Vraag

Geuploade afbeeldingen in het dashbord sorteren

• 1 September 2023
  • 6 reacties
  • 56 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb inmiddels behoorlijk wat afbeeldingen in mijn dashbord staan welke steeds weer aangevuld worden. 

Wanneer ik een nieuw product plaats is het dan ook best wel zoeken tussen alle afbeeldingen. Door het systeem worden ze op alfabetische volgorde geplaatst. 

Is het mogelijk om de afbeeldingen handmatig te sorteren?
Het mooiste zou eigenlijk zijn om zelf mapjes te kunnen  maken waar je de afbeeldingen in plaatst :) 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Helaas, dat is niet mogelijk binnen het systeem! En je kunt de foto's dan gewoon rechtstreeks bij het desbetreffende product uploaden, dus je hoeft dit niet eerst bij ‘Afbeeldingen’ te doen. Of bedoel je dat niet?

Reputatie 1
Badge

Nee, het gaat om de foto's die niet bij het product geplaatst worden en dus via het dashbord - pagina's - afbeeldingen geupload moeten worden.
Deze foto's staan op alfabetische volgorde waardoor je, zoekend naar de juiste foto, alle foto's door moet scrollen. 
Als het mogelijk is om de foto's bijvoorbeeld onder te brengen in mapjes per product categorie zou dat veel tijd besparen. 

Reputatie 7
Badge +9

@luluwonen Zou fijn zijn inderdaad, ben ik met je eens. Is helaas (nog) niet mogelijk. 😔

Reputatie 5
Badge +8

als ik mijn afbeeldingen (eerst) opsla op mijn computer (voor ik de upload doe) dan wijzig ik de naam.

Ik geef een categorie + detailnaam aan de foto - op deze manier zijn ze makkelijker terug te vinden, en voorkom je ook dat er afbeeldingen zijn die een gelijke omschrijving (of nummer) hebben, want ook dan kan het uploaden en plaatsen fout gaan.

Wellicht is dat een work around optie die voor jou ook kan werken?

Vriendelijke groet

Emerentia

Reputatie 1
Badge

Goede tip Emerentia, bedankt. 
Misschien kan mijn Webwinkel de optie voor het maken van mapjes op de wensenlijst plaatsen :)

Reputatie 7
Badge +9

@luluwonen Tip ook opvolgend op de tip van @evv: je kunt binnen het systeem je afbeeldingen geen nieuwe naam geven, maar het is wel goed om ze een naam te geven op je eigen PC voordat je de afbeelding upload. Deze naam is namelijk dan ook weer te zien door Google en kan een beetje helpen bij je SEO. En daarnaast is het inderdaad makkelijker terugvinden zoals Emerentia aangeeft. 

En je kunt hier een suggestie indienen: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/

Reageer