost wordt. 

Reputatie 1
Badge +1

Bij ons ook geen google analytics sinds gisteren.

Reputatie 4
Badge +7

Hallo allemaal.

De informatie vanuit Google Analytics wordt eens in de 24 uur ge-update. Dit, om het platform niet teveel te belasten. 

Mocht je actuele informatie wensen, dan raad ik je aan om jouw Google Analytics account te raadplegen.

Zie je geen e-commerce gegevens? Dan kan je deze module aanzetten:  https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-activeer-ik-google-analytics-e-commerce  

Reputatie 6
Badge +7

Hallo allemaal.

Het gaat juist ook om het google analytics account waar niets te zien is sinds 12 uur gistermiddag. Van mijn webshop die niet bij MWW loopt kan ik alle statistieken zijn maar mijn webshops die bij MWW lopen niet. Het lijkt of het van MWW niet aan google analytics wordt doorgegeven.

Reputatie 7
Badge +11

Hallo allemaal.

Het gaat juist ook om het google analytics account waar niets te zien is sinds 12 uur gistermiddag. Van mijn webshop die niet bij MWW loopt kan ik alle statistieken zijn maar mijn webshops die bij MWW lopen niet. Het lijkt of het van MWW niet aan google analytics wordt doorgegeven.

Ik zie vanaf gisteren ook geen google analytics gegevens meer. En heel vreemd stond zoals hierboven beschreven is door Merel bij mij UIT!! Heel Raar maar waar. Ik heb hem net aangezet. Ik kijk het even aan.

Reputatie 6
Badge +7

Hallo allemaal.

Ik zie vanaf gisteren ook geen google analytics gegevens meer. En heel vreemd stond zoals hierboven beschreven is door Merel bij mij UIT!! Heel Raar maar waar. Ik heb hem net aangezet. Ik kijk het even aan.

Bij mij staat het gewoon aan.

Reputatie 6
Badge +8

Hallo allemaal.

Hoe goedbedoeld ook deze reactie Merel, volgens mij gaat jouw uitleg over de Google Analytics gegevens in het dashboard van de beheeromgeving, maar daar gaat het probleem niet over. Er wordt totaal geen data meer bijgehouden door de Google diensten, zowel door Analytics niet als door Google Ads niet. Volgens Analytics heb ik sinds gisterenmiddag 0 bezoekers op mijn site gekregen en 0 conversies gecreëerd, terwijl er wel tientallen orders zijn binnengekomen. Jullie koppeling met Google is sinds gisterenmiddag stuk, heeft niets met de statistieken op het dashboard te maken.

Reputatie 7
Badge +11

Duidelijk, ik ben er ook even dieper in gedoken. Google meet niks meer.

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds vrijdag rond 11:00 á 12:00 uur. Ik zie geen verkeer meer op Google Analytics, maar er komen wel bestellingen binnen. Ik heb Google Tag Assistant geïnstalleerd en als ik die test via mijn eigen webwinkel, kreeg ik bij de script van Google Analytics de error “blocked by client”. Ik zal een foto toevoegen in de bijlage, wellicht dat jullie hier iets aan hebben. Het lijkt dus inderdaad aan de connectie tussen jullie en Google Analytics te liggen. 

Als ik in de beheeromgeving van Google Analytics zelf Google Test Assisent run, dan krijg ik maar liefst 11 (vandaag 7?) errors. Ik heb Addblocker even uitgezet om te kijken of het daarmee te maken had, en daardoor kreeg ik wel minder rode errors (ze werden oranje), maar het probleem van missende Analytics bleef. Alle errors die ik daar krijg komen er allemaal op neer dat er iets mis is met de script voor Google Analytics. Alle errors zeggen namelijk missing HTTP response of blocked by client.

Maar dit is dus in de beheeromgeving van Google Analytics zelf, dus geen idee of dit het probleem is. Op mijn website zelf is er sowieso wel een script probleem met Google Analytics in ieder geval. Ik heb geen idee of deze diagnoses kloppen, maar misschien hebben jullie iets aan deze informatie. Ik heb geprobeerd om het zelf op te lossen, maar alle oplossingen die ik kan vinden hebben te maken met coderen, dus helaas kunnen wij het denk ik niet zelf repareren. 

Screenshot van error met Google Analytics Script op mijn eigen webwinkel:

Reputatie 1
Badge

Nu is de hele MWW beheer omgeving gecrashed.

Reputatie 7
Badge +11

Dit pakken ze maandag dan wel op. Er is wel werk aan de winkel

Badge +1

Beheer omgeving werkt hier gewoon, maar analytics zag ik gisteren ook.
En ben er nu dus achter dat het bij meerder zo is, afwachten dan maar.

Gr.Joop 

Vind het wel erg slecht dat als er blijkbaar een probleem is...dat  MMW totaal niet bereikbaar is…
Ofwel zoek het die 3 dagen maar uit..

Badge

Vind het wel erg slecht dat als er blijkbaar een probleem is...dat  MMW totaal niet bereikbaar is…
Ofwel zoek het die 3 dagen maar uit..

Nou dat dus. Is er geen nood nummer ? En die ebbe kan die niks regelen?

Reputatie 3
Badge +5

Ik zie dat je mij net voor was, 1 minuut geleden heb ik ook een topic geopend :). Weet niet of het gaat om hetzelfde probleem, bij mij merk ik aan de statistieken dat na 11.00uur niets meer wordt bijgehouden:

Ik heb net ingelogd om er over te klagen dat google analytics het niet meer deed.
Om zo te zien ben ik niet de enige.

Badge

Is echt vervelend ja dit issue! Heb vrijdagmiddag iets voor half 5 nog een chat via FB gestuurd, maar daar heb ik alleen een automatisch antwoord op gehad… binnen 30 minuten antwoord is dus ook niet helemaal waar, of daar wordt het automatische antwoord mee bedoeld ;).

Heel jammer dat er geen toezicht is in het weekend of alles wel goed gaat!

Ook binnen Facebook komen acties zoals winkelmand toevoegingen en orders niet meer door sinds vrijdag.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb een ticket met hoge prio ingeschoten. Ik hoop dat dit vandaag nog is opgelost. Als ik nieuws heb, laat ik het jullie weten.

Nou in elk geval fijn om te lezen dat het probleem bij MWW moet zitten. Dan kan ik mijn zoektocht naar een oplossing nu staken. Hopen dat het probleem snel wordt opgelost. Heb wel het gevoel dat dit probleem dan al wat langer speelt aangezien bezoekers aantal ineen heel erg terugvalt en ook de bestelling aardig terug gelopen zijn in 1 week tijd. Het idee dat de site slecht weergegeven wordt in Google

Reputatie 4
Badge +6

verwijderd

Ik heb het ook, maar het schijnt bekend te zijn bij MWW. Zie Twitter.

Reageer