Beantwoord

Geen order mails

• 15 december 2020
  • 103 reacties
  • 1362 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Hi,

zijn er meer mensen momenteel die wel orders binnen krijgen maar daar geen mail van krijgen?

icon

Beste antwoord door Floortje 15 december 2020, 22:35

Ja, dit is sinds vanavond

Bekijk origineel

103 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Dieni, 

Ik had een aantal dagen vrij genomen, vandaag nog geen reactie vanuit mij.

Er speelde 2 issues. Ten eerste stonden we bij een partij op de blacklist. Zij houden dus alle mail tegen die vanuit onze server worden verstuurd. In onze mails stond een link die niet werd toegestaan. De link verwees naar een afbeelding op de server. Deze link/afbeelding hebben we nu verwijderd en staan ook niet meer op de blacklist. Daarnaast faalde de verbinding tussen ‘openDKIM’ en een aantal van onze webservers. OpenDKIM zorgt ervoor dat mails verstuurd mogen worden. Door het falen van de verbinding waren wij dus niet geautoriseerd om mails af te leveren en gebeurde dat ook niet.

De sms’jes worden uiteraard voor de maand december niet in rekening gebracht. Deze worden van de factuur gehaald. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

Testbestelling gedaan.
Klant krijgt wel bevestigingsmail, ik krijg geen ordermail.
Probleem lijkt me dus nog niet opgelost.
Onze mail wordt verwerkt via een externe partij, het mailadres van de klant is ook van een externe partij.

Reputatie 4
Badge +6

Het is nu 2 dagen geleden dat ik dit hier gemeld heb en vraag mij af wat de status is en welke prio men hier aan geeft. Je weet helemaal niets. Probleem is spontaan ontstaan? Na een update? We worden als webwinkeliers gewoon in het ongewisse gelaten en krijg hierdoor het idee dat men dit geen ernstig probleem vind. Nu de winkels gesloten zijn en dit nog onze enigste bron van inkomsten is vind ik dat er vanuit MWW wel iets meer updates mag komen. 

Reputatie 2
Badge +2

@Ebbe krijgt de klant wel een mail en krijg ik ze straks met terugwerkende kracht alsnog?

Hoi Jolien,
(mijn naam is wel geen Ebbe, maar misschien kan ik je toch een antwoord op je vraag geven.)

Bij elke test die ik heb gedaan kreeg de klant wel een mail. Dus dat deel gaat goed.
Of de mails dan straks alsnog komen durf ik niet te zeggen.
Bij eerdere storingen was dat wel het geval.
In elk geval goed om even zelf bij te houden wat de laatste order is die je wel hebt ontvangen en welke van de andere orders je al hebt afgehandeld.
Dat kun je zelf in de backend doen.

Reputatie 4
Badge +6

Ok..tnx!

Dan meld ik het daar even..

Reputatie 4
Badge +6

Nope!

Net ook wat vragen van Merel beantwoord. Hopelijk komt er snel een oplossing 

@gosnoekbaars heb je een ordernummer van een van de hotmail adressen of planet?

Thanks!

dat zijn deze twee Ebbe

2378

2379

Zo te zien komt weer aan in de email.

Reputatie 5
Badge +6

Ik kreeg zojuist een bestelling binnen - echter kreeg ik weer alleen een mailtje van Mollie binnen over de order die betaald was. Dus geen bevestiging vanuit Mijnwebwinkel. De bestelling is om 15:06 uur geplaatst en ook via een @gmail.com account. Dus nog niet opgelost denk ik dan?

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Ebbe,

Ik had bij notificaties hippie@twiztedevent.com staan (Dit is een Imap van mijn eigen domein. Zo kan ik meer mails bewaren. Heb deze nu veranderd naar info@hip-pie.nl eens kijken of dit werkt.
Het is een oplossing natuurlijk, maar als het eerst heeft gewerkt en nu niet is er toch iets mis gegaan bij MWW.
Hopelijk heeft dit verder geen gevolgen voor de klant.. die staat immers voorop!

Ik kreeg trouwens van al bovenstaande updates ook geen mails.. die kreeg ik vanmorgen nog wel.. Dus ook daar is iets mis..

Reputatie 5
Badge +6

@Nanaas Dat bedoel ik inderdaad. Maar jij hebt bij notificaties/ontvangen een ander e-mail adres ingesteld dan het e-mail adres die je van ons hebt ontvangen. Daar lijkt het op dit moment mis te gaan. Als je dit zou willen testen, heel fijn! Je kunt dan bij notificaties/ontvangen (tijdelijk) het e-mail adres horen die je van ons hebt ontvangen en checken of je op dat e-mail adres wel de bevestiging binnen krijgt. 

Klopt ja, bedacht ik me later ook. :wink:  Heb het nu inderdaad omgezet, ik ga het testen!

Reputatie 2
Badge +2

Thanks voor de info. In ieder geval wel fijn dat er orders binnen komen:see_no_evil:

Het issue met de orderbevestigingen is nog niet opgelost. Een mogelijke (tijdelijke) oplossing zou kunnen zijn (ik ben hier niet 100% zeker van) is gebruik te maken van het e-mail adres die wij bij de domeinnaam hebben aangemaakt. 

Dat gaat niet werken Ebbe, wij hebben onze website niet bij jullie gehost.
Bovendien heeft het steeds goed gewerkt, dus is er waarschijnlijk bij jullie iets veranderd waardoor specifiek deze functie nu niet meer werkt.
Wat is er gewijzigd tussen de laatste keer dat alles nog wel werkte en de eerste keer dat dingen niet meer werkten?
Dat zou je toch in je logfiles moeten kunnen zien?

Reputatie 2
Badge +2

Los van mijn waardering en respect voor de inzet die jullie ongetwijfeld leveren, wil ik toch graag kwijt dat dit voor ons als webshop beheerders nu toch wel erg hinderlijk begint te worden.
Sowieso is dit een heel drukke periode in het jaar.
Nu de andere winkels dicht zijn, is dat nog meer zo.
Juist nu is het van belang dat wij onze orders op tijd zien en kunnen reageren.
Dit gaat zo niet goed.

Reputatie 2
Badge +2

Nog steeds geen orderbevestigingsmail ontvangen.
Klant krijgt wel bevestigingsmail.

Bij testen blijkt nu ineens de optie ‘Betalen bij afhalen’ ‘Pay at pickup’ te heten.
Vooraf overmaken heet nu ineens Pre transfer…

Op mijn Nederlandstalige website wil ik dat zeker niet!!!
Zo heb ik dat ook niet ingesteld.

Liever zie ik dat jullie het orderbevestigingsprobleem oplossen in plaats van ongevraagd teksten op de  website te wijzigen en daar geen keuze in aan te bieden.

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben er niet 100% zeker van dat we deze bug voor het weekend kunnen oplossen. Ik heb 2 alternatieven waarmee jullie hopelijk - tijdelijk - mee geholpen zijn. 

• Wijzig bij notificatie/ontvangen je e-mail adres naar het e-mail adres die wij hebben aangemaakt. 
  • Als dit niet mogelijk is - bijvoorbeeld door externe domein/mail hosting - zet dan bij notificatie/ontvangen de sms functie aan. Stuur mij dan een DM* en geef aan dat sms functie aanstaat. Ik zorg ervoor dat de verstuurd sms van deze maand niet worden gefactureerd. 

*Een DM stuur je door op mijn naam te klikken en vervolgens op de grijze knop stuur bericht te klikken. 

Ik begrijp heel goed dat deze situatie enorm vervelend is. Geloof mij dat we er alles aan doen om dit op te lossen. Ik vind het wel jammer om te lezen dat enkele vinden dat ze in ongewis gelaten worden en denken dat dit issue niet serieus wordt genomen. Wat had ik hierin beter/anders kunnen doen? Ik heb de informatie die tot onze beschikking was met jullie gedeeld. Helaas kon ik niet anders dan aangeven dat we in het duister tasten. Er is geen deploy geweest die iets te maken heeft met orderbevestigingen. Het issue speelt niet bij iedereen. Dit maakt het bijzonder lastig om de fout te achterhalen. 

Ik hoop dat de 2 alternatieven tijdelijk een oplossing bieden.

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

Net via mail informatie willen geven, maar deze komt onbestelbaar terug. Ik denk dat er momenteel DNS servers zijn die IP adressen blokkeren van Mijnwebwinkel. Sinds Google zaken aan het veranderen is zijn er alleen maar problemen en traagheid.

@Dennis - hip-pie.nl wil je die bouncemail eens delen met mij? 

Heb je net via PM de tekst gestuurd

Reputatie 1
Badge

@Angel Light Heart Om 15.13 is er een potentiële fix uitgerold. Ik heb dit nooit kunnen reproduceren, ik weet dus ook niet zeker of deze fix het daadwerkelijk heeft opgelost. Als je wilt kun je het controleren door een testorder te plaatsen. 

Groet,
Ebbe

ik heb sindsdien nog geen bestellingen binnen, maar als dat nog gebeurt vandaag dan laat ik het je weten

Reputatie 2
Badge +2

Omdat ik als zelfstandige wel werk in een weekend en ook op zondag (in tegenstelling tot de meeste mensen in loondienst blijkbaar), heb ik vanmorgen nog eens een testbestelling gedaan.
Stiekem hopend dat er voldoende motivatie is om een bijzonder ongewenste en hinderlijke situatie voor klanten op te lossen… Helaas...

• Situatie ongewijzigd.
  • Klant ontvangt wel een mail.
  • Wij ontvangen geen mail.
  • Wel een SMS.
  • Order staat ook bij de orders in het dashboard.
Reputatie 1
Badge

Update:
Helaas heb ik nog geen goed nieuws. De problemen rondom het niet versturen van de orderbevestigingen zijn nog niet opgelost. 

Hoi Ebbe, wist je dat het ook gebeurt bij het versturen van mails n.a.v. berichten? Een klant stuurde me een vraag en het was dat ik in de backend de melding zag, maar ook deze heb ik niet gehad via de mail. Dus ik denk dat het een outgoing email probleem is, voor bij orders. Dat zal dan ook via de database gaan, zoals jij aangaf.

Reputatie 1
Badge

Tijdstip erbij vermelden is wel handig, excuus. De fix is om 13.04 volledig live gezet. Vanaf dat tijdstip zouden de orderbevestigingen weet moeten aankomen. 

fingers crossed. Ik laat het je weten. 

Reputatie 7
Badge +16

Oke, dat zijn goede signalen. We zijn nog niet 100% overtuigd dat het volledig weer werkt. We blijven de boel in de gaten houden en voeren updates door wanneer nodig. Mocht jullie nog iets opvallen, meld het dan meteen. 

Reputatie 4
Badge +6

@Ebbe 

Om 17:13 krijg ik mijn eerste order mails weer binnen. Daarna nog 2 gehad. Verder geen bestellingen meer ontvangen.

Reputatie 2
Badge +2

Dankjewel voor je duidelijke uitleg.

Badge

Hi Dieni, 

Ik had een aantal dagen vrij genomen, vandaag nog geen reactie vanuit mij.

Er speelde 2 issues. Ten eerste stonden we bij een partij op de blacklist. Zij houden dus alle mail tegen die vanuit onze server worden verstuurd. In onze mails stond een link die niet werd toegestaan. De link verwees naar een afbeelding op de server. Deze link/afbeelding hebben we nu verwijderd en staan ook niet meer op de blacklist. Daarnaast faalde de verbinding tussen ‘openDKIM’ en een aantal van onze webservers. OpenDKIM zorgt ervoor dat mails verstuurd mogen worden. Door het falen van de verbinding waren wij dus niet geautoriseerd om mails af te leveren en gebeurde dat ook niet.

De sms’jes worden uiteraard voor de maand december niet in rekening gebracht. Deze worden van de factuur gehaald. 

Groet,
Ebbe

Hoi @Ebbe,

Bestaat de kans dat jullie nog op een blacklist staan bij een aantal partijen? Wij hebben specifiek problemen (gisteravond nog) met KPN e-mail adressen waarbij reactie op shopberichten en/of handmatige e-mails niet aankomen (ook niet in spam folder), orderbevestigingen wel. Na het handmatig aanpassen naar een andere e-mail (icloud in dit geval) komen handmatige e-mails/reacties op shopberichten wel direct aan.

Thanks!

Reputatie 7
Badge +16

@BPP Tuning Hm voor zover ik kan zien staan we niet meer op de blacklist. Begrijp ik het goed dat het voorkomt als jij een (handmatige)mail stuurt naar kpn adressen? Heb jij toevallig zelf een kpn adres? Ik ben namelijk op zoek naar de ‘’header’’ van deze mail. Hierin kunnen we uitlezen welke ‘’route’’ de mail heeft afgelegd en dus waarom deze mail in de spam beland. Deze informatie vind je in de header van de ontvangende partij. Vandaar de vraag of jij zelf een kpn mail adres hebt, anders moeten we die bij een klant opvragen. 

Hoe je de header van de mail opvraagt lees je hier → https://www.antagonist.nl/help/nl/email/troubleshooting/headers#:~:text=Klik%20op%20de%20e%2Dmail,venster%20onder%20je%20inbox%20verschijnen.

Thanks! 

Reageer