Vraag

foutmelding google

• 9 september 2020
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Ik krijg een bericht vanuit google search console dat er een probleem is met een pagina. 

Ik zie op de betreffende pagina niks raars. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of kan ik het ook zo laten?

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Deze meldingen krijg ik ook met enige regelmaat. Als het goed is kan je aangeven dat het probleem opgelost is, waarmee je vraagt aan Google om de pagina opnieuw te beoordelen. Dit kan je aangeven bij het gedetecteerde probleem binnen de Search Console. Meestal lost dit het probleem op. Ik weet echter niet precies waarom deze meldingen af en toe verschijnen, terwijl er niets aan de hand lijkt te zijn met de mobiele weergave van de pagina.

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt voor de reactie, ik ga dat zeker proberen.

Reputatie 7
Badge +4

Als je meerdere afbeeldingen bij een product hebt, en je klikt daar op om deze afbeelding groter te zien, dan komen er navigatiepijltjes. Deze staan volgens Google te dicht tegen de randen van het scherm. Dit heeft verder geen invloed op je indexering. Het is een waarschuwing om je te attenderen dat er mogelijk iets niet prettig werkt. 

Dit is echter wel iets wat we moeten oplossen, het levert namelijk verwarring op en zorgt voor onnodige mailtjes. Omdat er geen nadelige gevolgen voor de shop is, staat dit niet hoog op de to-do lijst. 

Om Google te vragen om opnieuw je shop te beoordelen, zoals Goedhoesje.nl aangeeft is ook mijn advies:thumbsup:

Groet,
Ebbe

Reageer