Vraag

Facebook Pixel

• 23 March 2021
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Badge +1

Wij willen graag een Facebook Pixel koppelen aan onze shop. Ik snap wel waar je het moet koppelen, maar kan iemand mij vertellen hoe ik een pixel aanmaak via FB? Je kunt hem koppelen via een partner maar daar zie ik geen Mijnwebwinkel tussen staan. Als ik handmatig aanklik moet ik een code aan de site toevoegen en dat is volgens mij geen optie? 

Iemand hier ervaring mee?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Heb je hier iets aan? https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-plaats-ik-de-facebook-pixel-mijn-webwinkel

Badge +1

Hi @Ebbe thanks voor je reactie. Dit artikel heb ik inderdaad ook gezien, maar gaat vooral om het plaatsen. Ik ben op zoek hoe ik een pixel in eerste instantie op FB moet aanmaken. Want op FB kan je kiezen handmatig een pixel aanmaken of koppelen met een partner. Maar ik zie jullie niet tussen de partners staan, en handmatig invoeren gaat denk ik niet met mijn webwinkel omdat je dan een code in je site moet plaatsen. 

Reputatie 7
Badge +16

Je bent volgens mij al een stap te ver. Die stappen om te koppelen hoef je niet uit te voeren. Als het goed is zie je bij gegevensbronnen jouw pixels staan (Pixel van ..). Je ziet daar verschillende tabbladen. Overzicht, gebeurtenissen testen etc. De laatste is instellingen. Daar klik je op en vervolgens kopieer je jouw Pixel-ID. Deze ID plak je in de beheeromgeving van jouw shop bij adverteren/facebook pixel. Dat moet 'm zijn. 

Badge +1

@Ebbe ahh okee, thanks voor de uitleg! Ik ga het proberen :)

Reputatie 7
Badge +16

Laat het weten als het niet lukt. 

Het installeren van de Facebook pixel lukt mij helaas ook niet, simpelweg omdat ik hem niet kan vinden. Je zei “Je ziet daar verschillende tabbladen. Overzicht, gebeurtenissen testen etc. De laatste is instellingen. Daar klik je op en vervolgens kopieer je jouw Pixel-ID.” Maar als ik bij gegevensbeheer kijk dan zie ik daar helemaal geen tabbladen staan?

Reageer