Vraag

Emailadres op pakbon

• 24 March 2021
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

ben ik echt de enige die een emailadres mist op de pakbon..
Ik print mijn pakbonnen altijd uit, om vervolgens bij DHL de labels aan te maken.. 

Nee ik doe het niet via Myparcel dat scheelt me  1 euro per pakketje..
en met 20 pakketjes op een dag scheelt me dat toch weer 20 euro…

Maar als ik dus een pakbon heb staat er geen mailadres op, en moet ik dus alle bestellingen handmatig zoeken bij de order… hoor er niemand over...maar ik heb er toch echt last van…

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

In enkele gevallen maak ik ook handmatig een etiket, maar print beide uit, faktuur en pakbon. Faktuur daarna in de map voor eigen admin. en pakbon mee met de klant. Dus.. nee geen last van :wink: en mis dat ook niet, ondanks dat ik verzend via MyP :blush:

Reputatie 7
Badge +10

Is dat ook niet een beetje een AVG ding? 

Reputatie 6
Badge +7

ben ik echt de enige die een emailadres mist op de pakbon..
Ik print mijn pakbonnen altijd uit, om vervolgens bij DHL de labels aan te maken.. 

Nee ik doe het niet via Myparcel dat scheelt me  1 euro per pakketje..
en met 20 pakketjes op een dag scheelt me dat toch weer 20 euro…

Maar als ik dus een pakbon heb staat er geen mailadres op, en moet ik dus alle bestellingen handmatig zoeken bij de order… hoor er niemand over...maar ik heb er toch echt last van…

Ik mis het emailadres niet op de pakbon maar maak je al die labels handmatig aan dan? Je kunt de orders namelijk ook exporteren.
https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-meld-ik-eenvoudig-mijn-zendingen-bij-dhl-aan

Reputatie 1
Badge

Ik wacht hier ook met smart op.
Ook ik maak ( als ik voldoende tijd heb) de zegels handmatig aan bij de DHL.
Zo kun je regelmatig gebruik maken van kortingen en betaal je geen brandstoftoeslag. 
Omdat de factuur uitgedraaid wordt moet er onnodig tijd gestoken worden in het handmatig controleren of het factuuradres niet afwijkt van het verzendadres. Dit is op de factuur niet zichtbaar. 
Ook ik hoop dat het email adres snel aan de pakbon wordt toegevoegd. 

Reputatie 5
Badge +7

Ik exporteer het orderoverzicht en kopieer dan alle gegevens naar DHL.
@Jacqueline die link die jij deelt krijg ik niet voor elkaar. Is jou dat wel gelukt?
Ik heb een account maar zie nergens importeer zendingen staan. 

Reputatie 6
Badge +7

@Humiez ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar MyParcel. Ik vond DHL toch niet fijn. Met de artikelen die ik heb moest ik teveel handmatig aan de gewichten veranderen als klanten meerdere artikelen kochten. Ik heb dus ook geen account meer en kan het niet meer checken. Het is mij toen wel gelukt te importeren maar hoe ik dat gedaan heb weer ik niet meer.

Reageer