Hi,
zijn er meer mensen momenteel die wel orders binnen krijgen maar daar geen mail van krijgen?
Beste antwoord door Floortje
Bekijk origineelHi,
zijn er meer mensen momenteel die wel orders binnen krijgen maar daar geen mail van krijgen?
Beste antwoord door Floortje
Bekijk origineelUpdate
We gaan vandaag - samen met de netwerkbeheerder - verder op zoek naar de oorzaak. Vermoedelijk wordt deze veroorzaakt door een falende verbinding met de database. Dit wordt onderzocht.Â
Later vandaag volgt een nieuwe update.Â
Ik ben er niet 100% zeker van dat we deze bug voor het weekend kunnen oplossen. Ik heb 2 alternatieven waarmee jullie hopelijk - tijdelijk - mee geholpen zijn.Â
*Een DM stuur je door op mijn naam te klikken en vervolgens op de grijze knop stuur bericht te klikken.Â
Ik begrijp heel goed dat deze situatie enorm vervelend is. Geloof mij dat we er alles aan doen om dit op te lossen. Ik vind het wel jammer om te lezen dat enkele vinden dat ze in ongewis gelaten worden en denken dat dit issue niet serieus wordt genomen. Wat had ik hierin beter/anders kunnen doen? Ik heb de informatie die tot onze beschikking was met jullie gedeeld. Helaas kon ik niet anders dan aangeven dat we in het duister tasten. Er is geen deploy geweest die iets te maken heeft met orderbevestigingen. Het issue speelt niet bij iedereen. Dit maakt het bijzonder lastig om de fout te achterhalen.Â
Ik hoop dat de 2 alternatieven tijdelijk een oplossing bieden.
Groet,
Ebbe
Hoi Ebbe, tja wat je beter had kunnen doen dat weet ik niet. Wanneer een error bij iedereen speelt, dan krijg ik altijd mails erover en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat een stuk makkelijker vind dan steeds hier op dit forum in te moeten loggen. Het is direct gevolgd op het serverprobleem bij google die vorige week voor veel problemen zorgde. Dus ik vroeg me af of wij allemaal toevallig op dezelfde server staan misschien.Â
Juist omdat jullie geen idee lijken te hebben wat er aan de hand is, geeft dit niet zoveel vertrouwen. Daar kan jij verder niets aan doen natuurlijk, maar in de drukste tijd van het jaar is dit gewoon heel erg onhandig.Â
Het speelt nu al een week bij mij. Ik heb niet eerder meegemaakt dat jullie een error hebben die zo lang duurt en niet opgelost wordt.
Ik twijfel dan ook of mijn klanten wel hun bevestiging krijgen. Dat kan ik niet zien vanaf deze kant. Het lijkt erop van wel, uit wat ik van anderen hoor, maar het geeft me geen goed gevoel, zeker niet omdat ik bijna dicht ga en op de bevestigingsmail dan duidelijk staat vermeld hoe lang men moet wachten.Â
Groetjes,
CathelijneÂ
Update:
Helaas heb ik nog geen goed nieuws. De problemen rondom het niet versturen van de orderbevestigingen zijn nog niet opgelost.Â
Update:
Helaas heb ik nog geen goed nieuws. De problemen rondom het niet versturen van de orderbevestigingen zijn nog niet opgelost.Â
Hoi Ebbe, wist je dat het ook gebeurt bij het versturen van mails n.a.v. berichten? Een klant stuurde me een vraag en het was dat ik in de backend de melding zag, maar ook deze heb ik niet gehad via de mail. Dus ik denk dat het een outgoing email probleem is, voor bij orders. Dat zal dan ook via de database gaan, zoals jij aangaf.
Update
​​​​​​Er is vanochtend een update doorgevoerd aan de database die het probleem (hopelijk) heeft opgelost. Zouden jullie dit willen testen en een terugkoppeling kunnen geven?Â
Bedankt!Â
​​​​
Wij ontvangen sinds vrijdag ook geen orders meer in de mail, wel betalingsbevestigingen van Mollie. klant krijgt wel een bevestigingsmail, gelukkig, maar ook hiervan als webshop geen order in de mail. Wel weer een bevestiging van betaling via Mollie. Is er al bekend wat het probleem is? Ook van ontvangen berichten in de webshop ontvang ik geen mail. Ik gebruik een mail adres waarop ik de mails wil ontvangen welke buiten de webshop om gaat. Hoor graag of en hoe er een oplossing is, we missen zo berichten en bestellingen. Zeker indien deze niet via mollie worden betaald.
Â
Update
​​​​​​Er is vanochtend een update doorgevoerd aan de database die het probleem (hopelijk) heeft opgelost. Zouden jullie dit willen testen en een terugkoppeling kunnen geven?Â
Bedankt!Â
​​​​
Best Ebbe,
Â
ik heb vandaag nog steeds geen orderbevestigingen binnen gekregen. De laatste bestelling was:Â
22-12-2020 11:43 | 22-12-2020 11:54 |
Tijdstip erbij vermelden is wel handig, excuus. De fix is om 13.04 volledig live gezet. Vanaf dat tijdstip zouden de orderbevestigingen weet moeten aankomen.Â
Tijdstip erbij vermelden is wel handig, excuus. De fix is om 13.04 volledig live gezet. Vanaf dat tijdstip zouden de orderbevestigingen weet moeten aankomen.Â
fingers crossed. Ik laat het je weten.Â
Update
Bedankt!Â
​​​​
Zojuist een testorder geplaatst.
Situatie is ongewijzigd.
Â
Overigens inderdaad ook geen melding van een ontvangen bericht via het contactformulier op de website….
En ook die staat wel in het dashboard.
Â
fingers crossed. Ik laat het je weten.Â
Hoi Ebbe, jammer maar helaas...er is geen enkel verschil. Ik krijg nog steeds alleen de sisow melding n mijn inbox and niet de bevestiging in de shop. De laatste transactie was:
22-12-2020 14:13:46
Het betreft ordernummer 2568
HmÂ
Ik annuleer steeds de order in het systeem, gooi de order er uit en verlaag het ordernummer met 1.
Al die vervuilende testorders hoef ik niet in mijn administratie.
Â
Hoera
Wat fijn.
Wij ontvangen sinds vrijdag ook geen orders meer in de mail, wel betalingsbevestigingen van Mollie. klant krijgt wel een bevestigingsmail, gelukkig, maar ook hiervan als webshop geen order in de mail. Wel weer een bevestiging van betaling via Mollie. Is er al bekend wat het probleem is? Ook van ontvangen berichten in de webshop ontvang ik geen mail. Ik gebruik een mail adres waarop ik de mails wil ontvangen welke buiten de webshop om gaat. Hoor graag of en hoe er een oplossing is, we missen zo berichten en bestellingen. Zeker indien deze niet via mollie worden betaald.
Â
Hier lijkt het inmiddels weer te functioneren.
Â
Oke, dat zijn goede signalen. We zijn nog niet 100% overtuigd dat het volledig weer werkt. We blijven de boel in de gaten houden en voeren updates door wanneer nodig. Mocht jullie nog iets opvallen, meld het dan meteen.Â
Om 17:13 krijg ik mijn eerste order mails weer binnen. Daarna nog 2 gehad. Verder geen bestellingen meer ontvangen.
Jep, ook hier komen de orders weer binnen.
De SMS meldingen ga ik weer uit zetten.
Ben ik alleen wel nieuwsgierig wat hier dan de oorzaak van was?
Het heeft tenslotte een hele week gespeeld.
En wat was nu de oorzaak?
Want daar hoor je dan alweer niets van...
Wel een mail dat de SMS berichten zijn verwerkt en op de factuur in rekening gebracht zullen worden...
Â
Hi Dieni,Â
Ik had een aantal dagen vrij genomen, vandaag nog geen reactie vanuit mij.
Er speelde 2 issues. Ten eerste stonden we bij een partij op de blacklist. Zij houden dus alle mail tegen die vanuit onze server worden verstuurd. In onze mails stond een link die niet werd toegestaan. De link verwees naar een afbeelding op de server. Deze link/afbeelding hebben we nu verwijderd en staan ook niet meer op de blacklist. Daarnaast faalde de verbinding tussen ‘openDKIM’ en een aantal van onze webservers. OpenDKIM zorgt ervoor dat mails verstuurd mogen worden. Door het falen van de verbinding waren wij dus niet geautoriseerd om mails af te leveren en gebeurde dat ook niet.
De sms’jes worden uiteraard voor de maand december niet in rekening gebracht. Deze worden van de factuur gehaald.Â
Groet,
Ebbe
Hi Dieni,Â
Ik had een aantal dagen vrij genomen, vandaag nog geen reactie vanuit mij.
Er speelde 2 issues. Ten eerste stonden we bij een partij op de blacklist. Zij houden dus alle mail tegen die vanuit onze server worden verstuurd. In onze mails stond een link die niet werd toegestaan. De link verwees naar een afbeelding op de server. Deze link/afbeelding hebben we nu verwijderd en staan ook niet meer op de blacklist. Daarnaast faalde de verbinding tussen ‘openDKIM’ en een aantal van onze webservers. OpenDKIM zorgt ervoor dat mails verstuurd mogen worden. Door het falen van de verbinding waren wij dus niet geautoriseerd om mails af te leveren en gebeurde dat ook niet.
De sms’jes worden uiteraard voor de maand december niet in rekening gebracht. Deze worden van de factuur gehaald.Â
Groet,
Ebbe
Â
Hoi
Bestaat de kans dat jullie nog op een blacklist staan bij een aantal partijen? Wij hebben specifiek problemen (gisteravond nog) met KPN e-mail adressen waarbij reactie op shopberichten en/of handmatige e-mails niet aankomen (ook niet in spam folder), orderbevestigingen wel. Na het handmatig aanpassen naar een andere e-mail (icloud in dit geval)Â komen handmatige e-mails/reacties op shopberichten wel direct aan.
Thanks!
Hoe je de header van de mail opvraagt lees je hier → https://www.antagonist.nl/help/nl/email/troubleshooting/headers#:~:text=Klik%20op%20de%20e%2Dmail,venster%20onder%20je%20inbox%20verschijnen.
Â
Thanks!Â
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.