Beantwoord

Geen order mails

  • 15 December 2020
  • 103 reacties
  • 1422 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Hi,

zijn er meer mensen momenteel die wel orders binnen krijgen maar daar geen mail van krijgen?

icon

Beste antwoord door Floortje 15 December 2020, 22:35

Bekijk origineel

103 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

zijn er meer mensen momenteel die wel orders binnen krijgen maar daar geen mail van krijgen?

Ja dit heb ik regelmatig. Vandaag gebeurt het weer ;-(

Dit komt dus nog steeds voor. @OngewoonKado gebruik jij de webmail of een ander mailprogramma? 

Hi,

zijn er meer mensen momenteel die wel orders binnen krijgen maar daar geen mail van krijgen?

Ja dit heb ik regelmatig. Vandaag gebeurt het weer ;-(

Badge

@Ebbe Zojuist even wat logs per PB naar je verzonden, dit gezien deze vrij lang zijn en ik andere gebruikers de ervaring om hier doorheen te moeten scrollen wil besparen.
Hopelijk is dit genoeg data om een indicatie te maken of er mogelijk nog wat gedaan kan/moet worden aan jullie kant om dit te verhelpen, anders zal het bij KPN liggen.

Thanks!

Reputatie 7
Badge +16

@BPP Tuning Hm voor zover ik kan zien staan we niet meer op de blacklist. Begrijp ik het goed dat het voorkomt als jij een (handmatige)mail stuurt naar kpn adressen? Heb jij toevallig zelf een kpn adres? Ik ben namelijk op zoek naar de ‘’header’’ van deze mail. Hierin kunnen we uitlezen welke ‘’route’’ de mail heeft afgelegd en dus waarom deze mail in de spam beland. Deze informatie vind je in de header van de ontvangende partij. Vandaar de vraag of jij zelf een kpn mail adres hebt, anders moeten we die bij een klant opvragen. 

Hoe je de header van de mail opvraagt lees je hier → https://www.antagonist.nl/help/nl/email/troubleshooting/headers#:~:text=Klik%20op%20de%20e%2Dmail,venster%20onder%20je%20inbox%20verschijnen.

 

Thanks! 

Badge

Hi Dieni, 

Ik had een aantal dagen vrij genomen, vandaag nog geen reactie vanuit mij.

Er speelde 2 issues. Ten eerste stonden we bij een partij op de blacklist. Zij houden dus alle mail tegen die vanuit onze server worden verstuurd. In onze mails stond een link die niet werd toegestaan. De link verwees naar een afbeelding op de server. Deze link/afbeelding hebben we nu verwijderd en staan ook niet meer op de blacklist. Daarnaast faalde de verbinding tussen ‘openDKIM’ en een aantal van onze webservers. OpenDKIM zorgt ervoor dat mails verstuurd mogen worden. Door het falen van de verbinding waren wij dus niet geautoriseerd om mails af te leveren en gebeurde dat ook niet.

De sms’jes worden uiteraard voor de maand december niet in rekening gebracht. Deze worden van de factuur gehaald. 

Groet,
Ebbe
 

Hoi @Ebbe,

Bestaat de kans dat jullie nog op een blacklist staan bij een aantal partijen? Wij hebben specifiek problemen (gisteravond nog) met KPN e-mail adressen waarbij reactie op shopberichten en/of handmatige e-mails niet aankomen (ook niet in spam folder), orderbevestigingen wel. Na het handmatig aanpassen naar een andere e-mail (icloud in dit geval) komen handmatige e-mails/reacties op shopberichten wel direct aan.

Thanks!

Reputatie 2
Badge +2

Dankjewel voor je duidelijke uitleg.

Reputatie 7
Badge +16

Hi Dieni, 

Ik had een aantal dagen vrij genomen, vandaag nog geen reactie vanuit mij.

Er speelde 2 issues. Ten eerste stonden we bij een partij op de blacklist. Zij houden dus alle mail tegen die vanuit onze server worden verstuurd. In onze mails stond een link die niet werd toegestaan. De link verwees naar een afbeelding op de server. Deze link/afbeelding hebben we nu verwijderd en staan ook niet meer op de blacklist. Daarnaast faalde de verbinding tussen ‘openDKIM’ en een aantal van onze webservers. OpenDKIM zorgt ervoor dat mails verstuurd mogen worden. Door het falen van de verbinding waren wij dus niet geautoriseerd om mails af te leveren en gebeurde dat ook niet.

De sms’jes worden uiteraard voor de maand december niet in rekening gebracht. Deze worden van de factuur gehaald. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

En wat was nu de oorzaak?
Want daar hoor je dan alweer niets van...
Wel een mail dat de SMS berichten zijn verwerkt en op de factuur in rekening gebracht zullen worden...
 

Reputatie 2
Badge +2

Jep, ook hier komen de orders weer binnen.
De SMS meldingen ga ik weer uit zetten.
Ben ik alleen wel nieuwsgierig wat hier dan de oorzaak van was?
Het heeft tenslotte een hele week gespeeld.

Reputatie 7
Badge +16

Thanks, Dennis. Hopen dat de bevestigingen en orders binnen blijven komen🤞

Reputatie 4
Badge +6

@Ebbe 

Om 17:13 krijg ik mijn eerste order mails weer binnen. Daarna nog 2 gehad. Verder geen bestellingen meer ontvangen.

Reputatie 7
Badge +16

Oke, dat zijn goede signalen. We zijn nog niet 100% overtuigd dat het volledig weer werkt. We blijven de boel in de gaten houden en voeren updates door wanneer nodig. Mocht jullie nog iets opvallen, meld het dan meteen. 

Wij ontvangen sinds vrijdag ook geen orders meer in de mail, wel betalingsbevestigingen van Mollie. klant krijgt wel een bevestigingsmail, gelukkig, maar ook hiervan als webshop geen order in de mail. Wel weer een bevestiging van betaling via Mollie. Is er al bekend wat het probleem is? Ook van ontvangen berichten in de webshop ontvang ik geen mail. Ik gebruik een mail adres waarop ik de mails wil ontvangen welke buiten de webshop om gaat. Hoor graag of en hoe er een oplossing is, we missen zo berichten en bestellingen. Zeker indien deze niet via mollie worden betaald.

 

Hier lijkt het inmiddels weer te functioneren.

 

Reputatie 1
Badge

Hoera @Ebbe ! Hij doet het bij mij zojuist. Ik heb een bevestigingsmail gehad vanuit de webshop.

Wat fijn.

Reputatie 2
Badge +2

Hm @Rally Adventure Shop heb je toevallig een ordernummer?

Ik annuleer steeds de order in het systeem, gooi de order er uit en verlaag het ordernummer met 1.
Al die vervuilende testorders hoef ik niet in mijn administratie.
 

Reputatie 7
Badge +16

%$^&*@ 

Bedankt voor de terugkoppeling. Wij duiken weer terug de code in. 

Reputatie 1
Badge

Tijdstip erbij vermelden is wel handig, excuus. De fix is om 13.04 volledig live gezet. Vanaf dat tijdstip zouden de orderbevestigingen weet moeten aankomen. 

fingers crossed. Ik laat het je weten. 

Hoi Ebbe, jammer maar helaas...er is geen enkel verschil. Ik krijg nog steeds alleen de sisow melding n mijn inbox and niet de bevestiging in de shop. De laatste transactie was:

22-12-2020 14:13:46

Het betreft ordernummer 2568

Reputatie 7
Badge +16

Hm @Rally Adventure Shop heb je toevallig een ordernummer?

Reputatie 2
Badge +2

Update

​​​​​​Er is vanochtend een update doorgevoerd aan de database die het probleem (hopelijk) heeft opgelost. Zouden jullie dit willen testen en een terugkoppeling kunnen geven? 

Bedankt! 

​​​​

Zojuist een testorder geplaatst.
Situatie is ongewijzigd.

 

  • Klant ontvangt e-mail bevestiging.
  • Wij ontvangen geen e-mail.
  • Wel een SMS.
  • Order staat wel in het dashboard bij orders.


Overigens inderdaad ook geen melding van een ontvangen bericht via het contactformulier op de website….
En ook die staat wel in het dashboard.
 

Reputatie 1
Badge

Tijdstip erbij vermelden is wel handig, excuus. De fix is om 13.04 volledig live gezet. Vanaf dat tijdstip zouden de orderbevestigingen weet moeten aankomen. 

fingers crossed. Ik laat het je weten. 

Reputatie 7
Badge +16

Tijdstip erbij vermelden is wel handig, excuus. De fix is om 13.04 volledig live gezet. Vanaf dat tijdstip zouden de orderbevestigingen weet moeten aankomen. 

Reputatie 1
Badge

Update

​​​​​​Er is vanochtend een update doorgevoerd aan de database die het probleem (hopelijk) heeft opgelost. Zouden jullie dit willen testen en een terugkoppeling kunnen geven? 

Bedankt! 

​​​​

Best Ebbe,

 

ik heb vandaag nog steeds geen orderbevestigingen binnen gekregen. De laatste bestelling was: 

22-12-2020 11:43

22-12-2020 11:54

Wij ontvangen sinds vrijdag ook geen orders meer in de mail, wel betalingsbevestigingen van Mollie. klant krijgt wel een bevestigingsmail, gelukkig, maar ook hiervan als webshop geen order in de mail. Wel weer een bevestiging van betaling via Mollie. Is er al bekend wat het probleem is? Ook van ontvangen berichten in de webshop ontvang ik geen mail. Ik gebruik een mail adres waarop ik de mails wil ontvangen welke buiten de webshop om gaat. Hoor graag of en hoe er een oplossing is, we missen zo berichten en bestellingen. Zeker indien deze niet via mollie worden betaald.

 

Reputatie 7
Badge +16

Update

​​​​​​Er is vanochtend een update doorgevoerd aan de database die het probleem (hopelijk) heeft opgelost. Zouden jullie dit willen testen en een terugkoppeling kunnen geven? 

Bedankt! 

​​​​

Reputatie 1
Badge

Update:
Helaas heb ik nog geen goed nieuws. De problemen rondom het niet versturen van de orderbevestigingen zijn nog niet opgelost. 

Hoi Ebbe, wist je dat het ook gebeurt bij het versturen van mails n.a.v. berichten? Een klant stuurde me een vraag en het was dat ik in de backend de melding zag, maar ook deze heb ik niet gehad via de mail. Dus ik denk dat het een outgoing email probleem is, voor bij orders. Dat zal dan ook via de database gaan, zoals jij aangaf.

Reageer