Fouten in statistieken dashboard

• 21 December 2022
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

In ons dashboard staan bij de meest recente orders, bestellingen uit 2016. We hebben dit het afgelopen jaar al heel vaak aan Mijnwebwinkel aangegeven, maar er wordt niets mee gedaan. De overige cijfers uit het dashboard kunnen we hierdoor ook niet gebruiken.
Hebben meer winkeliers hier last van?

4 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Toen was ik er nog niet bij :-)

Nee geen oude orders dus bij mij

Reputatie 4
Badge +4

Hi,

Ja dat herken ik wel. Hier onder even een screenshot van mijn meest “recente” orders volgens het systeem.

Ik heb er vandaag 2 gehad, die staan er in. Maar de vele bestellingen van de afgelopen dagen niet.

Daarna springt het over naar 10de en 2de maand van dit jaar. Ik vind het ook lastig om zo mijn cijfers/statistieken uit te lezen. 

Er is ook sinds de aanpassing voor Google in statistieken wel echt wat veranderd.
Ik heb het idee dat er “nog niet” goed gemeten wordt. Ik had voorheen een hele goeie conversie waarde. Die staat nu op 0,04%. Nou daar klopt echt niets van…

Gelukkig beheer ik mijn eigen marketing en kan ik zo mijn conversie etc beter uitlezen. Zijn er meer collega’s die dit ook ervaren? En is het verstandig om bij MWW hiervoor hulp te vragen?

Reputatie 7
Badge +16

Hi Annemerie,

Kun jij achterhalen van de oude orders die in de widget getoond worden, wat de orderstatus hiervan is? En weet jij toevallig of deze orders er in blijven staan, of worden er wel andere orders na 7 dagen getoond? Dit helpt mij om een beter beeld te krijgen van de situatie zodat ik gerichter naar een oplossing kan zoeken. 

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Ja dat herken ik wel. Hier onder even een screenshot van mijn meest “recente” orders volgens het systeem.

Ik heb er vandaag 2 gehad, die staan er in. Maar de vele bestellingen van de afgelopen dagen niet.

Daarna springt het over naar 10de en 2de maand van dit jaar. Ik vind het ook lastig om zo mijn cijfers/statistieken uit te lezen. 

Er is ook sinds de aanpassing voor Google in statistieken wel echt wat veranderd.
Ik heb het idee dat er “nog niet” goed gemeten wordt. Ik had voorheen een hele goeie conversie waarde. Die staat nu op 0,04%. Nou daar klopt echt niets van…

Gelukkig beheer ik mijn eigen marketing en kan ik zo mijn conversie etc beter uitlezen. Zijn er meer collega’s die dit ook ervaren? En is het verstandig om bij MWW hiervoor hulp te vragen?

Daar willen wij zeker bij helpen. Zie je in Google Analytics Universal andere data dan in GA4? 

Reageer