Direct een mail verzenden na aanmelding voor de nieuwsbrief.

• 21 april 2020
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Goede avond,

Ik erger me al een tijdje aan de volgende 2 punten;

1. Wanneer een klant zich op dit moment aanmeld voor de nieuwsbrief, krijg ik een mail en moet ik deze klant handmatig een geselecteerde mail toesturen. Hoe makkelijk zou het zijn, dat wanneer een nieuwe klant zich aanmeld voor de nieuwsbrief, deze een vooraf ingestelde mail toegezonden krijgt (bijvoorbeeld met “Welkom bij Liza4kids Outlet”.
  1. Daarbij is het ook nog eens zo, dat deze nieuwe klant ONDERAAN de lijst komt te staan en deze lijst maar door blijft groeien… Kan het niet zo geregeld worden dat een nieuwe aanmelding bovenaan de lijst komt? Dat scheelt een hoop scrollen :)

Ik ben benieuwd of meer ondernemers hier irritaties over hebben en hier tegenaan lopen. Zo ja, laat het da aub weten in een reactie, misschien wordt er dan iets aan gedaan :)

Groetjes,

7 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

Ik weet niet of je dit bedoeld, maar dit is wat wij hebben:

Wij gebruiken ook de nieuwsbrief, maar als men bij ons zich aanmeld krijgen ze eerst een activatielink toe gemaild. Als men deze aanklinkt vanuit de mail opent de website en worden ze welkom geheten.

Is dit  niet bij jou het geval zou je eens kunnen kijken bij instellingen/modules, daar kan je instellen hoe je de nieuwsbrief aangemeld wilt hebben. 

Eventuele welkomsteksten e.d. kan je personaliseren bij instellingen/standaardteksten en dan kiezen voor nieuwsbrief.

Wat betreft nummer 2. Dit is inderdaad een verbeter punt. Al was het alleen maar de mogelijkheid dat je kan sorteren op… dit mag MWW ook zeker nog meenemen in een verbeter traject!

Hopelijk heb je iets aan dit!

Groeten Dennis
hip-pie.nl

Reputatie 1
Badge

Ik ga hier zeker morgen even naar kijken. Dank je wel voor je reactie. 👍

Reputatie 7
Badge +4

Punt 2 neem ik mee naar het productteam.Thanks! 

Volgens mij was het vroeger ook zo dat de nieuwe aanmelding bovenaan kwam te staan
gr.Joop 

Reputatie 1
Badge

@Ebbe is hier al naar gekeken? Ik kan me niet voorstellen dat anderen hier ook geen hinder van ondervinden. 

Gewoon een vastgestelde email die verzonden wordt na het bevestigen van de nieuwsbrief aanmelding… Gaan ze echt veel mensen blij mee maken.

Reputatie 2
Badge +2

Voor de volgorde is volgens mij al een verzoek aanwezig:

lijst inschrijvingen nieuwsbrief#390

Reputatie 7
Badge +4

@Ebbe is hier al naar gekeken? Ik kan me niet voorstellen dat anderen hier ook geen hinder van ondervinden. 

Gewoon een vastgestelde email die verzonden wordt na het bevestigen van de nieuwsbrief aanmelding… Gaan ze echt veel mensen blij mee maken.

Dit is er al. Dennis heeft hierboven uitgelegd hoe je dit instelt. Eventueel kun je de tekst wijzigen van de automatische mail. Dit doe je via standaardteksten/nieuwsbrief.

Wat betreft de volgorde, dit is inderdaad #390 → https://feedback.mijnwebwinkel.nl/390 

Reageer