Beantwoord

Geen orders meer?

• 5 March 2022
  • 50 reacties
  • 1477 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb de laatste week geen websiteorders meer ontvangen behalve de orders die ik zelf heb ingevoerd en een order die de klant na telefonisch advies geplaatst heeft. De weken ervoor was het ook al extreem rustig. Echt heel erg vreemd, normaliter ontvang ik al jaren minimaal 3-4 orders per dag. Meer mensen met deze ervaring, of een suggestie waar dit aan zou kunnen liggen?

icon

Beste antwoord door Esther72 5 March 2022, 12:36

Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi @Ebbe ons probleem, tijdelijk niet zichtbaar op google (denken we), lijkt voort te komen uit foutmeldingen in Google in verband met dekkingsproblemen. We proberen dit al enkele uren op te lossen, maar komen er niet uit. 19 fouten hebben betrekking op omleidingsproblemen ( Het gaat veelal om artikelen die al heel lang verwijderd zijn van onze website). En 6 fouten geindexeerd, maar geblokkeerd door robots.txt.  
Hoe kunnen we die blokkades door robots.txt oplossen? De 6 problemen lijken zich af te spelen bij de check out: 

Kan jij dit verklaren of weet je hoe we dit kunnen oplossen.

Alvast bedankt voor je reactie.

Hier is het ook aanzienlijk rustiger! :(

Reputatie 5
Badge +7

ik heb vandaag een nieuwe topic aangemaakt omdat ik gemerkt heb dat er een bug in het systeem zit en de datum niet automatisch meer aangepast wordt als je op - reset filter - drukt (bij orders).

Let dus goed op als je op orders controleert dat je handmatig de datum naar vandaag aanpast - wellicht heb je de bug nog niet ontdekt en mis je daarom orders!

Reputatie 3
Badge +3

Ik heb dat filter nagekeken, zelf ingesteld. Maar ook nu weer geen orders. Je zou haast denken dat er echt iets aan de hand is. Ondertussen op zoek naar een ander webwinkel systeem.

Reputatie 4
Badge +5

Johan, 

Even voor mijn begrip: Hoe lang heb je al een webwinkel en wat is je webwinkel? En wat zijn je gemiddeld aantal bestellingen per dag over welke periode?

Want het is bij mij ook rustig maar ik doe dit al meer dan 10 jaar en er zijn soms gewoon een paar maanden dat het even wat minder is. Soms kun je er zelf iets aan doen en soms niet.

Het is goed om scherp te zijn maar een nieuwe webwinkel beginnen op een ander platform gaat je (zeker in het begin) alleen maar meer werk opleveren. En als het niet aan de webwinkel ligt dan doe je dat werk ook nog voor niets….

Reputatie 3
Badge +3

Zie prive bericht: info over orders ga ik niet geven, ik kan alleen maar zeggen dat het vanaf januari al doodstil is. Vanaf 2015 met dit systeem aan de gang, heeft altijd zijn werk gedaan. Wat er verder allemaal speelt ik weet het niet, maar ik voel aan mijn water dat er iets niet goed zit. Een nieuw systeem kost ook tijd en vooral geld, dat laatste is ook een punt. Maar als ik rondkijk is website land dan zijn er systemen waarvan het water in je mond loopt. 

Reputatie 5
Badge +7

Het wordt hier ook steeds rustiger - al 2 weken geen orders meer - zeer zeer zeer ongebruikelijk

Reputatie 3
Badge +3

@Ebbe is er echt niets aan de hand met jullie systeem?

Reputatie 7
Badge +8

@Ebbe is er echt niets aan de hand met jullie systeem?

@Johan zoals Ebbe al heeft aangegeven is er niets aan de hand met het systeem zelf.

Ik denk eerlijk gezegd echt dat er op dit moment zoveel dingen spelen in de wereld, hoorde net ook weer op het nieuws dat mensen minder te besteden hebben en i.v.m. diverse prijsverhogingen e.d. alles in de portemonnee voelen. En dat het leven dit jaar 5,2% duurder wordt. En dan heb ik het echt even over boodschappen, vaste lasten etc. die verhoogd zijn. Kan me helemaal voorstellen dat zogenaamde ‘luxeproducten’ (zoals die ik in mijn webwinkel verkoop: woonaccessoires, sieraden etc.) niet broodnodig zijn, en dat daardoor orders ook uitblijven. Ik merk het zelf pas sinds een weekje, periode daarvoor was voor mij normaal qua orderaantallen. 

Misschien goed om ook eens te lezen:

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/07/groei-internetomzet-zwakt-eind-2021-verder-af

Dus ik zou me niet al te druk maken om het MWW-systeem zelf eerlijk gezegd. Er is ook geen bewijsvoering dat een ander systeem dit probleem oplost, omdat dus ook het CBS een afzwakking constateert vanaf eind 2021.

Reputatie 4
Badge +5

@Nanaas Dat heb ik precies zo eerlijk gezegd. Bij mij is het ook pas echt sinds een week rustiger en games zijn ook niet broodnodig. Dus gewoon volhouden en je extra tijd nuttig gebruiken en voorbereiden voor als het weer drukker wordt en je weer geen tijd hebt voor nieuwe dingen.

Reputatie 6
Badge +8

Bij ons is het online ook heel variabel. In onze winkel is het in het voorjaar altijd wat rustiger en nu is het ook zo dat mensen blij zijn dat ze weer andere activiteiten kunnen doen. De bestellingen die we hebben zitten ook nieuwe klanten bij dus we zijn wel vindbaar 😊

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

Het lijkt mij een goed idee om tips te delen over SEO, conversie optimalisatie, adverteren of wellicht andere zaken die relevant zijn voor je shop. Welke punten zouden jullie behandeld willen hebben? Dan zorg ik ervoor dat er relevante content voor wordt gemaakt waar jullie mee verder kunnen. Ik maak per onderwerp een apart topic aan waarin we met elkaar kunnen discussiëren over het specifieke onderwerp. Dus ben je ergens mee bezig, of wil je iets optimaliseren? Laat mij dan weten wat en ik zorg voor de juiste info. 

Groet, 

Reputatie 4
Badge +5

Goed idee. Het is altijd fijn als je dat soort dingen kan delen. Ik zie, dat er veel verschillende soorten (web)winkeliers in de community zitten waardoor je (hopelijk) elkaar kan helpen verder te groeien zonder dat je direct een concurent een stapje verder helpt (hoewel ik eigenlijk geloof dat zelfs als je dat doet, je er niet slechter van wordt want er zijn genoeg (potentiele) klanten voor iedereen tenzij je een mega-store bent (maar dan verwacht ik je niet op dit forum :grin: )

@Ebbe voor mij is alles wat meer klanten/orders oplevert goed. 
En alle punten die je noemt wil ik zoveel als ik kan van weten / leren / delen.

Er is eigenlijk teveel om op te noemen maar zorgen, dat je zoveel mogelijk zichtbaar wordt tussen je concurenten is denk ik het belangrijkst. En vooral werkbare tips, die je direct kunt toepassen (dus niet wat je kunt vinden als je een beetje googled maar ervaringen van winkeliers, die ondervonden hebben wat wel / niet werkt. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal,

Het lijkt mij een goed idee om tips te delen over SEO, conversie optimalisatie, adverteren of wellicht andere zaken die relevant zijn voor je shop. Welke punten zouden jullie behandeld willen hebben? Dan zorg ik ervoor dat er relevante content voor wordt gemaakt waar jullie mee verder kunnen. Ik maak per onderwerp een apart topic aan waarin we met elkaar kunnen discussiëren over het specifieke onderwerp. Dus ben je ergens mee bezig, of wil je iets optimaliseren? Laat mij dan weten wat en ik zorg voor de juiste info. 

Groet, 

@Ebbe, ik vond destijds de podcasts ook leuk bedacht! Ik heb toen eens met jou de podcast opgenomen over vormgeving en kleur (iets wat uit mijn vakgebied komt). Er zijn toen ook een paar podcasts opgenomen met andere winkeliers van MWW, ieder met tips uit eigen ervaring. Vond dat ook interessant. Nu luister ik tijdens mijn werk ALTIJD podcasts, op allerlei vakgebieden, dus zo pik je dan tussen het werken door ook interessante dingen op vind ik altijd. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb 2 verschillende groepen gemaakt. Een groep waarin we tips kunnen delen en kunnen discussiëren over ‘conversie optimalisatie’ en een groep over ‘SEO’.  Je kunt lid worden van de groepen via die linkjes of via groepen → https://community.mijnwebwinkel.nl/groups 

De komende tijd worden deze groepen aangevuld met nog meer content die ik deel, maar hopelijk ook met content vanuit jullie. Alle tips zijn welkom :sunglasses:

Reputatie 3
Badge +3

Hoe is bij jullie het orderverloop de laatste tijd? Meer of iets minder?

Reputatie 4
Badge +5

Ik zat al te wachten op een berichtje van je :-)

Na de berichtjes was de week er na nog steeds een stuk rustiger dan ik gewend ben.

Maar daarna is het weer drukker geworden. Alleen is het wat onregelmatiger.

Normaal heb ik iedere dag een redelijk vast aantal bestellingen en afgelopen week had ik soms een dag dat ik er veel minder had en de dag erna veel meer dan normaal. 

Gemiddeld gaat het weer redelijk normaal.

Het heeft me wel de tijd gegeven om eens wat tijd aan Ubersuggest te besteden. En dat is echt geweldig. Daar zit heel veel informatie in en geeft mij wat meer rust. Want ik kan daar zien wat ik moet doen om hoger in google te komen en als dat goed gaat dan doe ik het goed onafhankelijk van de hoeveelheid bestellingen :-)

En bij jou?

Reputatie 3
Badge +3

Bij mij blijft het te rustig.

Reputatie 4
Badge +6

Hier ook nog rustig. Gelukkig wel genoeg om de boel draaiende te houden. Ik kom nu wel aan andere dingen toe, dat is ook best fijn….
Wat is jouw winkel @Johan ? Ben ik wel benieuwd naar. 

Reputatie 3
Badge +3

@DeViltwinkel Multihobby.nl

Reputatie 4
Badge +6

Leuke webshop @Johan . Ik kan me voorstellen dat je veel vaste klanten hebt. Dat vind ik zelf ook fijn van mijn winkel. Er is altijd een vaste groep die regelmatig besteld. 

Reputatie 6
Badge +8

Bij ons merken we ook dat het rustiger is. Dit loopt gelijk met de gewone winkel. Als het mooier weer wordt is er altijd even een dip in het voorjaar. En de oorlog in oekraine helpt denk ik ook niet echt voor het consumentenvertrouwen. 

Reputatie 3
Badge +3

Het zal allemaal wel meewegen. Ik was gisteren naar het Creative life event in Utrecht. Ik had niet het gevoel dat ze daar last hadden van oorlog en mooi weer. We wachten af, bedankt voor de reacties!

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb afgelopen tijd wel weer wat meer orders binnengekregen. Maar het mooie weer van afgelopen week zorgt er bij mij altijd voor dat men even niet aan woonaccessoires denkt! Wel zonnebrilkoordjes verkocht overigens. 😅

Reputatie 7
Badge +8

Het is op het moment bij ons ook erg wisselend. Toch heb ik het idee dat het wel iets aantrekt.

Reageer