Beantwoord

Gastenboek

• 13 November 2020
  • 10 reacties
  • 304 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds kort is in het gastenboek "lees meer" niet meer onderstreept en linkt niet meer door naar het gastenboek. Graag verhelpen! 

icon

Beste antwoord door Atelier Hobbekol 25 November 2020, 18:53

Bekijk origineel

10 reacties

Badge

Ik heb het net nagekeken in mijn webwinkel maar ik heb dit probleem niet. Dus wellicht heb je onbewust iets aan je instellingen veranderd?

Wilma Stehouwer

www.dekrekel.com

Reputatie 1
Badge

Nee hoor Wilma, ik heb gisteren een "lang” bericht goedgekeurd en het wordt slechts voor de helft geplaatst met de tekst "lees meer". Lees meer is niet meer onderstreept en linkt niet meer door naar het gastenboek. Dat was enkele weken geleden wel zo.

Reputatie 2
Badge +1

Marion, ik heb dat ook maar niet bij iedere reactie! Heel gek…...:thinking:

Reputatie 1
Badge

Hoi Hobbekol, ik heb deze reactie van Ebbe gekregen, dus daar moeten we het helaas mee doen: 

“Het gastenboek wordt al een tijdje niet meer ondersteunt. De techniek is flink verouderd  en er zijn betere alternatieven voor in de plaats gekomen. Zolang het gastenboek werkt blijven we het aanbieden en kun je er gebruik van maken. Als er een bug in sluipt, dan gaan we deze niet meer oppakken. Dit is een strategische beslissing geweest waarin is gekeken naar het aantal gebruikers van het gastenboek, onderhoudstijd en beschikbare alternatieven. Hierbij weegt het in ''leven'' houden van het gastenboek niet op tegen het uitfaseren en gebruik maken van betere alternatieven. 

De alternatieven zijn onder andere Kiyoh, The Feedback Company of WebWinkelkeur. Groot voordeel is, is dat deze reviews ook worden opgenomen in Google, wat weer goed is voor je vindbaarheid. 

Mocht je hierover meer informatie willen ontvangen, laat het ons dan weten.”

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Marion.

Zo ging het ook met ‘vertel verder' en langzaam dooft dit gastenboek ook uit/weg.

Maar het probleem bij b.v. Webwinkelkeur (welke ik ook heb) is dat de mensen dit niet zo snel invullen als er om gevraagd wordt. Ze lezen de uitnodiging wel, maar reageren er weinig op in tegenstelling tot het eenvoudige gastenboek. En als er meerdere bestellingen gedaan worden kunnen ze geen reacties plaatsen omdat webwinkelkeur dit niet plaatst! Ze vinden dat er maar 1 reactie per drie maanden geplaatst mag worden (om nep beoordelingen proberen te voorkomen). Bovendien kun je de beoordelingen/reviews uit het gastenboek van mijnwebwinkel niet toevoegen aan webwinkelkeur in tegenstelling tot andere review sites. Dit maakt dat het gastenboek voor mij heel belangrijk is voor het vertrouwen van de consument.     

Reputatie 1
Badge

Hobbekol,

Ik ben teleurgesteld dat MijnWebWinkel steeds meer laten vervallen. Ik heb een PRO account en zou willen dat dat een compleet product blijft, met alle benodigheden voor een webshop.

Ik wil ook geen “betaald” alternatief nemen, omdat ik er zelf ook een hekel aan heb dat ik steeds review-verzoeken krijg. Het moet een “vrijwillig in te vullen” gastenboek zijn. ZOO JAMMER dat ze bij MijnWebWinkel hun klanten niet eerst raadplegen...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi Marion en Atelier Hobbekol,

Ik snap dat jullie balen als er functies komen te vervallen. Dit is echter niet te voorkomen en dit zal ook zeker niet de laatste keer zijn. De ontwikkelingen gaan zo gigantisch snel dat we moeten blijven updaten. Het gastenboek is vele jaren geleden ontwikkeld en kan helaas niet meer mee met alle nieuwe updates die er inmiddels zijn. Wij hebben de verantwoordelijkheid van zo'n 40.000 klanten en kunnen het ons niet veroorloven om dusdanig veel tijd en energie te steken om het gastenboek levende te houden en de kans houden op bugs of andere problemen. Daarnaast moeten wij ons ook blijven vernieuwen, doen we dit niet dan worden we aan alle kanten ingehaald en dat moeten we ook niet hebben. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Ebbe.

Ik denk dat er wel meer mensen als alleen wij twee zijn, die een gastenboek waarderen en nodig hebben. Als ik op het net shop ga ik als eerste naar het gastenboek toe om te kijken of er genoeg positieve geluiden zijn. En ik denk nou niet dat als jullie een gastenboek aanhouden, jullie ingehaald worden. :grin: Wel als je er niets tegenover zet wat dit zou vervangen.

Groetjes, Gerda. 

Reputatie 1
Badge

Hoi Ebbe,

Ik ben het volledig eens met bovenstaande reactie van Gerda.

Maar ik ben extra teleurgesteld dat MWW voor een PRO account geen compleet product, geen complete webshop levert. Een gastenboek is een minimale vereiste op vandaag!

Ik zit al te denken aan een of andere kneuterige oplossing, voor als het gastenboek straks ineens weg is (omdat er een bug in zit…). Voor alle zekerheid heb ik alle reacties in mijn gastenboek gekopieerd en bewaard, om ze straks eventueel op een aparte pagina toch te kunnen laten zien. Wat een gepruts, wil MWW echt dat we zelf oplossingen gaan bedenken?

Reputatie 2
Badge

Eerlijk gezegd gebruik ik nooit en gastenboek, en hecht ik hier ook niet veel waarde aan. Dit aangezien het veelal gemanipuleerd “kan” worden. 

Maar in dit geval zou ik als ik jullie was een gratis gastenboek aanmaken op: https://www.mygb.nl/ 
en mensen doorsturen middels een afbeelding op je website. 

Reageer