Beantwoord

Geen order mails

Reputatie 4
Badge +6

Hi,

zijn er meer mensen momenteel die wel orders binnen krijgen maar daar geen mail van krijgen?

icon

Beste antwoord door Floortje 15 December 2020, 22:35

Bekijk origineel

103 reacties

Badge

Ik heb hetzelfde probleem. Krijg wel Mollie betaling binnen. Krijg bij een “fake”bestelling ook als klant de bestelbevestiging. Maar ik krijg idd geen notificatie van een nieuwe order per mail.

Reputatie 4
Badge +6

Is dit sinds vanavond Floortje?

Badge

Ja, dit is sinds vanavond

Reputatie 4
Badge +6

Ok..tnx!

Dan meld ik het daar even..

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de melding! @Dennis - hip-pie.nl zou je enkele ordernummers met mij willen delen waarvan je geen mail hebt ontvangen? Dat mag hier of via een dm. Ik check het morgenvroeg meteen.

Groet, 

Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

Bedankt voor de melding! @Dennis - hip-pie.nl zou je enkele ordernummers met mij willen delen waarvan je geen mail hebt ontvangen? Dat mag hier of via een dm. Ik check het morgenvroeg meteen.

Groet, 

Ebbe

Hoi Ebbe.. ook nog laat wakker :)

Ordernummers:
2020008220
2020008221
2020008222
2020008223
2020008224

Voor nu...

Reputatie 6
Badge +8

Ik krijg wel orderbevestigingen binnen maar wat heel vreemd is dat sinds vanavond nagenoeg alle klanten met een Gmail adres een foutmelding geven. Ik dacht eerst dat het lag aan de klant die wellicht een fout mailadres opgaf maar het valt me op dat elk Gmail adres een foutmelding 550 geeft:

550-5.1.1 The email account that you tried to reach does not exist.

Iemand anders die hetzelfde probleem ervaart? Het gaat om 6 orders met gmail sinds 20.50 uur.

Reputatie 4
Badge +6

Hi,

Weet niet of we dit probleem ook hebben. Ik weet wel dat er storingen zijn bij Google.. Gisteren een webinar gehad en die man gaf aan dat hij niet alles kon laten zien ivm storingen bij Google. Dus misschien komt daar dit probleem ook vandaan.

Reputatie 7
Badge +16

We zijn het aan het uitzoeken. Het is goed mogelijk dat dit te maken had met de storing bij Google (Gmail). Dit duurde van 22.29 uur tot 00.51uur. Of dit de oorzaak wordt naar gekeken. Ik houd jullie op de hoogte.

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Ebbe,

bestellingen vanaf 19:00 hebben wij al geen mail van gehad

Reputatie 7
Badge +16

Oke check, dat is goede info! En ontvang je nog steeds geen order mails?

Reputatie 4
Badge +6

Nope!

Net ook wat vragen van Merel beantwoord. Hopelijk komt er snel een oplossing 

Reputatie 4
Badge +6

Dit topic word nu gebruikt voor communitie

Had dit gister aan Support gemeld:

Ik krijg zelf WEL de bevestiging, echter de KLANT niet. Dit is lastig voor mensen die vooraf betalen kiezen. Dit is sinds maandagavond 14 dec.

Beste Support,
Deze week heb ik reeds 3 klanten die de orderbevestiging met factuur niet automatisch ontvingen. Ook niet in hun spambox. Hun mailadressen zijn wel juist opgegeven.

Order 205739
Vanavond heb ik een bestelling met xxxx bij u geplaatst. Ik heb daarbij 'vooraf betalen' aangegeven. Na het invullen van mijn gegevens (incl. dit mailadres) heb ik echter niks ontvangen, dus heb ik (uiteraard) nog niet betaald en zal mijn bestelling ook niet worden geleverd. Kunt u mij laten weten hoe ik deze producten (nogmaals) kan bestellen? Alvast bedankt voor de moeite!

En 

Order 205733
Ik heb gisteravond 2 xxxx besteld en betaald via Ideal, maar ik heb daar geen bevestiging per mail o.i.d. van ontvangen. Kunt u mij laten weten of mijn bestelling goed is aangekomen? 

En 

Order 205732

Orders van gisteren heb ik idd ook geen mail van ontvangen aantal hotmail adressen maar ook bijvoorbeeld planet.

Vanochtend ook nog steeds geen emails dat er orders binnen komen.

Daan

Reputatie 7
Badge +16

@gosnoekbaars heb je een ordernummer van een van de hotmail adressen of planet?

Thanks!

Thanks!

dat zijn deze twee Ebbe

2378

2379

Reputatie 7
Badge +16

Thanks!

dat zijn deze twee Ebbe

2378

2379

Bedankt, Daan!

Reputatie 2
Badge +2

Sinds gisteravond 2 orders ontvangen.
Geen idee of de klant wel of geen bevestiging heeft ontvangen.

Het zijn geen hotmail of g-mail accounts.

De orders zitten wel in het back-end van MWW, geen mail van de order ontvangen.

Het gaat om onderstaande orders.

2020148

2020149

Reputatie 7
Badge +16

Bij onze test komen orderbevestigingen weer binnen. Is dat bij jullie ook het geval of niet?

Reputatie 6
Badge +8

Hier komen (maar kwamen gisterenavond ook) de orderbevestigingen binnen. Gmail-probleem lijkt ook te zijn opgelost na middernacht.

Geen orders in de email. Wel in de shop voor zover we dit kunnen checken.

Voorbeeld van ordernr niet in de mail: 18350

shop: ecolife-shop.nl

mvg. Edward

Wij ontvangen sinds gisteravond ook geen orders meer in de mail, wel betalingsbevestigingen van Mollie. Bij een proefbestelling zojuist hebben we als ‘klant’ zijnde wel een bevestigingsmail ontvangen, gelukkig, maar ook hiervan als webshop geen order in de mail. Wel weer een bevestiging van betaling via Mollie. Is er al bekend wat het probleem is?

Reputatie 7
Badge +16

@First Eet Bedankt voor het testen. Ik heb nog geen idee wat de oorzaak is. Gebruik je ‘’onze’’ webmail? Of maak je gebruik van een ander mailprogramma zoals Gsuite of Office? 

Testbestelling gedaan zojuist. Komt zowel bij winkelier als bij ‘klant’ een bevestigingsmail aan. Werkt dus weer. Ik ontvang de mail op een zakelijk Gmail domeinaccount.

Reageer